David Cage nie chce się skupiać na opiniach, znamy koszta produkcji Beyond: Dwie Dusze

David Cage - szef studia Quantic Dream - podczas specjalnego panelu w Sydney powiedział słów kilka na temat swojej filozofii produkcyjnej.

@ 23.09.2013, 17:31
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3

David Cage nie chce się skupiać na opiniach, znamy koszta produkcji Beyond: Dwie Dusze

David Cage - szef studia Quantic Dream - podczas specjalnego panelu w Sydney powiedział słów kilka na temat swojej filozofii produkcyjnej. Jak się okazuje, deweloper nie zwraca zbytniej uwagi, na to, jak jego gry są odbierane, woli się skupić na nowych pomysłach i przenoszeniu ich do wirtualnego świata.

"Gdyby Heavy Rain było całkowitą katastrofą, pewnie zmieniłbym zdanie. Ale staram się nie ulegać wpływom ludzi, ponieważ wtedy zamieniłbym się w marketingowca. Mam swoją listę rzeczy, które ludzie chcą albo nie chcą i po prostu odfajkowuję poszczególne elementy, aby ich uszczęśliwić. Ja tak nie pracuję i myślę, że żadna kreatywna osoba nie jest w stanie tak działać - robisz to, w co wierzysz, albo kierujesz się tam, gdzie prowadzi Cię instynkt. I masz nadzieję, że nie wyjdzie z tego katastrofa." - powiedział Cage.

"Dzisiaj, po trzech latach od premiery gry (Heavy Rain - dop.red.) wciąż ludzie mi opowiadają co im się przydarzyło w Heavy Rain, jako coś bardzo osobistego - jakby to było coś, co wydarzyło się w ich prawdziwym życiu, to jest genialne, myślę. To coś pięknego; czuję to; inspiruje mnie to."

"Jednocześnie, jednym podobało się to, innym tamto - w porządku, o to przecież chodzi, a teraz dajcie mi spróbować czegoś innego. Dajcie mi obrać inny kierunek i zobaczymy, czy będzie lepiej."

David Cage nie chce się skupiać na opiniach, znamy koszta produkcji Beyond: Dwie Dusze
W trakcie tego samego panelu, z Davidem porozmawiał przez chwilę redaktor Le Figaro. Dowiedział się z niego (podobno), że Beyond: Dwie Dusze kosztowało 20 milionów euro, czyli mniej więcej 90 milionów złotych. Suma bez dwóch zdań ogromna, ale jeśli spojrzymy na GTA V, które wymagało około 200 milionów euro (900 milionów złotych), to szaleństwa nie ma.

Na koniec przypomnę jeszcze, że Beyond: Dwie Dusze trafi do sklepów 11 października, a platformą docelową będą wyłącznie konsole PlayStation 3.

Sprawdź także:
Heavy Rain

Heavy Rain

Premiera: 24 lutego 2010
PS3, PS4, PC

Heavy Rain jest grą przygodową inspirowaną głównie poprzednim tytułem studia odpowiedzialnego za owy produkt - Fahrenheit. Do tego ostatniego właśnie gra jest najbardziej...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   03:01, 24.09.2013
GTA nie ma co przyrownywac, bo to ewenement jezeli chodzi o koszta, jak i o zarobki ;]
0 kudosKrru   @   08:17, 24.09.2013
Wkład finansowy Beyond: Two Souls na tle budżetu GTA V wypada bardzo skromnie. Niewątpliwie gra studia Quantic Dream szybko na siebie zarobi. ,,Mały" budżet można więc uznać za zaletę.