Mamy najnowszy raport ze stanu branży

Jak co roku, przeprowadzono ankietę z deweloperami. Wyniki badania są całkiem ciekawe.

@ 21.01.2016, 17:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, sprzęt, ds3, wiiu, ps4, xbox one

Mamy najnowszy raport ze stanu branży

Targi GDC 2016 odbędą się dopiero w marcu, ale już teraz mamy wyniki najnowszego badania branży. Ankietujący przepytali 2000 amerykańskich deweloperów, próbując poznać ich zainteresowania oraz opinie na temat tego, co dzieje się i będzie działo z grami w najbliższych dwunastu miesiącach oraz latach. Rezultatem jest coroczny raport.

Wyniki raportu są bardzo ciekawe, a dla Waszej wygody prezentujemy je w formie zgrabnej listy.

  • 16% deweloperów pracuje nad grami dla VR (w roku 2015 było to tylko 7%);
  • Oculus Rift jest najchętniej wybieraną platformą;
  • 15% deweloperów chce do swoich następnych gier dodać obsługę VR (w roku 2015 było to tylko 6%);
  • 75% deweloperów uważa, że sektor VR oraz rozszerzonej rzeczywistości to realny biznes, ale 27% sądzi, że adopcja nigdy nie osiągnie poziomu konsol obecnej generacji;
  • 40% producentów uważa, że VR oraz AR (rozszerzona rzeczywistość) przekroczą adopcję konsolową, przy czym 1% sądzi, że stanie się to do 2018 roku, 44% że do 2026, a 54% że do 2030;
  • 38% deweloperów sądzi, że w 2020 roku w 10% domów w USA będzie sprzęt VR lub AR, 86% sądzi, że nastąpi to do 2030 roku, a 9% uważa, że nigdy się to nie stanie;
  • zainteresowanie komputerami spadło o 4%, do 52%;
  • zainteresowanie konsolami Wii U oraz 3DS spadło o 1%;
  • zainteresowanie konsolami PS4 i Xbox One wzrosło o 1%, obecnie kształtuje się ono na poziomie: 27% dla PS4, a 23% dla Xboksa One;
  • prawie 90% deweloperów wierzy w to, że eSport będzie długoterminowym biznesem (o 8% więcej, niż w zeszłym roku).

Kończąc, przypomnę że tegoroczne GDC zaplanowane zostało na marzec. Wtedy także na pewno pojawi się wiele ciekawych informacji, a my, rzecz jasna, będziemy je Wam raportować na bieżąco.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   23:40, 21.01.2016
Cytat:
zainteresowanie komputerami spadło o 4%, do 52%;

Pytanie czy raport obejmuje sprzedaż gotowych komputerów czy też podzespołów, bo jeśli samych komputerów to nie jest miarodajny.
0 kudosFox46   @   23:46, 21.01.2016
86% sądzi, że nastąpi to do 2030 roku, to jest najlepsze Szczęśliwy w cale się nie dziwie że dali taki zapas czasowy. VR czy Oculus teraz na 100% nie zawojuję rynku a ich lepsze odpowiedniki właśnie w późniejszych latach mają szanse to zrobić. A wtedy prawdo podobnie już nie będę grał w gry, albo pójdę do piachu Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   08:43, 22.01.2016
E-sport długoterminowym biznesem?
Matrix i tyle.