Age of Empires 4 - nowy gameplay i detale dotyczące rozgrywki
Premiera gry odbędzie się jesienią na Steam i w ramach Game Pass.
Microsoft oraz studio Relic Entertainment zdradzili nowe detale dotyczące Age of Empires 4. Tytuł zadebiutuje jesienią bieżącego roku na platformie Steam oraz w ramach Xbox Game Pass - premiera odbędzie się jedynie na PC.
W grze czekają na nas cztery rozbudowane kampanie fabularne. Ujawniono szczegóły dotyczące pierwszej z nich, a jest to wątek Normanów. Więcej konkretów na temat kolejnych kampanii poznamy w przyszłości. Samych nacji dostępnych w grze ma być łącznie 8 - do tej pory ujawniono Anglików, Mongołów, Chiny oraz Sułtanat Delhijski.
Liczba ta może wypada blado na tle chociażby Age of Empires II (37 cywilizacji, 32 kampanie), ale twórcy obiecują, że w Age of Empires IV nacje będą się od siebie znacznie bardziej różnić - nie tylko wizualnie, ale też pod względem dostępnych budynków, jednostek, taktyk czy dróg rozwoju. Więcej uwagi skupiono też na różnicach na przestrzeni kolejnych er, gdy nasze cywilizacje będą się rozwijać. Z pewnością gra w przyszłości otrzyma też dodatki, wnoszące do rozgrywki nowe narody.
Pod względem rozgrywki Age of Empires IV będzie klasycznym RTS-em. Dużo czasu poświęcimy zatem na rozwój bazy, zbieranie surowców, odkrywanie nowych technologii. Bitwy odbywać się będą zaś w czasie rzeczywistym. Twórcy obiecują rozbudowane starcia, bogate w nowe, ale też sprawdzone mechaniki. Chodzi m.in. o chowanie jednostek w lesie, przewagę w zasięgu strzału w przypadku łuczników znajdujących się na wzgórzu czy możliwość zastawiania zasadzek.
Oczywiście nikt nie bawi się tutaj w wynajdywanie koła na nowo, ale rozgrywka ma być bardziej rozbudowana i współczesna, niż w poprzednich odsłonach cyklu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler