Assassin's Creed: Odyssey - za wysokie zużycie CPU nie odpowiada Denuvo

Kontrowersyjny system zabezpieczeń działa tak, jak powinien.

@ 15.10.2018, 11:23
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Assassin's Creed: Odyssey - za wysokie zużycie CPU nie odpowiada Denuvo

Jednym z problemów komputerowej wersji Assassin's Creed: Odyssey jest spore wykorzystanie procesora. Ze względu na to, że produkcja korzysta z systemu Denuvo, gracze natychmiast uznali, że to właśnie zabezpieczenie przeciwpirackie jest winne. Okazało się, że nie.

Modder zwany Kaldaien, odpowiedzialny m.in. za tworzenie modyfikacji dla Nier: Automata i Monster Hunter World, odkrył coś interesującego podczas przygotowywania moda zwanego SpecialK dla Assassin's Creed: Odyssey. Wspomniane "coś" powoduje wysokie zużycie procesora.

A o czym mowa? Jak czytamy na łamach portalu GitHub, wysokie zużycie CPU spowodowane jest tym, jak Assassin's Creed: Odyssey zarządza zasobami. Ze względu na to, że gra ma mocno ograniczone zasoby w przypadku pamięci RAM na konsolach, wszystkie tekstury i modele wczytywane są tysiące razy na godzinę. Na PC da się to jednak zmienić.

"Powinno się to dać naprawić. Ekipa deweloperów skupiła się na konsolach, nie ma bowiem rozwiązania dla PC posiadających znacznie wyższą przepustowość, występującą np,. w przypadku mojego NVMe SSD w RAID0. Im szybszy jest Twój dysk i im więcej masz rdzeni CPU, bardziej nieprzewidywalna staje się wydajność", wyjaśnia Kaldaien.

Moda poprawiającego wydajność jeszcze nie ma, ale jak tylko takowy się pojawi, nie omieszkamy Was o tym powiadomić. Jest też spora szansa, że sami deweloperzy zajmą się szybciej problemem, skoro jego rozwiązanie nie należy do przesadnie skomplikowanych.

Kończąc nadmienię, że jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup Assassin's Creed: Odyssey, na naszych łamach znajdziecie recenzję, która powinna ułatwić Wam podjęcie decyzji.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDirian   @   11:36, 15.10.2018
Mam nadzieję, że Ubi się tym zajmie. Choć muszę przyznać, że po ostatniej aktualizacji na PC wydajność się chyba nieco poprawiła, bo klatki nie lecą już tak mocno w dół. O ile dobrze pamiętam, to w Origins było podobnie i po kilku łatkach gra działała wyraźnie lepiej, choć zużycie CPU nadal bywało spore.
0 kudosTheCerbis   @   11:48, 15.10.2018
To optymalizacyjne partactwo Ubisoftu jest już nudne. Ile jeszcze czasu minie zanim ich gry zaczną funkcjonować prawidłowo? Zwłaszcza widać to w Anvil, ale też w Disrupt. Jedynie seria Far Cry na Dunii nie jest zła pod tym względem.
0 kudosurban1212   @   12:40, 15.10.2018
Oby to poprawili jakimś modem, albo niech Ubi zajmie się tym jak najszybciej, bo bardzo chętnie bym pograł w nowego Assasyna. Póki co nie zamierzam nawet zamawiać tej gry. Czekam na więcej informacji w tej sprawie o ile się jakieś pojawią.
0 kudosdabi132   @   15:10, 15.10.2018
Mówiłem, że to nie wina samego Denuvo tylko partactwa Ubisoftu. Żeby moder potrafił to wyłapać, a deweloperzy nie to to już jest śmiech. To pokazuje, że francuski wydawca nie przywiązuje wagi do pecetowego portu.
0 kudosLucas-AT   @   15:45, 15.10.2018
Cytat: dabi132
deweloperzy nie to to już jest śmiech. To pokazuje, że francuski wydawca nie przywiązuje wagi do pecetowego portu.

Ale gra była ponoć skończona rok temu. Szczęśliwy Szczęśliwy Ubisoft się zapiera.
0 kudosTheCerbis   @   16:43, 15.10.2018
Mhm. I przez rok dopieszczali wersję pecetową. :>
0 kudosdabi132   @   17:48, 15.10.2018
Cytat: Lucas-AT
Ale gra była ponoć skończona rok temu. Szczęśliwy Szczęśliwy Ubisoft się zapiera.

W to nie wątpię. Większość mechanik w nowym Assassynie pochodzi z Origins, więc jak najbardziej gra była już dawno gotowa. Ubi słynie z gier robionych na jedno kopyto metodą kopiuj->wklej.
Dodaj Odpowiedź