Bethesda opowiada o rozwoju Creation Engine - silnika napędzającego Fallout 4
Jak rozwinęło się narzędzie, które zadebiutowało w Skyrimie? Producenci Creation Engine, czyli silnika grafiki odpowiedzialnego m.in. za najnowszego Fallouta 4, opowiadają o jego działaniu.
Dirian @ 04.11.2015, 22:42
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps4, xbox one
Firma Bethesda na swoim oficjalnym blogu opublikowała tekst poświęcony Creation Engine, autorskiemu silnikowi, napędzającemu Fallout 4. Narzędzie debiutowało w The Elder Scrolls V: Skyrim, ale na potrzeby najnowszej produkcji doczekało się licznych poprawek i ulepszeń.
"Pierwszą rzeczą, jaką zrobiliśmy po Skyrimie, było poprawienie jądra graficznego Creation Engine poprzez dodanie realistycznego renderowania opóźnionego. Pozwala ono na dodanie do każdej sceny znacznie większej liczby dynamicznych świateł oraz pokrycie powierzchni realnie wyglądającymi materiałami. Chcieliśmy, żeby przedmioty i postacie w grze wydawały się prawdziwe i wiarygodne, a dużą rolę odgrywa w tym dopilnowanie, aby łatwo było odróżnić od siebie różne surowce – w końcu metal, na przykład, odbija światło zupełnie inaczej niż drewno" - tłumaczą producenci.
"(...) Ruch świateł wygląda pięknie, dodają one klimatycznej głębi napromieniowanemu powietrzu pustkowi... I jak w przypadku innych opisywanych tu elementów, sprawiliśmy, że wszystko wygląda świetnie niezależnie od platformy.Gdy nadejdzie ulewa, nasz nowy system materiałów pozwala powierzchniom w świecie zmoknąć, zaś nowe metody symulacji zachowania ubrań sprawiają, że powiewa ono na wietrze. Podobnie ma się rzecz z włosami i roślinnością" - czytamy dalej.
Poniżej przedstawiono listę najważniejszych elementów, o jakie wzbogacono Creation Engine na potrzeby Fallout 4:
◯ Kafelkowe opóźnione oświetlenie;
◯ Antyaliasing czasowy;
◯ Odbicia typu "screen space";
◯ Efekt bokeh;
◯ SSAO;
◯ Mgła wysokościowa;
◯ Rozmycie ruchu;
◯ Mapowanie tonów "Filmic";
◯ Niestandardowe cieniowanie skóry i włosów;
◯ Dynamiczne rozrywanie obiektów wykorzystujące teselację sprzętową;
◯ Oświetlenie wolumetryczne;
◯ Cieniowanie fizyczne wykorzystujące korekcję gamma.
Premiera Fallout 4 nastąpi 10 listopada, na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler