E3 '14: Shinji Mikami, twórca The Evil Within, wyjaśnia jaka jest różnica między horrorem, a survival horrorem

Shinji Mikami to człowiek, dzięki któremu wiele lat temu dostaliśmy oryginalne Resident Evil. Później, przez lata, marka powoli podupadała, ale już niedługo gatunek survival horrorów dostanie coś, co być może przywróci mi wiarę w niego - grę The Evil Within, tworzoną przez Mikamiego.

@ 12.06.2014, 18:17
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

E3 '14: Shinji Mikami, twórca The Evil Within, wyjaśnia jaka jest różnica między horrorem, a survival horrorem

Shinji Mikami to człowiek, dzięki któremu wiele lat temu dostaliśmy oryginalne Resident Evil. Później, przez lata, marka powoli podupadała, ale już niedługo gatunek survival horrorów dostanie coś, co być może przywróci mi wiarę w niego - grę The Evil Within, tworzoną przez Mikamiego.

Projektant zrobił się ostatnio bardzo rozmowny, a podczas jednego z wywiadów zdecydował się wyjaśnić czym konkretnie różni się horror od survival horroru. Wielu ludzi myli bowiem te pojęcia, traktując gatunki jako coś jednakiego.

"W grach w Japonii, typowy horror to coś w rodzaju Clock Tower albo Silent Hill, ale survival horror, gry, które lubię robić, także zapewniają rozrywkę" - wyjaśnia Mikami podczas rozmowy z ekipą Wired.

"Elementy horroru oraz elementy rozrywki muszą muszą się ze sobą łączyć. To bliskie gatunki, ale różnica pomiędzy horrorem, a survival horrorem jest taka, że w tym drugim możesz pokonać potwory i mieć z tego satysfakcję. Musisz mieć poczucie tego, że jesteś w stanie pokonać potwora, mimo że jest to trudne".

E3 '14: Shinji Mikami, twórca The Evil Within, wyjaśnia jaka jest różnica między horrorem, a survival horrorem
"The Evil Within jest bardzo trudną grą, ale kiedy ją ukończysz, będziesz miał poczucie osiągnięcia. Jest przerażająco, ale bój się za bardzo".

Całkiem ciekawe rozróżnienie gatunków, prawda? Przyznam szczerze, że nie wiedziałem czym konkretnie różni się survival horror od czystego horroru. Dla przykładu wydane niedawno Outlast jest bardziej horrorem, albowiem tam przed przeciwnikami uciekamy, nie próbujemy z nimi walczyć. Z drugiej strony, Alan Wake to lekki survival horror, albowiem w tym przypadku oponentów możemy ubijać.

Na koniec przypomnę, że The Evil Within zadebiutuje już w październiku. Tytuł przeznaczony będzie dla posiadaczy komputerów PC, jak i konsol poprzedniej oraz obecnej generacji.


Sprawdź także:
The Evil Within

The Evil Within

Premiera: 14 października 2014
PS3, XBOX 360, PC, PS4, XBOX ONE

The Evil Within to produkcja z gatunku survival-horror, przygotowana przez zespół Tango Gameworks z Shinji Mikami na czele. Tytuł stanowi nawiązanie do tradycyjnych metod...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:06, 12.06.2014
Ta gra w dużej mierze będzie właśnie takim 50/50 będzie moment grozy i skradania walki o życie, i będzie też ostra sieczka i naparzanka w potwory.
Jest taki a nie inny zabieg bo gra ma trafić do fanów Survivalu jak i dla szerszego grona graczy którzy wolą Pif paf potworom.

Nigdy nie dostaniemy takiego Survivalu jak z lat 90, bo po prostu dzisiejszy rynek ns to nie pozwala. A nikt się nie narazi wydania gry dla mniejszego grona graczy narażając się na straty.
0 kudoszbychu5511   @   22:27, 12.06.2014
Nie mam obaw do tego produktu, każdego straszy co innego( inna sytuacja) a z pewnością nie raz podskoczymy na krześle.
0 kudosKreTsky   @   23:16, 12.06.2014
Takie troche na sile to rozdzielanie gatunków, ale jak już tak chcą, to wg mnie opcja survival powinna skupiać się wokół przetrwania, a nie walki.
0 kudosPabloMG   @   07:42, 26.06.2014
Zazwyczaj lubię element akcji w grach survival horror, skradanie jakoś mi nie pasuje i zazwyczaj zabijam przeciwników a nie omijam ich, sam nie wiem co myśleć o The Evil Within. Odtworzenie atmosfery Reisdent Evil 1 i 2 nie jest możliwe ze względu tworzenie gry dla szerokiego grona odbiorców.