Assassin's Creed: Odyssey - za wysokie zużycie CPU nie odpowiada Denuvo
Kontrowersyjny system zabezpieczeń działa tak, jak powinien.
Jednym z problemów komputerowej wersji Assassin's Creed: Odyssey jest spore wykorzystanie procesora. Ze względu na to, że produkcja korzysta z systemu Denuvo, gracze natychmiast uznali, że to właśnie zabezpieczenie przeciwpirackie jest winne. Okazało się, że nie.
Modder zwany Kaldaien, odpowiedzialny m.in. za tworzenie modyfikacji dla Nier: Automata i Monster Hunter World, odkrył coś interesującego podczas przygotowywania moda zwanego SpecialK dla Assassin's Creed: Odyssey. Wspomniane "coś" powoduje wysokie zużycie procesora.
A o czym mowa? Jak czytamy na łamach portalu GitHub, wysokie zużycie CPU spowodowane jest tym, jak Assassin's Creed: Odyssey zarządza zasobami. Ze względu na to, że gra ma mocno ograniczone zasoby w przypadku pamięci RAM na konsolach, wszystkie tekstury i modele wczytywane są tysiące razy na godzinę. Na PC da się to jednak zmienić.
"Powinno się to dać naprawić. Ekipa deweloperów skupiła się na konsolach, nie ma bowiem rozwiązania dla PC posiadających znacznie wyższą przepustowość, występującą np,. w przypadku mojego NVMe SSD w RAID0. Im szybszy jest Twój dysk i im więcej masz rdzeni CPU, bardziej nieprzewidywalna staje się wydajność", wyjaśnia Kaldaien.
Moda poprawiającego wydajność jeszcze nie ma, ale jak tylko takowy się pojawi, nie omieszkamy Was o tym powiadomić. Jest też spora szansa, że sami deweloperzy zajmą się szybciej problemem, skoro jego rozwiązanie nie należy do przesadnie skomplikowanych.
Kończąc nadmienię, że jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup Assassin's Creed: Odyssey, na naszych łamach znajdziecie recenzję, która powinna ułatwić Wam podjęcie decyzji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler