Phil Spencer uważa, że gry powinny zmierzać w kierunku usługi pokroju Spotify
W opinii Spencera, wcześniej czy później w taki właśnie sposób będziemy czerpać przyjemność z gier.
Streaming to bardzo popularny sposób konsumowania różnej maści elektronicznych dóbr. Sprawdził się on w przypadku muzyki i wyśmienicie radzi sobie z filmami oraz serialami. Phil Spencer uważa, że w podobnym kierunku iść będzie cała branża gier i wcześniej czy później dotrze do tego samego punkty końcowego.
Phil Spencer wziął ostatnio udział w podcaście Game Maker’s Notebook, a w trakcie rozmowy z prowadzącymi poruszył kwestię przyszłości branży gamingowej. Wyobraża sobie on przyszłość gier w podobnych ramach, co muzyka oraz branża filmowa. Uważa, że coś pokroju Spotify jest tutaj wzorcem do naśladowania.
"Myślę, że skończymy z większym zróżnicowaniem tego, co mamy pod telewizorami. Myślę, że prawdopodobnie będzie sporo różnych konsol dedykowanych tylko streamingowi, które nie mają dysku, nie mają nośników, a wszystko do nich jest po prostu wysyłane. Być może niektóre konsole będą nawet wbudowane w sygnał telewizyjny".
"Myślę, że zobaczymy też więcej wysokiej jakości rzeczy. Spójrzcie dookoła i spróbujcie połączyć wszystko ze sobą. Kiedy myślę o grach i muzyce... streaming wyzwolił te media i są na wszystkich urządzeniach. Mam więcej urządzeń, niż kiedykolwiek wcześniej".
"Rozwój Disneya i Netflixa i wszystkich innych nie zmniejszył liczby urządzeń. W zasadzie ją zwiększył. To samo w przypadku muzyki. Teraz mam Spotify w uchu, mam SPotify w kieszeni, mam je w domu. Mam możliwość łączenia muzyką wielu różnych urządzeń, o odmiennych poziomach jakości... wielkie ekrany, małe ekrany, dźwięk stereo... czasem słucham tylko na jednej słuchawce".
"Myślę, że będzie podobnie z grami. Zobaczycie, że gry są w stanie działać na wiele sposobów i na różnych urządzeniach, zobaczycie wiele różnych urządzeń, wspierających odmienne scenariusze".
Oczywiście o streamingu w grach mówi się od dawna, ale wciąż jest to raczej niszowy sposób korzystania z naszej ulubionej rozrywki. Znaczna część gier nie działa poprawnie, w innych jest mnóstwo ograniczeń. Jeśli się to w najbliższym czasie nie zmieni, na przyszłość w streamingu musimy jeszcze poczekać.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler