Nowe Metro powstaje, będzie dedykowane PC, PS5 oraz Xboksowi Series X/S
Wykorzysta moc drzemiącą w nowych platformach i zaserwuje nam m.in. ray-tracing.
Pisaliśmy przed momentem o tym, że Metro Exodus w przyszłym roku zadebiutuje na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, nie tylko nad tym pracuje ekipa studia 4A Games. Przygotowuje ona bowiem całkiem nową odsłonę popularnego cyklu.
Kolejne Metro powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach next-genowych. Będzie ono wykorzystywać całkiem nowy silnik graficzny, który wykorzysta moc drzemiącą w platformach docelowych, nowoczesne nośniki do przechowywania danych, jak również zaawansowane techniki generowania obrazu, np. ray-tracing.
Konkretów na razie nie mamy, albowiem produkcja powstaje od niedawna, ale twórcy zapewniają nas, że przygotują "świetną opowieść dedykowaną jednemu graczowi". Nie mogą się oczywiście doczekać momentu, aż ujawnią coś więcej, w tym także szczegóły na temat trybu dedykowanego wielu graczom.
"Jako małe studio nie byliśmy w stanie znaleźć usprawiedliwienia dla tych ambicji, a nasze pomysły nigdy nie wykraczały poza fazę prototypu. Dzięki doświadczeniu Saber Interactive w tworzeniu gier sieciowych, teraz aktywnie rozważamy pomysły na multiplayer, które zaoferują graczom nowe sposoby doświadczania świata Metro".
Twórcy jednocześnie podkreślili, że multiplayer nie jest przygotowywany po to, by wpisać się w obecne trendy. Ma to być doświadczenie, które ma sens i działa w uniwersum Metro. Ekipa z 4A Games wciąż rozważa różne koncepcje i nie jest jeszcze gotowa o niczym konkretnym powiedzieć.
Czekamy oczywiście na więcej szczegółów, a jak tylko się pojawią, nie omieszkamy ich Wam przekazać.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler