Mass Effect: Andromeda - multiplayer będzie dynamiczny i bardziej intuicyjny

Deweloperzy postanowili opowiedzieć co nieco na temat rozgrywek wieloosobowych w Mass Effect: Andromeda.

@ 28.11.2016, 15:32
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Mass Effect: Andromeda - multiplayer będzie dynamiczny i bardziej intuicyjny

Tryb rozgrywek wieloosobowych będzie odgrywał znaczącą rolę w Mass Effect: Andromeda. Z tego powodu deweloperzy szykują wiele znaczących zmian, mających uczynić multiplayer wciągającym i dynamicznym. Za sprawą redakcji Game Informera dowiedzieliśmy się o jakie zmiany chodzi.

Zacząć wypada od tego, że poruszanie się po mapach ma być znacznie bardziej intuicyjne. Stanie się tak za sprawą specjalnego jet-packa, który posłuży nam do tego, aby wspinać się pomiędzy poziomami. Wcześniej konieczne były do tego powolne, psujące zabawę drabiny.

"To nie jest rakieta, którą możesz latać dookoła. Zaczynają się one i kończą - jest krzywa pędu - w oparciu o to, co aktualnie robisz", wyjaśnia producent gry, Fabrice Condominas.

Kolejna zmiana związana jest z umiejętnościami specjalnymi. Każda posiadać będzie odrębny pasek "regeneracji", co sprawi, że gracz będzie mógł zarówno odpalić wszystkie zdolności w jednym momencie, jak i poczekać na właściwą sytuację. Można dzięki temu robić "wiele interesujących kombinacji", jak to określił główny projektant, Ian Frazier.

Aby zabawa była bardziej naturalna, deweloperzy zdecydowali się na podrasowanie algorytmów sztucznej inteligencji. Każdy przeciwnik będzie zachowywał się inaczej, a w związku z tym konieczne będzie dopasowanie strategii walki do zaistniałej sytuacji. Nie będzie się już dało po prostu campić. W parze z SI idzie też podrasowane sterowanie - bardziej płynne i intuicyjne.

"Pierwsze, na co wszyscy zwrócą uwagę to jak dynamiczne to jest", opowiada Condominas. "Wszystko jest bardziej płynne, szybsze, jest więcej akcji. Sterowanie jest bardziej responsywne. Wszystko to ma cel; naprawdę chcieliśmy zwiększyć dynamikę oraz dostępność zabawy, przy zachowaniu głębi oraz mocniej wdając się w warstwy".

Pewnym urozmaiceniem mają być też specjalne paczki kart, które można kupować zarówno za sprawą waluty w grze, jak i mikrotransakcji. Występowały one oczywiście w odsłonach poprzednich, a zatem nie powinny nikogo dziwić i tym razem.

"Jeśli nie chcesz być skazany na losowo generowane karty, będziesz mógł zdecydować się na zakup tego, co aktualnie będzie w sklepie. Możesz kupować je (karty - dop.red.) za prawdziwe pieniądze, jeśli chcesz, ale nic nie będzie narzucone odgórnie".

Aby zwiększyć zaangażowanie graczy, zmieniono sposób w jaki funkcjonuje doświadczenie. Mimo że nadal je gromadzimy, zbieramy też punkty prestiżu, które nie dotyczą konkretnej postaci, ale całej klasy, co oznacza odrębne nagrody oraz bonusy, dotyczące nawet grupy postaci.

Idąc dalej, multiplayer będzie przenikał kampanię dla pojedynczego gracza. Możliwe będzie bowiem zbieranie funduszy, które dostępne będą w odmiennych modelach zabawy. Dla przykładu, w trybie fabularnym da się skorzystać ze specjalnego menu, w którym możliwe jest organizowanie misji pobocznych dla naszych skrzydłowych.

"Będziesz miał możliwość wysyłania członków drużyny na rozmaite misje poboczne, albo samodzielnego grania w multiplayer. Tak chcemy to rozwiązać".

Kończąc chciałbym przypomnieć, że podczas The Game Awards 2016 (zaplanowanego na 1 grudnia) mamy otrzymać gameplay, ukazujący w akcji Mass Effect: Andromeda. Premiery gry spodziewamy się natomiast wiosną 2017 roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zerknijcie na informacje związane z misjami pobocznymi w grze, a także o zamówieniach przedpremierowych oraz podróżach międzygwiezdnych. W dziale wiadomości mamy mnóstwo nowych detali na temat najnowszego projektu BioWare.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   15:35, 28.11.2016
Ale kiszka. Czyli jednak wcisną ten głupi multiplayer na siłę, tak jak ostatnio :/
0 kudoskrzywy_banen   @   16:04, 28.11.2016
Cytat: petrucci109
Ale kiszka. Czyli jednak wcisną ten głupi multiplayer na siłę, tak jak ostatnio :/

Ja słyszałem że jest grupa ludzi którym multi w ME3 pasował (oprócz tego że przed Extended Cut był wymagany do najlepszego zakończenia).
0 kudospetrucci109   @   16:24, 28.11.2016
Niech sobie ten multiplayer będzie ale niech nie wciskają go na siłę - tak jak to było zrobione w trójce. Bo z drugiej strony była grupa ludzi, której ten multi się w ogóle nie podobał ;)
0 kudosKreTsky   @   16:33, 28.11.2016
Multi jeszcze nie przeszkadza ale te mikrotranzakcje mogli se darować. Wszystko teraz na karty i paczki. W Halo dużo paczek wpada przypadkiem i nie ma w nich nic istotnego ale w Girsach wychodzi kupa grania na jedną paczke.
0 kudosshuwar   @   17:32, 28.11.2016
Multi ... srulti... 3 dni do prezentacji single'a Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   19:32, 28.11.2016
Cytat: krzywy_banen
Ja słyszałem że jest grupa ludzi którym multi w ME3 pasował (oprócz tego że przed Extended Cut był wymagany do najlepszego zakończenia).
Dementuje te plotki Dumny Grałem w ME3 przed owym rozszerzeniem i nie tykałem multi wtedy i finał mialem taki sam jak później z multi na 100% gotowości galaktyki. Osobiście myślałem, że to coś zmieni, ale bitwa jak i to co działo sie na ziemi sie ni jak nie zmieniło.

Co do samego multi w ME3 mi nie przeszkadzał fajnie było pograć, nawet ostatnio trochę pograłem i dalej sprawia to przyjemność, a jak patrzałem na niektóre profile to niektórzy ludzie chyba grają dzień w dzień od premiery, bo wyniki punktowe były ogromne. Tak samo te mikrotransakcje w ME3 nie były inwazyjne tak myślę, że i tu nie będzie to problem.
0 kudosJackieR3   @   21:29, 28.11.2016
Cytat: shuwar
Multi ... srulti... 3 dni do prezentacji single'a Uśmiech

Singiel sringiel.
0 kudosshuwar   @   07:38, 29.11.2016
Cytat: JackieR3
Cytat: shuwar
Multi ... srulti... 3 dni do prezentacji single'a Uśmiech

Singiel sringiel.
Dwa dni do prezentacji sringiela Uśmiech

@Micmus: To ja się męczyłem w Multi w obawie o wynik ostatecznego starcia, a Ty mi dopiero teraz to mówisz? Pokręcony
Dodaj Odpowiedź