Far Cry Primal - językoznawcy stworzyli unikalny język na potrzeby gry
Kali mówić, Kali pić, Kali jeść... czyli pogawędki pośród jaskiniowców!
Tegoroczna odsłona serii Far Cry przynosi niezaprzeczalny powiew świeżości. Primal przeniesie nas do prehistorycznej epoki kamienia. Ubisoft postawił przed sobą nie lada zadanie w odwzorowaniu tak zamierzchłych czasów. Mamuty mamutami, prymitywne bronie prymitywnymi broniami, ale co z mową ówczesnych ludzi?
Jednym z kroków prowadzących do ujarzmiania bestii będzie nawiązywanie z nimi komunikacji. Początkowo postaci w grze wypowiadały swoje kwestie w języku angielskim, co nie dość, że musiało brzmieć komicznie, to całkowicie niszczyło budowaną immersję. Producenci postanowili więc rozpocząć konsultacje z historykami, językoznawcami, antropologami, a nawet twórcami filmów. Wszystko po to, aby wymyślić język, który będzie pasował do prehistorycznej otoczki.
"Zaczęli nam dawać przesłuchania w takim rodzaju języka, ale nawet on wydawał się być trochę zbyt nowoczesny, bo przecież akcja gry ulokowana jest 7000 lat przed współczesnymi czasami", powiedział Jean-Christophe Guyot, dyrektor kreatywny projektu.
Koniec końców deweloperzy wykorzystali pierwszą wersję prymitywnego języka, stworzonego przez ekspertów. Co ciekawe, każde z trzech dostępnych plemion posługuje się inną wariacją wspomnianej mowy, coś na wzór dzisiejszych akcentów. Premiera Far Cry: Primal, a co za tym idzie, dzień, w którym usłyszymy po raz pierwszy dziwną mowę, pod koniec lutego na konsolach, a z początkiem marca na PC-tach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler