Bloodborne zablokowane na 30 klatkach na sekundę na PlayStation 5
Nie spodziewajcie się wyższej wydajności w Bloodborne na PlayStation 5.
Bloodborne pozostanie na poziomie 30 klatek na sekundę na PlayStation 5, potwierdzają twórcy gry, aczkolwiek w przyszłości może doczekamy się w tej kwestii jakiejś zmiany.
PlayStation 5 oferuje pełną wsteczną kompatybilność z PlayStation 4. W związku z tym wielu graczy liczyło na to, że ich ulubione marki zostaną na next-genie podrasowane, oferując np. wyższą płynność. W przypadku Bloodborne nic takiego nie będzie miało miejsca.
Powodem, dla którego gra nie otrzymała żadnego usprawnienia na PlayStation 5, jest to, że na ten moment programiści nie mają jeszcze opracowanej aktualizacji, która ma pozwolić na 60 FPSów (jest to podobno czasochłonne). Poza tym Bloodborne zostało zaprojektowane tak, aby blokować liczbę klatek na sekundę na poziomie 30, co oznacza, że chociaż można grać na PS5, konsola nie może zwiększyć FPS powyżej ustalonego poziomu. Uczyniłoby to zabawę nieczytelną.
Niestety, jedynym sposobem, w jaki można „usprawnić” Bloodborne na PS5 w tym momencie, jest wydanie przez twórców gry aktualizacji, która dokonałaby wspomnianej wyżej optymalizacji. Perspektywy takiej aktualizacji w najbliższym czasie wydają się jednak nikłe.
Twórcy gry, From Software, są teraz bardzo zajęci innymi projektami, a samo Sony chyba nie ma kogo oddelegować do tego zajęcia, chociaż w rotacji jest wciąż Japan Studio, które ściśle współpracuje z japońskim gigantem i zna się na projektach tego typu. W przeszłości już asystowało twórcom soulsów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler