Gracze zgłaszają problemy z zapisami z gry Thief w wersjach PC, PS4 i Xbox One

Wygląda na to, że coś złego dzieje się z zapisanymi stanami rozgrywki w grze Thief. Jak raportuje redakcja portalu Gameinformer, spora liczba czytelników pisze do nich, że ich savy zniknęły z dysków twardych albo w taki, czy inny sposób zostały uszkodzone, co sprawiło, że nie da się ich wczytać.

@ 02.04.2014, 12:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Gracze zgłaszają problemy z zapisami z gry Thief w wersjach PC, PS4 i Xbox One

Wygląda na to, że coś złego dzieje się z zapisanymi stanami rozgrywki w grze Thief. Jak raportuje redakcja portalu Gameinformer, spora liczba czytelników pisze do nich, że ich savy zniknęły z dysków twardych albo w taki, czy inny sposób zostały uszkodzone, co sprawiło, że nie da się ich wczytać. Co gorsze, nie mamy do czynienia z żartem z okazji wczorajszego dnia, albowiem Square Enix zabrało głos w sprawie.

Problem dotyczy w głównej mierze komputerów PC oraz konsol obecnej generacji. Co ciekawe, w przypadku blaszaków, sytuację da się naprawić zmieniając datę systemu na coś po 2 kwietnia bieżącego roku. Trzeba jednak posiadać system Windows 7, albowiem na Windows 8 sztuczka ta nie działa. W przypadku wersji konsolowych nie ma na razie żadnego rozwiązania. Trzeba czekać na reakcję dewelopera.

"Zdajemy sobie sprawę z problemów, które dotyczą niektórych posiadaczy Thief, uniemożliwiających im ukończenie części poziomów. Sprawę traktujemy bardzo poważnie - na początek staramy się odtworzyć problem wewnętrznie, abyśmy byli w stanie zrozumieć co go powoduje. Przepraszamy za wszelkie problemy związane z grą, a więcej informacji przekażemy wkrótce, jak tylko będziemy coś wiedzieć" - napisał do redakcji Gameinformera reprezentant wydawcy.

Oczywiście my również przekażemy Wam więcej szczegółów, jak tylko takowe się pojawią. Na chwilę obecną najlepszym wyjściem jest chyba nieodpalanie gry. Wtenczas zapisy powinny pozostać nienaruszone.

Sprawdź także:
Thief

Thief

Premiera: 25 lutego 2014
PC, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PS3

Thief 4 to kolejna odsłona znanego cyklu skradanek, której głównym bohaterem jest złodziej o imieniu Garrett. Facet zawsze wpada w jakieś tarapaty, przebywając w miejscu,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:33, 02.04.2014
To samo albo nieco inaczej było na X360 i PS3, mogliśmy grać jednak jak doszliśmy dalej i zrobiliśmy zapis a potem szybki odczyt startowaliśmy z naszej kryjówki (wieża zegarowa)
Patch rozwiązał sprawę, w przypadku uszkodzenia sejwów to zapewne też powstanie takowa łatka.
Jak widać PC,PS4 i XO to jedność. Zapewne to co dotyczyć będzie PC w dużej mierze dotyczyć też będzie PS4 i XO.
Więc jak twórcy nie zadbają o coś to oberwie się wszystkim trzem platformą.
0 kudosUxon   @   14:11, 02.04.2014
W sumie też nie chciałbym oberwać platformą.
0 kudosJ3DAJ   @   16:39, 02.04.2014
Cytat: Fox46
Jak widać PC,PS4 i XO to jedność.
Nie jedność, tylko PC dostał zwyczajny port. Szczęśliwy Nie pierwszy i nie ostatni.
0 kudosFox46   @   16:49, 02.04.2014
Cytat: J3DAJ
Cytat: Fox46
Jak widać PC,PS4 i XO to jedność.
Nie jedność, tylko PC dostał zwyczajny port. Szczęśliwy Nie pierwszy i nie ostatni.


Raczej jedność jakbyś nie wiedział PC i X360 mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, różnią je tylko Exy tego drugiego.
W tym wypadku większość gier będzie miało zapewne takie same pliki jak te znane nam z PCta. Architektura PCtowa to nie tylko nazwa ale i wiele wiele innych nawiązań. Zapewne tylko Exy na PS4/XO będą w innych formatach plików więc 70-80gier na XO i PS4 będzie czystymi portami.
Wcześniej PS3 miało bardzo mało portów, bo gry na tą konsole robiło się zupełnie inaczej niż w przypadku X360 i PCta.
0 kudosPabloMG   @   17:34, 02.04.2014
Ostatnio Pc dostają porty gier z konsol, przykładowo jak konsoli nie było wiele błędów to w wersji Pc wychodzą różne kwiatki (trzy razy więcej błędów). Nowy Thief do mnie przemawia i powoli staję się normą że gra po premierze jest łatana Dumny
0 kudosJ3DAJ   @   18:27, 02.04.2014
Cytat: Fox46
Raczej jedność jakbyś nie wiedział PC i X360 mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, różnią je tylko Exy tego drugiego.
To ciekawe że według twojej teorii dotyczy to tylko PC XO i PS4, a nie X360 Szczęśliwy Sam się gubisz w twoich teoriach.
Cytat: Fox46
W tym wypadku większość gier będzie miało zapewne takie same pliki jak te znane nam z PCta. Architektura PCtowa to nie tylko nazwa ale i wiele wiele innych nawiązań. Zapewne tylko Exy na PS4/XO będą w innych formatach plików
Tego to się nawet skomentować nie da. Te same "pliki" na konsoli ze zunifikowanym ramem? Chodzi ci o system plików? PC nie ma określonego systemu plików, domniemam że chodzi ci o Windows, ponieważ większość gier na niego trafia. Sugerujesz więc że PS4 ma system plików Windows'a czyli najnowszy NTFS? Cool story

Najpierw dowiedz się lepiej o czym mówisz, bo trudno coś zrozumieć z mowy zielonego w tych sprawach. Szczęśliwy

Nie było portów na PS3, bo PS3 było zbudowane w sposób skomplikowany, zarówno PS3 jak i X360 operowały w architekturze PowerPC która ma więcej wspólnego z serwerem niż PC'tem. Z drugiej strony AMD64 nie oznacza od razu że coś jest PC'tem, ale widzę że jeszcze długa droga zanim to zrozumiesz.
Dodaj Odpowiedź