Dark Souls III - porównanie ustawień wersji PC i optymalizacja
Zdaje się, że From Software szykuje porządny port.
Od premiery Dark Souls III dzieli nas niecały miesiąc, a niektóre zagraniczne redakcje miały już okazję zagrać w wersję PC. Dzięki temu możemy dowiedzieć się co nieco na temat działania gry na blaszakach.
Poniższy materiał przedstawia porównanie ustawień graficznych - od minimalnych, aż po ultra. Choć YouTube zawsze trochę psuje jakość, to nie da się ukryć, że nawet na minimalnych ustawieniach gra prezentuje się nieźle, co na pewno ucieszy posiadaczy słabszych maszyn. Co więcej, jak twierdzi redakcja GameStar, do płynnej rozgrywki w 60 fpsach przy maksymalnych detalach wystarczy karta GTX 770 (obecny odpowiednik - GTX 960), co dodatkowo potwierdza, iż From Software najwyraźniej poczyniło dobrą robotę, jeżeli chodzi o optymalizację. Dark Souls III przetestowano także na słabszych kartach. Zarówno GTX 760, jak i R9 270X wygenerowały około 40-45 klatek, także przy maksymalnych ustawieniach w rozdzielczości 1080p. To świetne wyniki, zważywszy na fakt, że karty te mają już swoje lata.
Niestety, nie ma róży bez kolców. Podobno występują problemy z przełączaniem interfejsu. Gdy gramy na klawiaturze, wyświetlają się przyciski od pada. Sam tandem myszka i klawiatura nie działa zaś super precyzyjnie, choć to znana przypadłość cyklu Dark Souls. Ważne jednak, że optymalizacja gry śmigającej na tym samym silniku, co Bloodborne jest najwyraźniej na dobrym poziomie, a po podpięciu pada nie powinniśmy przejmować się pozostałymi dolegliwościami.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler