PlayStation 5 - specyfikacja

Mark Cerny w trakcie transmisji na żywo zaprezentował dokładną specyfikację konsoli PlayStation 5!

@ 18.03.2020, 17:20
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
ps5

PlayStation 5 - specyfikacja

W trakcie transmisji na żywo Mark Cerny, główny architekt PlayStation 4, a teraz też PlayStation 5, zaprezentował zgromadzonym przed ekranami dokładną specyfikację najnowszego sprzętu Sony! PS5 zaoferuje 10 teraflopów mocy graficznej, a także niecały terabajt pamięci SSD.

Dokładna specyfikacja PlayStation 5:

  • CPU: 8x Zen 2 Cores @ 3.5GHz (variable frequency)
  • GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CUs @ 2.23GHz (variable frequency)
  • Architektura GPU: Niestandardowy RDNA 2
  • Pamięć: 16GB GDDR6/256-bit
  • Szerokość pasma pamięci: 448GB/s
  • Dysk: niestandardowy 825GB SSD
  • Przepustowość dysku: 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
  • Możliwość rozbudowy dysku: slot NVMe SSD
  • Wejście na zewnętrzne dyski: USB HDD
  • Nośnik: napęd 4K UHD Blu-ray

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   20:57, 18.03.2020
8x Zen 2 Cores, co to oznacza? 8 procesorów dwurdzeniowych? Eeee? What?
0 kudosDirian   @   22:08, 18.03.2020
Cytat: shuwar
8x Zen 2 Cores, co to oznacza? 8 procesorów dwurdzeniowych? Eeee? What?


8-rdzeniowy procesor o architekturze Zen 2.
0 kudosdabi132   @   22:33, 18.03.2020
Cytat: TheCerbis
$ony znów słabiej niż Micro$oft. A ta 50-minutowa prezentacja PS5? Tragedia. Tylko tytułami na wyłączność mogą zadziałać. I ewentualnie wyglądem konsoli.
Nowe PlayStation nie musi być mocniejsze od Xboxa. Najważniejsze aby miało co do zaoferowania w kwestii gier, bo do tego służy konsola. Deweloperzy należący do Sony Worldwide Studios na pewno będą potrafili zrobić pożytek z mocy obliczeniowej maszynki. M$ może się chwalić, że będą mieli najmocniejszą konsolę generacji, ale co z tego?
0 kudosmrPack   @   10:30, 19.03.2020
Cytat: dabi132
Nowe PlayStation nie musi być mocniejsze od Xboxa. Najważniejsze aby miało co do zaoferowania w kwestii gier, bo do tego służy konsola. Deweloperzy należący do Sony Worldwide Studios na pewno będą potrafili zrobić pożytek z mocy obliczeniowej maszynki. M$ może się chwalić, że będą mieli najmocniejszą konsolę generacji, ale co z tego?
Otóż to. Studia należące do SWS już kilkukrotnie udowodniły, że potrafią zdziałać cuda nawet na kilkuletnim standardowym PS4, więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o gry.
0 kudosLucas-AT   @   10:36, 19.03.2020
Bardzo ciekawi mnie jak będą wyglądały gry stworzone z myślą o tym dysku SSD. W tej chwili gry są projektowane pod odczyt 50-100 MB, a dysk SSD w PS5 ma mieć 5.5GB/s. Pociągnie to za sobą masę decyzji związanych z game designem (ilość unikalnych assetów na każdą klatkę, budowa świata, budowa poziomów, prędkość poruszania się po nim, pop-up obiektów itd.). Cerny fajnie pokazał to na przykładzie dwóch zamków oddzielonych od siebie wąską ścieżką, gdzie podczas wędrówki tą ścieżką trwa właśnie ukryty loading.
0 kudosGuilder   @   10:53, 19.03.2020
Cytat: Lucas-AT
Cerny fajnie pokazał to na przykładzie dwóch zamków oddzielonych od siebie wąską ścieżką, gdzie podczas wędrówki tą ścieżką trwa właśnie ukryty loading.
Przyznaję się bez bicia, mam trochę lenia. Masz może linka do tego porównania?
0 kudosTheCerbis   @   11:09, 19.03.2020
MrPack i Dabi - jasne, że tak. Aczkolwiek MS w ostatnich latach włączył do swojego grona kilka znanych studiów, dając dość obiecujące rokowania co do gier ekskluzywnych. Ciekaw jestem jak wyglądać będzie rywalizacja na tym polu.
1 kudosLucas-AT   @   11:32, 19.03.2020
Cytat: Guilder
Cytat: Lucas-AT
Cerny fajnie pokazał to na przykładzie dwóch zamków oddzielonych od siebie wąską ścieżką, gdzie podczas wędrówki tą ścieżką trwa właśnie ukryty loading.
Przyznaję się bez bicia, mam trochę lenia. Masz może linka do tego porównania?

https://m.you(...)09JnJHOo
Od 8 minuty do 13.30. W Ratchet & Clank poziomy nie bez powodu zawierały takie kręte korytarze, a w Spider-manie na PS4 niektóre obiekty, takie jak skrzynki pocztowe, są skopiowane na dysku 400 razy, by przyspieszyc streaming. A i tak musieli iść tam na wiele ustępstw, bo jak pamiętam, po całym Nowym Jorku jeżdzą tylko dwa modele samochodów osobowych.
0 kudosTheCerbis   @   12:02, 19.03.2020
Automatycznie przypominają mi się słynne windy z Mass Effect. Szczęśliwy
0 kudosGuilder   @   13:16, 19.03.2020
Albo wąskie korytarze w wielu grach, kumam koncept, chciałem tylko obejrzeć opracowanie tego tematu. Dziękuję, Lucas!
0 kudosguy_fawkes   @   08:14, 20.03.2020

To trochę na wyrost powiedziane, ale sprzęt może być tak szybki, jak najwolniejszy jego element - kto pamięta test wydajności wbudowany od Windowsa Visty w górę wie, o co chodzi. Dyski HDD mocno odstają od dzisiejszych potrzeb, ale były też coraz większym testem kreatywności developerów, którzy wymyślili coraz lepsze patenty na ukrywanie ekranów ładowania, jak przykrycie go cutscenką, stworzenie jakiegoś wąskiego gardła w lokacji (przejście, winda), czy wreszcie strumieniowanie świata w open worldach. SSD to absolutny must have tej generacji. No i nie liczy się jedynie surowa mocno obliczeniowa a to, jak zostanie wykorzystana. W tym aspekcie Sony skupia bardzo utalentowane studia, więc skok jakościowy może być spory. Niemniej mogą to być smaczki, które mało kto doceni bez analizy, jak np. tworzenie muzyki „na żywo” w ostatnim Doomie.

A co do specyfikacji jako takiej - kolejne, wielkie zwycięstwo AMD. Produkty firmy są w konsolach kolejnej generacji i wracają do świetności sprzed lat. Poza tym dopiero teraz będzie szansa na realne spopularyzowanie ray tracingu.
0 kudosLucas-AT   @   08:52, 20.03.2020
Powolne latanie odrzutowcem w GTA V to także wynik wolnego HDD. Odrzutowiec lata około 1.5 raza szybciej od najszybszego samochodu, a i tak na PS4 widać dużo doczytujących się tekstur.

Dlatego uważam, że Microsoft popełnia trochę błąd skupiając się na tytułach cross-genowych przez dwa lata od premiery nowego Xboksa. Z racji cross-onlinowych potyczek, to nie będą dwa oddzielne projekty. Wszystko będzie musiało być projektowane z uwzględnieniem Jaguara i wolnego HDD z bieżącej generacji, a dopiero potem tuningowane.
0 kudosDirian   @   12:53, 20.03.2020
Poniekąd szkoda tylko, że te konsole wychodzą w momencie gdy większe SSD kosztują relatywnie dużo, nie wspominając o ostatnim wzroście cen z początku roku (czy tym bardziej teraz, gdy sytuacja jest jaka jest). Bo co to jest 825 GB czy 1TB przy rozmiarach współczesnych gier, tyle co nic... Wiadomo, będzie można rozszerzyć, ale nie każdy lubi tak kombinować.
0 kudosdabi132   @   13:15, 20.03.2020
Cytat: Dirian
Bo co to jest 825 GB czy 1TB przy rozmiarach współczesnych gier, tyle co nic... Wiadomo, będzie można rozszerzyć, ale nie każdy lubi tak kombinować.

Ja tam mam na to sposób odkąd mam komputer czy konsolę z dyskiem twardym. Gram w jedną grę do końca, kończę fabułę i usuwam ją po prostu z dysku robiąc miejsce dla innej produkcji. Ewentualnie mogę zrobić kopię zapasową plików ze Steam i wrzucić ją na przenośny dysk. Po co mam ją trzymać na dysku? Jak zechcę za jakiś czas do niej wrócić, to po prostu ją zainstaluję. Mam tyle tytułów do ogrania, że nie mogę pozwolić sobie na instalowanie dwudziestu gier na dysku i ogrywania każdej na zmianę.
0 kudosGuilder   @   16:15, 20.03.2020
Cytat: dabi132
Gram w jedną grę do końca, kończę fabułę i usuwam ją po prostu z dysku robiąc miejsce dla innej produkcji.
Hehe, też miałem taką zasadę, dwie gry max, żeby dysku nie zawalać. Zaraz Ci policzę, ile mam teraz.

Policzyłem. Szesnaście.
Tak że ten, powodzenia. Niewinny
Dodaj Odpowiedź