Szefostwo Electronic Arts rezygnuje z bonusów za 2019 rok fiskalny

Wyniki finansowe Electronic Arts pozostawiają niestety sporo do życzenia.

@ 25.06.2019, 22:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
inne

Szefostwo Electronic Arts rezygnuje z bonusów za 2019 rok fiskalny

Bieżący rok fiskalny nie jest jakoś szczególnie udany, jeśli chodzi o Electronic Arts. Wydawca nie może ostatnio trafić w gusta fanów i zamiast skupić się na markach, w które ludzie rzeczywiście chcą grać, próbuje konkurować w segmencie gier-usług. Póki co bez sukcesów.

Ze względu na niższe niż zakładano przychody, szefostwo Electronic Arts postanowiło zrezygnować ze swoich bonusów. Pieniądze, które miały trafić między innymi w ręce szefa, Andrew Wilsona, trafią na osobną pulę, a z niej zostaną rozdysponowane pomiędzy "zwykłych" pracowników. Mówimy o sumie około 4,8 miliona dolarów.

Co ciekawe, były szef projektu oraz prezes studia DICE, który opuścił Electronic Arts w sierpniu 2018 roku, również zrezygnował ze swojego bonusu. Z doniesień wynika, że miał on otrzymać nawet sporą zachętę, w wysokości 20 mln dolarów, aby pozostał na swoich stanowisku, niemniej nie chciał tego zrobić. Pieniądze przeznaczono na nowych pracowników.

Jeśli chodzi o kondycję finansową Electronic Arts, na razie nie ma powodów do obaw, niemniej korporacja musi zmienić coś w swojej strategii i zacząć przygotowywać gry, które faktycznie trafiają do graczy. Od kilku dobrych lat osobom odpowiedzialnym za planowanie w EA nie idzie to zbyt dobrze.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   12:36, 28.06.2019
Wystarczy dać ludziom swobodę działa, a nie zmuszać do pracy i tworzenia projektów z góry skazanych na finansową porażkę. Deweloperzy sami wiedzą czego chcą ich fani jak i ogólnie pojęci gracze.
0 kudosdenilson   @   12:39, 28.06.2019
Cytat: MicMus123456789
Wystarczy dać ludziom swobodę działa, a nie zmuszać do pracy i tworzenia projektów z góry skazanych na finansową porażkę. Deweloperzy sami wiedzą czego chcą ich fani jak i ogólnie pojęci gracze.
Niestety tak wygląda w dużych molochach. Oni wiedzą lepiej niż zwykli pracownicy. Wielokrotnie się z tym spotykam w pracy. Zamiast racjonalności jest dom wariatów, bo pozjadali najbardziej tęgie umysły.
0 kudosdabi132   @   12:43, 28.06.2019
Cytat: MicMus123456789
Wystarczy dać ludziom swobodę działa, a nie zmuszać do pracy i tworzenia projektów z góry skazanych na finansową porażkę. Deweloperzy sami wiedzą czego chcą ich fani jak i ogólnie pojęci gracze.

No właśnie to tak nie działa niestety. To wydawcy decydują co jest opłacalne, a kiedy się sprzeda w odpowiedniej ilości winę wtedy ponoszą deweloperzy, bo nie stworzyli czegoś odpowiedniego co oczekiwali gracze. Wydawca taki jak Electronic Arts czy Activision nigdy nie przyzna się do błędu, tylko zamknie studio a pracowników przerzuci do innych ekip tworzących gry komputerowe.
0 kudosdenilson   @   13:00, 28.06.2019
Cytat: dabi132
No właśnie to tak nie działa niestety. To wydawcy decydują co jest opłacalne, a kiedy się sprzeda w odpowiedniej ilości winę wtedy ponoszą deweloperzy, bo nie stworzyli czegoś odpowiedniego co oczekiwali gracze.

Przypomniałeś mi o epizodycznym Hitmanie. Poprzednie części się sprzedawały na tyle, że wydawca był zadowolony. Pod skrzydłami SE i ich "genialnemu" planowi na epizodycznego płatnego zabójcę nie sprzedało się tak jak tego oczekiwali. Po odejściu IO Interaktive z SE stworzyli kolejną część Hitmana i okazał się sukcesem.

Problemem dużych molochów jest to, że narzucają co mają robić deweloperzy, bo ich finansują to jeszcze na siłę rozbijają na drobne te gry by dodatkowo zarobić.
0 kudosTheCerbis   @   13:59, 28.06.2019
Cytat: MicMus123456789
Deweloperzy sami wiedzą czego chcą ich fani jak i ogólnie pojęci gracze.
Nie zawsze. BioWare pokazało, że jednak nie wiedzą.
0 kudosdenilson   @   14:43, 28.06.2019
Cytat: TheCerbis
Nie zawsze. BioWare pokazało, że jednak nie wiedzą.
BioWare to jest stan umysłu. Kiedyś robili wybitnie i nowocześnie, teraz odtwórczo i z pomysłami, które jakby były robione na kolanie lub pod dyktando EA.
0 kudospetrucci109   @   15:59, 28.06.2019
A mi się wydaje, że to jest trochę jak z filmami, czy muzyką. Jak ktoś robi grę bo jest maniakiem gier i tym żyje i kręci go robienie tej gry to widać to w tej grze.
A jak robi się taki artystyczny produkt tylko dla kasy, to niestety też widać to obcując z taką grą.
0 kudosTheCerbis   @   16:07, 28.06.2019
Proszę nie obrażać artystów. Poirytowany
0 kudospetrucci109   @   16:36, 28.06.2019
Cytat: TheCerbis
Proszę nie obrażać artystów. Poirytowany
Nie obrażam artystów. Chodzi mi o to, że jak ktoś robi coś z pasją to to widać. A jak ktoś robić coś dla kasy to niestety też to widać. Np w branży muzycznej. Ale może w przypadku gier jest inaczej, nie wiem.
0 kudosTheCerbis   @   17:05, 28.06.2019
Chodziło mi o to, że "taki artystyczny produkt tylko dla kasy" często przestaje być artystyczny lub tworzony jest przez osoby bez talentu, za to z pomysłem na marketing.
0 kudospetrucci109   @   17:26, 28.06.2019
Cytat: TheCerbis
Chodziło mi o to, że "taki artystyczny produkt tylko dla kasy" często przestaje być artystyczny lub tworzony jest przez osoby bez talentu, za to z pomysłem na marketing.
Mi chodziło dokładnie o to samo ;) Po prostu w przypadku artystycznych rzeczy kiedy myślenie portfelem zaczyna przeważa nad artystyczna wizja to odbija się to na produkcie.
0 kudosTheCerbis   @   17:30, 28.06.2019
Dokładnie. Niestety często tak to działa, ale są różne przyczyny, więc myślę, że nie należy też wrzucać wszystkich takich osób do jednego worka z napisem "sprzedajni nie-artyści".
1 kudospetrucci109   @   17:54, 28.06.2019
Cytat: TheCerbis
Dokładnie. Niestety często tak to działa, ale są różne przyczyny, więc myślę, że nie należy też wrzucać wszystkich takich osób do jednego worka z napisem "sprzedajni nie-artyści".
Jasne, zgadzam się. Nie chodziło mi o to. Wiadomo, że są różne czynniki, które decydują o tym jak to wygląda. Rockowy zespół w którym jest kilka osób na pewno z założenia ma większą swobodę wyrazu niż kilkuset osobowe studio robiące gry. Mi chodziło o sam efekt końcowy, że niestety widać sposób w jaki był tworzony. Ale wiadomo czynniki są różne, a żyć z czegoś terzeba i nie raz trzeba też iść na jakieś duże ustępstwa.
0 kudosdabi132   @   18:07, 28.06.2019
Cytat: TheCerbis
Nie zawsze. BioWare pokazało, że jednak nie wiedzą.

Przecież BioWare nie miało nic do gadania. EA zleciło stworzenie takiego tytułu i oni mieli to zrobić bez dyskusji. Może i wiedzieli, że fani nie chcą takiej gry, ale nie mieli odwagi tego powiedzieć. Tak samo w przypadku Call of Duty Black Ops 4. Activision zapragnęło mieć swoje Battle Royale bo wyczuło w tym kasę i Treyarch nie miał wyjścia. Musiał wywalić kampanie dla jednego gracza żeby stworzyć ten tryb. Dobrze, że po czasie takie ciekawostki wychodzą jak ta z BO 4.
0 kudosTheCerbis   @   19:49, 28.06.2019
Oczywiście, że miało. Przecież wiadome jest, iż to BioWare najbardziej zawiniło (choć EA święte oczywiście nie jest).
Dodaj Odpowiedź