System chłodzenia PlayStation 5 ma być cichy
Konsola będzie sprawniej zarządzała prędkością obrotową wentylatorów.
Choć PlayStation 4 to solidna i dopracowana konstrukcja, niektóre elementy platformy są lekko problematyczne. Chodzi między innymi o system chłodzenia, który, działając na pełnych obrotach, jest bardzo głośny.
Ze względu na powyższe, inżynierowie Sony postanowili zastosować w PlayStation 5 całkiem nowy sposób chłodzenia najważniejszych komponentów urządzenia - co nieco na temat rozwiązania opowiedział Mark Cerny, czyli osoba odpowiedzialna za konstrukcję.
Aby chłodzenie działało sprawnie i cicho, konsola, w trakcie renderowania gry, pobierać będzie z góry ustaloną ilość prądu. Dzięki temu chłodzenie nie będzie przyspieszać i zwalniać, co natomiast wydłuży jego żywotność i nie będzie irytować grających.
Premiera PlayStation 5 zaplanowana jest na końcówkę bieżącego roku. Wczoraj poznaliśmy specyfikację techniczną urządzenia, a przy okazji otrzymaliśmy zapewnienie, iż debiut nie zostanie opóźniony przez szalejącą obecnie pandemię.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler