Thief na PC, Xbox One, a może PS4? Mamy porównanie oprawy wizualnej Thief na wszystkich pięciu platformach

Thief to tytuł multiplatformowy w pełnym tego słowa znaczeniu - gra wylądowała aż na 5 różnych platformach.

@ 27.02.2014, 21:07
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Thief na PC, Xbox One, a może PS4? Mamy porównanie oprawy wizualnej Thief na wszystkich pięciu platformach

Thief to tytuł multiplatformowy w pełnym tego słowa znaczeniu - gra wylądowała aż na 5 różnych platformach. Tymczasem w sieci pojawiło się ciekawe wideo, nagrane przez redakcję serwisu IGN. Ciekawe, bowiem bezpośrednio porównuje, pod względem oprawy wizualnej, grę na każdym sprzęcie, na którym można ją wyrwać. Zarówno na next-genach, jak i konsolach poprzedniej generacji oraz PeCetach.

Najnowsze przygody Garretta nie grzeszą może zaawansowaniem technologicznym i raczej trudno powiedzieć o grze coś więcej, niż po prostu "wygląda dobrze". Nie zmienia to jednak faktu, że starsze konsole, mam tu na myśli oczywiście PlayStation 3 i Xboksa 360, otrzymały nieco gorszą wersję tytułu, pozbawioną garści detali. Z drugiej jednak strony, różnice w stosunku do PC (maksymalne detale) oraz PlayStation 4 i Xbox One nie są na tyle kolosalne, by granie w Thief na kilkuletnich maszynach było całkowicie pozbawione sensu. Zerknijcie zresztą sami.

Polska premiera Thief odbędzie się już jutro. Tytuł na chwilę obecną zbiera dość mieszane noty w mediach, a średnia na metacritic.com wynosi około 70 punktów, w zależności od platformy. Naszej recenzji spodziewajcie się niebawem.


Sprawdź także:
Thief

Thief

Premiera: 25 lutego 2014
PC, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PS3

Thief 4 to kolejna odsłona znanego cyklu skradanek, której głównym bohaterem jest złodziej o imieniu Garrett. Facet zawsze wpada w jakieś tarapaty, przebywając w miejscu,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   02:11, 28.02.2014
Ja tez mimo wszystko się zaopatrze w tego thiefa zwłaszcza że dawno nie grałem w tego typu grę. Bo to chyba jedyna taka gra na rynku w której się kradnie Szczęśliwy
0 kudosJ3DAJ   @   02:29, 28.02.2014
Cytat: remik1976
Szczerze mówiąc to coś nie chce mi się wierzyć, że ta gra na starej generacji jest pozbawiona praktycznie detalu. Nie ma tak brzydkich gier na PS3 i X360 nawet kilkuletnich.
Silnik U3 może jest wiekowy ale konstrukcja gry jak najbardziej nie, PS3 i X360 dysponują ograniczoną ilością ramu, a nie można zapominać o złożoności mechaniki zaimplementowanej w ten silnik. Aby gry były mniej więcej takie same na obu generacjach, musieli się posunąć do tak drastycznych cięć w teksturach.

To jednak nie znaczy że uważam tą grę za next-genową. Podobnie niestety będzie z watch_dogs.
0 kudosFox46   @   02:48, 28.02.2014
Cytat: J3DAJ
Silnik U3 może jest wiekowy ale konstrukcja gry jak najbardziej nie, PS3 i X360 dysponują ograniczoną ilością ramu, a nie można zapominać o złożoności mechaniki zaimplementowanej w ten silnik. Aby gry były mniej więcej takie same na obu generacjach, musieli się posunąć do tak drastycznych cięć w teksturach.


Zdecydowanie zamierzany zabieg, ram konsol nie ma tu nic do rzeczy. Bo zarówno jak na PCcie tak i na PS4 skopali grę.
"Zróbmy grę ale żeby wyglądała jak next gen, w tym wypadku na XO i PS4 zróbmy ją ładną , na PS3 i X360 zróbmy brzydsze tekstury i gorsza jakość by było widać różnice między generacjami"

Oto cały zabieg, prosty ale skuteczny nie jeden posiadacz PS3 i PS4 twierdzi już ze warto zagrać w "Next-genową" produkcję jaką jest Thief na PS4 niż na PS3.
Takimi tekstami ludzie sami pokazują jak bardzo są ograniczeni.
0 kudosJ3DAJ   @   03:14, 28.02.2014
Cytat: Fox46
Zdecydowanie zamierzany zabieg, ram konsol nie ma tu nic do rzeczy.
Silnik + Podstawowa mechanika + Skrypty. To wszystko siedzi w ramie gdy grasz, i jak najbardziej ma znaczenie na to ile jeszcze się tam zmieści. Ja im w kod gry nie zaglądałem, więc nie wystawiałbym tak pochopnych wniosków na temat "zamierzonego zabiegu", szczególnie gdy w tym przypadku ani rozdzielczość, ani wydajność nie powala. Więc gdzie ta celowo zakopana moc uciekła? Po prostu nic na to nie wskazuje. Puszcza oko

Cytat: Fox46
nie jeden posiadacz PS3 i PS4 twierdzi już ze warto zagrać w "Next-genową" produkcję jaką jest Thief na PS4 niż na PS3.
Bo posiadacz wyłącznie PS3, nie ma wyboru? Szczęśliwy Zresztą trzeba by było być masochista, albo mieć naprawdę słaby TV/Monitor żeby stojąc przed wyborem obu wersji wybrać tą gorszą.

Ja swoją zamówiłem na PC'ta, bo taki miałem kaprys, ale mam wrażenie że mój leciwy PC na którego kilka lat temu wydałem grube pieniądze, tym razem nie da rady pokazać mi gry w pełnej okazałości.
0 kudosremik1976   @   09:47, 28.02.2014
Ja się zgadzam z Foxem. Ewidentnie widać, że gra na starą generację jest celowo zrobiona w dużo gorszej oprawie, że by było widać jak jedwabiste są nextgeny. Prawda jest niestety taka, że to co prezentuje Xbox One jest osiągalne na starej generacji i to bez większych problemów. Dla mnie to porównanie jest zwykłą ściemą i to żenującą.
0 kudosFox46   @   10:54, 28.02.2014
Niestety ale tak jest, może nie do końca w 100% 1:1 ale jest i to widać gołym okiem. A pisanie bo nie masz PS4 jest co najwyżej głupie?? Poirytowany , i co niektórzy nie umieją przełknąć prawdy o Next-genach.
Nie okłamujmy się no Unreal Engin 3 jest na starą generację i tyle i nie raz pokazał pazur na X360 i PS3, i nie ma co się powoływać że ma mało ramu i innych dupereli. To tak jakbym pisał że silnik SOURCe jest zbyt wymagający na X360 i PS3 Poirytowany co jest zwyczajnie gówno prawdą Uśmiech .

Na każdym forum znajdzie się kilku którzy będą żyli w przekonaniu że kupili Next-Gena a nie Current Gena na szynach. Na szczęście ludzi którzy uważają inaczej jest więcej (w tym i ja) i na tym forum jest identycznie. Z tym że ja nie lubię z tym siedzieć cicho bo o tym trzeba gadać głośno, a jak się komuś nie podoba i boli go że jest tak a nie inaczej, to niech po prostu nie komentuje i nie pokazuje ze racjonalizuje swój zakup tekstami "Bo ty masz PS3 a ja nam PS4 i PS3 mam wybór " albo "Bo po prostu nie masz PS4 i jesteś masochistą grając na PS3".
No i na tym koniec.
0 kudospawelecki96   @   11:15, 28.02.2014
Na past genach wygląda jak minimalne ustawienia z PC, czyli zero jakiegokolwiek detalu, wszystko wygląda obskurnie. A wystarczy podskoczyć o oczko z teksturami i gra zrobiłaby się grywalna. Na XO wygląda sztucznie, przesadzili z gammą. Generalnie przy takiej grafice optymalizacja powinna być bezbłędna, a jest fatalna.
0 kudossebogothic   @   11:34, 28.02.2014
Z ocenami powstrzymałbym się do premiery gier prawdziwie next-genowych jakimi będą Watch_Dogs i Wiedźmin 3. A Thief jest po prostu dokumentnie skopany i nie pokazuje możliwości zarówno past-genów jak i current-genów.
0 kudosJ3DAJ   @   18:18, 28.02.2014
Cytat: Fox46
"Bo po prostu nie masz PS4 i jesteś masochistą grając na PS3".
Nic takiego nie napisałem. Polecam na przyszłość uważniej czytać posty.
Cytat: J3DAJ
Zresztą trzeba by było być masochista, albo mieć naprawdę słaby TV/Monitor żeby stojąc przed wyborem obu wersji wybrać tą gorszą.
Gdy stoisz przed takim wyborem, to oznacza że masz obie konsole. Puszcza oko W pierwszym poście napisałem że wszystkie wersje wyglądają ładnie jak na swoje możliwości, jeśli ktoś posiada tylko PS3/X360 to musi się zadowolić taką wersją gry, i nie ma w tym nic złego.

Co do miłośników teorii spiskowej: Zdajecie sobie sprawę że silnik to tylko podstawa? Już coś takiego jak precyzja motion capture, ilość punktów pomiaru itd. zajmuje swoje w ramie. A to dopiero początek, ta gra korzysta że stream'ingu modeli i tekstur w czasie rzeczywistym aby ograniczyć potrzebę ładowania gry. Ta technika z góry narzuca większe wymagania co do ilości ramu i sprawia że tej grze bliżej do GTA V niż innych gier na U3. Producenci tworzyli grę w oparciu o next-geny a past-geny dostały zwyczajny port.

Oczywiście ta gra mogłaby mieć lepsze tekstury na past-genach, tylko kosztem ekranu ładowania co 20 metrów. Naprawdę dziwi mnie jak niektórzy z was pochopnie wyciągają wnioski. To przecież oczywiste że gry tworzone od podstaw z myślą o starej generacji wyglądały lepiej.
0 kudosremik1976   @   18:41, 28.02.2014
Streaming tekstur był już chyba w RAGE i wyszło z tego wielkie szambo, więc tym bardziej uważam takie smaczki techniczne za niewypał. Jeżeli faktycznie to coś tam jest to już rozumiem dlaczego są tak brzydkie tekstury na starej generacji. Założę się, że nowa generacja też będzie miał problemy z automatycznie doczytującymi się teksturami.
0 kudospawelecki96   @   19:02, 28.02.2014
Cytat: remik1976
Jeżeli faktycznie to coś tam jest to już rozumiem dlaczego są tak brzydkie tekstury na starej generacji.
Jeżeli to właśnie "to coś" sprawia, że u mnie najpierw porusza się głowa Garretta a potem kaptur to owszem, jest Szczęśliwy Nie wiem, może mocniejszy sprzęt i lepsze detale załatwiłyby sprawę, ale mój PC to typowy past gen więc jakość gry mam na poziomie PS3-X360.
0 kudosCortigo   @   21:15, 04.03.2014
Wiadomo że grafika w grach póki co lepiej wygląda na XBOS i PS niż PC, ale cóż jeśli ktoś ma PC to na pewno zadowoli się tym jak ta gra wygląda właśnie na tą platformę. Ja też planuję kupić tą grę na PC i mimo że grafika jest trochę gorsza niż na PS i XBOX to wiem że i tak będzie cieszyła oko.
0 kudosFox46   @   21:24, 04.03.2014
Cytat: remik1976
Streaming tekstur był już chyba w RAGE i wyszło z tego wielkie szambo, więc tym bardziej uważam takie smaczki techniczne za niewypał. Jeżeli faktycznie to coś tam jest to już rozumiem dlaczego są tak brzydkie tekstury na starej generacji. Założę się, że nowa generacja też będzie miał problemy z automatycznie doczytującymi się teksturami .


No wiesz Szczęśliwy ekhm ameryki to nie odkryłeś bo predzej czy później to nastąpi. Ja obstawiam że jednak nastąpi to prędzej niż później chyba że jak pisałem wcześniej developerzy specjalnie będą kroczek po kroczku wykorzystywać sprzęt na swoje potrzeby (Dla kasy) a nie jak zrobił to CDP.
I potem będą wyjeżdżali z tekstem "PS4/XO to fabryka nieograniczonej mocy jaką skrywa pod Konsolą" . Dziwiły by kogoś takie teksty?? mnie zdecydowanie nie.

Zresztą podobne teksty już całkiem niedawno padały (kilka miechów temu )
0 kudosJ3DAJ   @   02:36, 05.03.2014
Cytat: Fox46
I potem będą wyjeżdżali z tekstem "PS4/XO to fabryka nieograniczonej mocy jaką skrywa pod Konsolą" . Dziwiły by kogoś takie teksty?? mnie zdecydowanie nie.
Mnie również nie. Marketingowe zagrywki nigdy mnie nie dziwiły. Za to dziwi mnie twój upór. Jak zawzięcie próbujesz udowadniać wszystkim że PS4/XO jest do niczego. Radzę ci przywyknąć do wad i zalet tej generacji, bo przez najbliższe lata będziesz na taką skazany, niezależnie od tego czy ci się to podoba czy nie. Możesz wykrzykiwać swoją opinię jak tylko głośno potrafisz ale tłumu ~10mln posiadaczy PS4/XO tak łatwo nie przekrzyczysz. A liczba ta będzie rosła z każdym dniem, pewnego dnia również ty nabędziesz jedną lub obie, powiększając to grono.

Zastanów się czy naprawdę warto, tak negatywnie podchodzić do tego tematu. Puszcza oko
0 kudosKrru   @   07:24, 05.03.2014
Na pececie i PS4 modele postaci są bardzo szczegółowe. Thief na PS2 i X360 został wypuszczony tylko po to, by był. Ja wybrałem najlepszą wersję, czyli na peceta.
Dodaj Odpowiedź