Studio Obsidian chce w marcu lub kwietniu ujawnić swój kolejny projekt, grę opartą na licencji

Studio Obsidian Entertainment pracuje obecnie nad projektem w całości sfinansowanym dzięki Kickstarterowi.

@ 17.12.2013, 15:42
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Studio Obsidian chce w marcu lub kwietniu ujawnić swój kolejny projekt, grę opartą na licencji

Studio Obsidian Entertainment pracuje obecnie nad projektem w całości sfinansowanym dzięki Kickstarterowi. Ich najnowsze dzieło - Pillars of Eternity - winno zadebiutować z początkiem przyszłego roku, a deweloper zaczyna powoli myśleć o tym, za co weźmie się w następnej kolejności.

Szef studia - Feargus Urquhart - zdradził nieco szczegółów w tym temacie, kiedy rozmawiał z ekipą RockPaperShotgun. Ujawnił m.in. że następne przedsięwzięcie Obsidian Entertainment także trafi na Kickstarter, nie będzie to natomiast nowa marka, a gra oparta na jakiejś znanej licencji, z którą podobno da się zrobić jeszcze bardzo dużo. Nim jednak dojdzie do zapowiedzi Urquhart chce aby obecnie tworzone dzieło było dostępne. Nie chce ponownie prosić graczy o pieniądze, nie mając dowodu na to, że nie są one marnowane.

"Próbuję wymyślić jak możemy zrobić coś, co przypomina Skyrim dla PC - zapomnijcie na razie o konsolach - wykorzystując silnik, którzy stworzyliśmy z Unity dla Eternity. Jak wpisują się w to nasze systemy rozmów, questów, edytor danych i wszystko inne. Jeśli bylibyśmy ostrożni i pozwolilibyśmy stworzyć Chrisowi Avellone nowy świat, bardziej otwarty świat, to co moglibyśmy osiągnąć? Ile by to kosztowało? Czy miałoby to sens jako produkcja epizodyczna? Nie chcemy wyjść i powiedzieć 'Zrobimy grę na 100 godzin', bo wszyscy wtedy pomyślą, 'O Boże, jak może to nie kosztować milionów.' Moglibyśmy jednak zrobić grę na 10 godzin i policzyć za nią 10 dolarów? A kiedy mówimy 10 godzin, to przeważnie jest to 15. Jeśli przygotujemy 5 epizodów, to ludzie dostaną pomiędzy 5, a 75 godzin gry." - powiedział Urquhart.

Koncepcja niezła, szczególnie jeśli grywalność będzie stała na odpowiednio wysokim poziomie, no i jeśli cena zostanie ustalona tak, jak wspomina Urquhart. Gracze byliby pewnie chętni zapłacić za epizody kosztujące nieco mniej, niż za całą grę z góry. Urquhart nie chce jednak zdradzić co konkretnie kombinuje studio.

Studio Obsidian chce w marcu lub kwietniu ujawnić swój kolejny projekt, grę opartą na licencji
"Jest coś, o czym rozmawiamy, a co byłoby naprawdę super, ale to nie jest nowa marka. To marka licencjonowana. To nie Alpha Protocol! Mimo to, możemy z tym zrobić mnóstwo rzeczy. Jest też inna gra, która jest naszą marką. Jest jeszcze coś, z czym do nas wyszła inna firma, ale nie wydaje mi się aby to zagrało."

"Jesteśmy bardzo wdzięczni za to, co nam dali ludzie i nie chcemy ponownie do nich wychodzić, nim nie udowodnimy, że jesteśmy godni ich wsparcia. To byłoby żałosne. Wydaje mi się jednak, że mamy dobry pomysł i udowodniliśmy to poniekąd przy pomocy Eternity. Oczywiście mamy większe studio, więc jego członkowie planują do przodu. Ale nie chcę aby ludzie pomyśleli, że ich wykorzystujemy."

"Jesteśmy zadowoleni z Eternity i mam nadzieję, że już niedługo wkroczymy na Kickstarter z czymś co ludzi zainteresuje. Liczę, że nastąpi to w marcu lub kwietniu przyszłego roku, wtedy powinniśmy mieć coś, o czym będziemy mogli rozmawiać."

I to by było na tyle. Na co stawiacie? Skoro nie będzie to Alpha Protocol 2, to może Fallout? Albo coś z Gwiezdnych Wojen? Jeśli macie jakieś pomysły, podrzucajcie je w komentarzach poniżej.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosUxon   @   17:16, 17.12.2013
Poproszę KotOR 3. Albo Neverwinter Nights 3. Albo najlepiej jedno i drugie Uśmiech
0 kudosFox46   @   00:23, 18.12.2013
Cytat: Uxon
Poproszę KotOR 3. Albo Neverwinter Nights 3. Albo najlepiej jedno i drugie Uśmiech


Tak i chciałbyś to kupować w epizodach ?? bo ja nie bardzo.
Tym bardziej że pierwsza cześć wypowiedzi bardzo bardzo niepokoi. wkurza mnie takie wydawanie gier na raty.
0 kudosUxon   @   00:51, 18.12.2013
Oczywiście, że lepiej dostać od razu całość, ale nie widzę problemu z tym, by wydali to w epizodach. Po prostu poczekałbym aż ukażą się wszystkie i kupiłbym podzieloną na rozdziały, pełną grę. Swoją drogą ma to taką zaletę, że jeśli pierwszy fragment zostanie oceniony krytycznie to twórcy będą wiedzieli co poprawić by następne były lepsze przy jednoczesnym zminimalizowaniu ewentualnych bugów. A ze zdaniem ludzi musieliby się liczyć ze względu na sposób finansowania.