Funkcje PlayStation 4 zostały zainspirowane przez Demon's Souls i Dark Souls
Od razu wyjaśniam, że nie chodzi o to, że konsola będzie umierać co pięć minut, bo takie komentarze dało się wyczytać na zagranicznych portalach.
bigboy177 @ 23.11.2013, 12:14
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, ps4
Od razu wyjaśniam, że nie chodzi o to, że konsola będzie umierać co pięć minut, bo takie komentarze dało się wyczytać na zagranicznych portalach. Chodzi przede wszystkim o funkcje społecznościowe, działające asynchronicznie, czyli w taki sposób, że nie wymagają one aktywnego połączenia pomiędzy graczami, chcącymi wejść ze sobą w interakcję.
Sprawę nakreśla Shuhei Yoshida, szef SCE Worldwide Studios, podczas rozmowy na łamach PlayStation Blogcast.
"Wiele rzeczy, które widzieliśmy w Demon's Souls oraz Dark Souls związane było z zostawianiem asynchronicznych wiadomości dla innych ludzi - byłeś połączony, ale jednocześnie rozłączony - właśnie to nas zainspirowało podczas tworzenia funkcji dla PlayStation 4." - powiedział Yoshida.
"Głównie chodzi o funkcje związane z dzieleniem się. Uwielbiam oglądać ludzi grających w Dark Souls na YouTube. Ta gra idealnie nadaje się do uczenia od innych graczy, w ten sposób poznajesz różne strategie oraz metody walki z przeciwnikami."
Co ciekawe, dla funkcjonalności obu wymienionych gier inspiracją byli zaś japońscy gracze, którzy, grając w zachodnie gry RPG, zostawiali dla siebie wskazówki na forach dyskusyjnych, pomagające przechodzić poszczególne elementy projektów. Ich lokalizacje były (i są) makabryczne, a w związku z tym, zabawa jest istotnie ograniczona. Jedynie wspólnymi siłami dało się przejść większość gier.
Jak widać, wszystko zatoczyło ładne koło, a jeśli macie swoje zdanie w temacie, zachęcamy do wyrażania go w komentarzach poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler