Bloodborne zablokowane na 30 klatkach na sekundę na PlayStation 5

Nie spodziewajcie się wyższej wydajności w Bloodborne na PlayStation 5.

@ 07.11.2020, 18:30
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps4, ps5

Bloodborne zablokowane na 30 klatkach na sekundę na PlayStation 5

Bloodborne pozostanie na poziomie 30 klatek na sekundę na PlayStation 5, potwierdzają twórcy gry, aczkolwiek w przyszłości może doczekamy się w tej kwestii jakiejś zmiany.

PlayStation 5 oferuje pełną wsteczną kompatybilność z PlayStation 4. W związku z tym wielu graczy liczyło na to, że ich ulubione marki zostaną na next-genie podrasowane, oferując np. wyższą płynność. W przypadku Bloodborne nic takiego nie będzie miało miejsca.

Powodem, dla którego gra nie otrzymała żadnego usprawnienia na PlayStation 5, jest to, że na ten moment programiści nie mają jeszcze opracowanej aktualizacji, która ma pozwolić na 60 FPSów (jest to podobno czasochłonne). Poza tym Bloodborne zostało zaprojektowane tak, aby blokować liczbę klatek na sekundę na poziomie 30, co oznacza, że chociaż można grać na PS5, konsola nie może zwiększyć FPS powyżej ustalonego poziomu. Uczyniłoby to zabawę nieczytelną.

Niestety, jedynym sposobem, w jaki można „usprawnić” Bloodborne na PS5 w tym momencie, jest wydanie przez twórców gry aktualizacji, która dokonałaby wspomnianej wyżej optymalizacji. Perspektywy takiej aktualizacji w najbliższym czasie wydają się jednak nikłe.

Twórcy gry, From Software, są teraz bardzo zajęci innymi projektami, a samo Sony chyba nie ma kogo oddelegować do tego zajęcia, chociaż w rotacji jest wciąż Japan Studio, które ściśle współpracuje z japońskim gigantem i zna się na projektach tego typu. W przeszłości już asystowało twórcom soulsów.


Sprawdź także:
Bloodborne

Bloodborne

Premiera: 24 marca 2015
PS4

Bloodborne to kolejna produkcja stworzona przez zespół From Software, znany m.in. z serii wymagających gier RPG akcji - Souls. W pracach nad tytułem uczestniczył Hidetaka...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   19:34, 07.11.2020
Nie mogą nic zrobić, musieliby w kodzie gry grzebać by odblokować licznik klatek.
1 kudosguy_fawkes   @   21:41, 07.11.2020
Podniesienie limitu klatek to nie jest takie hop-siup, bo muszą iść za nim konkretne zmiany, np. w kluczowych klatkach animacji ataku czy uników, a to przecież clue tak skillowej gry. Miło jednak byłoby, gdyby taki patch jednak kiedyś się pojawił.
0 kudoskrzywy_banen   @   11:55, 08.11.2020
Ciekawe że gość który to tweetował odblokował klatki w bloodbornie na ps4, więc się da, i nie może to być jakoś nie wiadomo jak trudne. https://www.youtu(...)qppZDYxw
1 kudosguy_fawkes   @   13:39, 08.11.2020
Tak, jest, tylko że jak sam autor mówi, samo podbicie wartości klatek sprawiło, że gra działała 2x szybciej i konieczne były zmiany w mechanice ataków etc. Tu też widać, że PS4 Pro nie było w stanie utrzymać stałych 60 FPS. Miło by było dostać takie wsparcie oficjalnie, bo w takiej grze może to robić dużą różnicę.