No Man's Sky - dochodzenie agencji ASA zakończone, kłamstw nie było
Wygląda na to, że Hello Games promowało grę, która finalnie trafiła na półki sklepowe.
Mniej więcej przed dwoma miesiącami pisaliśmy o tym, że ASA (Advertising Standards Authority), organizacja dbająca o standardy w reklamach, przygląda się temu, w jaki sposób promowane było No Man's Sky. Dochodzenie dobiegło końca, a rezultat jest pozytywny dla studia Hello Games - dewelopera gry.
"Rozumiemy, że screeny oraz materiały filmowe, z których przygotowano kampanię reklamową oparto na zawartości z gry, dzięki temu reklamujący zamierzali pokazać swój produkt w możliwie jak najlepszym świetle", czytamy w oświadczeniu agencji.
"Biorąc pod uwagę powyższe punkty, uznaliśmy, że wskazywane w kampanii elementy odpowiadały tym, jakie znaleźć można w grze, chodzi o materiały zarejestrowane zarówno przez Hello Games, jak i firmy zewnętrzne. Nie przerysowano w związku z tym tego, jak wygląda rozgrywka. Uznaliśmy wobec tego, że kampania reklamowa jest zgodna z przyjętymi standardami".
Przedstawiciele ASA uznali, że racji nie miały osoby, które narzekały na kampanię promocyjną, nieukazującą prawdziwej jakości gry. Agencja, analizując, wzięła pod uwagę fakt, że No Man's Sky generowane jest proceduralnie, a nie stworzone ręcznie przez samych artystów.
"To oznacza, że zawartość gry generowana jest w ramach procesu komputerowego, w miarę jak gracz przemierza świat. Ten proces komputerowy to algorytmy, które określają, dla przykładu, prawdopodobieństwo napotkania postaci o określonej fizjologii, zachowaniu albo mieszkającej w konkretnym miejscu".
To oznaczało, że doznania graczy ciągle się zmieniają, a zatem każde podejście do No Man's Sky to całkiem unikatowe doświadczenia. Jako że deweloper ciągle podkreślał ten fakt, pracownicy ASA uznali, że w kampanii reklamowej nie doszło do oszustwa.
Jest to tym bardziej istotne ze względu na to, że "jakość oprawy wizualnej zależna jest od specyfikacji komputera posiadanego przez gracza, a to oznacza, że konsumenci powinni być świadomi tego ograniczenia".
W opinii badających sprawę, różnice pomiędzy zwiastunami, a finalną oprawą, nie były też na tyle duże, abyśmy mieli do czynienia z przekłamaniem. W związku z tym wszystkim, ASA śledztwo zakończyła i nie zamierza dalej go ciągnąć. Sprawa, jeśli chodzi o kampanię reklamową No Man's Sky, została zamknięta.
Z innych informacji na temat No Man's Sky, warto wspomnieć, że deweloperzy wyszli z cienia i ujawnili, że pracują nad kolejnymi aktualizacjami. Jedna jest już dostępna, a kolejna powinna trafić do graczy niebawem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler