[AKTUALIZACJA] 10 minut rozgrywki z Vampyr - na taką grę o wampirach czekaliśmy

Pierwszy oficjalny gameplay, przedstawiający czystą rozgrywkę z Vampyr nie pozostawia złudzeń. Szykuje się kolejna wyśmienita produkcja studia DONTNOD Entertainment.

@ 26.08.2016, 18:26
Paweł "Piras" Piróg
Robię wszystko, by w przyszłości nie robić nic. Lubię dyskutować i mieć wszystko w dupie, choć to drugie zupełnie mi nie wychodzi.
pc, ps4, xbox one

[AKTUALIZACJA] 10 minut rozgrywki z Vampyr - na taką grę o wampirach czekaliśmy

AKTUALIZACJA: W sieci dostępna jest nowa wersja prezentowanego na gamescomie gameplayu. 15 minut czystej rozgrywki z Vampyr możecie obejrzeć na samym dole niniejszej wiadomości - bez komentarzy deweloperów oraz streamowej otoczki.

Vampyr gości w naszej świadomości nie od dziś. Już na początku roku twórcy Life is Strange poczęstowali nas porcją klimatycznych screenów z gry, a podczas tegorocznego E3 dali znać o swoim nowym dziele, prezentując intrygujący trailer. Tym razem możemy zaś podziwiać czystą rozgrywkę. Udostępniono bowiem 10-minutowy gameplay  z produkcji opatrzony komentarzem twórców, a opracowany na potrzeby gamescomu. Materiał pozwala zapoznać się z każdym aspektem tytułu, począwszy od cutscenek, przez eksplorację klimatycznej Anglii u schyłku epoki wiktoriańskiej, na krwawej walce kończąc.

Choć dźwięki z gry są w materiale ściszone, a samo wideo zmniejszone kosztem możliwości skupienia się również na obserwowaniu i wsłuchiwaniu w komentarz twórców, to i tak wspomniane wyżej elementy prezentują się świetnie. Klimatyczne lokacje, intrygujący, mroczny styl wizualny, imponujące cutscenki z możliwością wyboru niebanalnych kwestii - wszystko to potwierdza, że francuskie DONTOND jest obecnie jednym z najbardziej kreatywnych producentów. I tak samo, jak w Life is Strange, strona audio również odgrywać będzie kolosalną rolę w odbiorze przedsięwzięcia.

Niepokoić mogą jedynie pojedynki. Vampyr ma być produkcją bardzo otwartą, nie tylko strukturalnie, ale i pod względem samej mechaniki. Nie trzeba będzie wypijać hektolitrów krwi dla samej potrzeby istnienia, ale mocne ograniczenie tej czynności spowoduje, że nasz bohater nie będzie odnotowywał znaczącego progresu, co w produkcjach RPG jest absolutnie niepożądane. Walczyć będzie więc trzeba i będą to pojedynki dynamiczne, w których DONTNOD, w przypadku Remember Me szczególnie się nie popisało. Brakowało im polotu. W Vampyr te kilka scen w zwarciu również prezentuje się dość sztywno. Ekipa jest jednak tego świadoma i otwarcie przyznaje, że to element produkcji, nad którym do premiery będą pracować na najwyższych obrotach.

Sercem Vampyr wydają się jednak nie być starcia czy aspekty dotyczące typowej mechaniki rozgrywki, lecz emocje i fabuła. Główny bohater jest jednocześnie wampirem i doktorem, więc posiada dwa skrajne oblicza. Z jednej strony, robi wszystko by wyleczyć się z choroby, znaleźć rozwiązanie tego niezwykle istotnego problemu, a z drugiej, musi zabijać i żywić się krwią, by osiągnąć cel. Gracz musi zatem wypracować odpowiedni styl gry i podejmować słuszne decyzje, bo ich konsekwencje będą stanowcze. Im więcej zabijemy, tym miasto będzie pogrążone w większym chaosie i zgromadzi się w nim więcej bestii. Z kolei eksterminacja wyłącznie mających coś na sumieniu przeciwników nie dostarczy, tak niezbędnej, czystej krwi, jaką dysponują niewinne, bezbronne postacie z XX-wiecznego Londynu.

Vampyr wyląduje na PC, Xboksie One i PS4 w przyszłym roku. Wszystko wskazuje na to, że będzie najlepszą produkcją traktującą o wampirach, wśród obecnych gier. A co istotne, uzupełni też lukę w tym konkretnym uniwersum. Jestem święcie przekonany, że nawet w sytuacji, gdy wszelkie składowe gry finalnie nie będą idealnie ze sobą współgrały, Vampyr i tak nasyci graczy mocną, zapadającą w pamięć treścią i niezwykle gęstym klimatem.


Sprawdź także:
Vampyr

Vampyr

Premiera: 05 czerwca 2018
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Vampyr to gra cRPG osadzona w XX-wiecznym Londynie. Jest to tytuł od studia DONTNOD Entertainment - twórców m.in. Remember Me oraz Life is Strange.W Vampyr wcielimy się c...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   20:46, 22.08.2016
Zapowiada się interesująco. Jedyne właśnie co trochę kuleje to system walki, ale skoro będą jeszcze nad tym elementem pracować, to może ostatecznie nie będzie z tym źle. W każdym razie liczę na to co DONTNOD wychodzi najlepiej czyli warstwę fabularną oraz konsekwencje podejmowanych wyborów, a udowodnili to w Life is Strange.
0 kudosMicMus123456789   @   21:38, 22.08.2016
Faktycznie wszystko jest pięknie prócz tej walki Dumny Nawet mimo tak wczesnej wersji gra wygląda ładnie.
0 kudosTheCerbis   @   12:34, 23.08.2016
Bardzo klimatycznie, jednak z walką jest coś nie tak. Wolałbym, żeby była z jednej strony nieco "cięższa" a z drugiej bardziej płynna. Myślę, że model walki podobny do Assassin's Creed byłby tu dobrym rozwiązaniem. jednak nie taka sztywna i toporna jak obecnie. Mam nadzieję, że DONTNOD to zmieni.

0 kudoskrzywy_banen   @   19:56, 26.08.2016
Za fabułę LiS odpowiadał chyba ktoś inny niż za Vampyra, co nie zmienia faktu że fabularnie gra może być dobra. Gameplayowo już raczej nie.
0 kudosTheCerbis   @   20:40, 26.08.2016
Skoro kto inny odpowiada za fabułę to nie wiadomo jak gra będzie wyglądać w tym aspekcie. A gameplay mogą poprawić, przecież to dopiero pre-alpha. I tak już w tej fazie produkcja zapowiada się naprawdę dobrze.
0 kudosPiras   @   22:17, 26.08.2016
To w zasadzie pierwszy publikowany gameplay na poważnie, więc jak najbardziej dużo elementów zostanie tutaj doszlifowanych.

Ja jednak czekam nie tyle na treść samej fabuły, ale całą tą otoczkę dialogowo-muzyczno-wizualną ze wspomnianymi tutaj konsekwencjami wyboru. Te elementy sklejone w całość stworzą najpewniej niesamowity klimat i nasycenie emocjonalne - to właśnie była największa moc LIS i mam nadzieję, że faktycznie będzie tak i tym razem.
Dodaj Odpowiedź