Beyond: Dwie Dusze (PS3) - okladka

Beyond: Dwie Dusze (PS3)

Premiera:
08 października 2013
Premiera PL:
11 października 2013
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa
Język:
Producent:
Strona:

ObserwujMam (41)Gram (7)Ukończone (30)Kupię (14)

Opis Beyond: Dwie Dusze (PS3)
zvarownik @ 11:23 05.06.2012
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Śr. długość gry: 9h 0min

+ czaswięcej

Beyond: Dwie Dusze to kolejna, nowatorska produkcja ze studia Quantic Dream, odpowiedzialnego za takie projekty, jak Fahrenheit oraz Heavy Rain.

Deweloper specjalizuje się w opowiadaniu rozbudowanych, pełnych zróżnicowanych bohaterów opowieści, w których najważniejsze są elementy tajemniczości oraz thrillera. Nie inaczej jest tym razem. Fabuła Beyond: Dwie Dusze opowiada o dziewczynie o imieniu Jodie Holmes (w bohaterkę wcieliła się aktorka Ellen Page, nominowana do Oscara za pierwszoplanową rolę w filmie Juno), która posiada moce paranormalne i ucieka przed ścigającą ją jednostką specjalną.

Scenariusz zawiera elementy psychologiczne, duchowe oraz thrillera, a jego podstawowym założeniem, jest rozważenie tego, co dzieje się po śmierci. Gracz przejmuje kontrolę nad wspomnianą wcześniej Jodie, gdy jest ona jeszcze małą dziewczynką, ma zaledwie 8 lat i w przeciągu kolejnych 15-tu poznaje kolejne szczegóły jej życia. Ta niezwykła podróż pozwala graczowi poznać prawdziwe oblicze Aiden - paranormalnej istoty, która nigdy, nawet na krok nie odstępuje Jodie.

Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, Beyond: Dwie Dusze nawiązuje do kanonów gier przygodowych. Poruszamy się zatem po w pełni trójwymiarowym świecie, zbierając przedmioty oraz informacje, które uznajemy za przydatne. W przypadku dzieła Quantic Dream niebywale istotne są też dialogi. To im poświęcono najwięcej uwagi, a mają one za zadanie budowanie klimatu oraz dramaturgii sytuacji. Jako że mamy do czynienia ze swego rodzaju interaktywnym kinem, w trakcie zabawy oglądamy również sporo scenek przerywnikowych. Część z nich jest interaktywna (tzw. QTE), a część służy tylko po to, by zaprezentować fragment opowieści.

Beyond: Dwie Dusze działa na silniku graficznym, którego możliwości ukazywało Heavy Rain. Mamy więc do czynienia z pełną szczegółów oprawą wizualną, dynamicznie zmieniającymi się kompozycjami muzycznymi oraz profesjonalnie nagranymi dialogami. W przypadku strony wizualnej, najwięcej uwagi poświęcono postaciom, są bowiem wzorowane na prawdziwych aktorach. Swoich wizerunków i głosów udzielili m.in. Ellen Page, Willem Dafoe, Kadeem Hardison oraz Eric Winter. W polskiej wersji projektu słyszymy głosy m.in. Małgorzaty Sochy (Jodie Holmes) i Roberta Więckiewicza (Nathan Dawkins).

Beyond: Dwie Dusze przeznaczone jest wyłącznie dla posiadaczy konsol PlayStation 3. Projekt umożliwia granie z wykorzystaniem klasycznych padów, kontrolera Move, jak i garści wspieranych tabletów.


Wkład w encyklopedię mieli:   Dirian, Ada2987,
PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Beyond: Dwie Dusze (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMr.Green   @   22:21, 17.04.2013
Zostawcie angielskie tytuły w spokoju.
0 kudosguy_fawkes   @   22:30, 17.04.2013
UP: Tytuł gry nie zależy od nas. Ich spolszczenia to wina SCEP. Taki właśnie zobaczysz na pudełku polskiej wersji i pod takim gra figurować będzie w encyklopedii, żeby nie robić zamieszania. Dla ścisłości pod spodem jest oryginalny.
0 kudosmareczek_89   @   15:44, 03.10.2013
No i właśnie zamówiłem pre-order Uśmiech teraz poczekać do premiery i cieszyć się rozrywką oraz zobaczyć co ciekawego stworzyli tym razem. Bo Heavy Rain bardzo mi się podobał Uśmiech
0 kudosbinio1   @   09:49, 05.10.2013
Nie tknę tego nawet kijem. Po beznadziejnym hr drugi raz tego nie udźwignę
0 kudossebogothic   @   10:53, 05.10.2013
Z braku PS3 obejrzę sobie Let's Play na YT Dumny Nie spodziewam się niczego odkrywczego, w zasadzie nie wiadomo o czym ta gra będzie. Z tego co zostało pokazane zaprezentowane zostanie życie bohaterki ze zdolnościami paranormalnymi.
Fahrenheita z całkiem klimatycznego thrillera psychologicznego zmienili w Matrixa, w Heavy Rain obeszło się bez jakichś paranormalnych zjawisk, chociaż pozostało kilka niedopowiedzeń (utraty pamięci Ethana).
0 kudosJackyX   @   08:56, 10.10.2013
Kupiłem w empiku edycję specjalną za 239 i po miażdżącej recenzji - wychodzi na to że tylko grafika i muza są OK - zastanawiam się czy nie wywaliłem kasy w błoto a tytuł za pół roku nie będzie za darmo dla ps plusa.... Grałem w demo i wydaje się że gra będzie niezła, może nie HR ale jednak coś w tym stylu. No nic, zobaczymy w weekend, po paru godzinach gry być może zgodzę się z recenzentem.
0 kudosremik1976   @   09:40, 10.10.2013
Nie grałem nawet w demo, ale czy przypadkiem postrzeganie gry od strony fabularnej nie zależy od jej wielowątkowości? Być może ci którzy ją ocenili nie za wysoko, wybrali najmniej ciekawą formę przejścia gry i tylko z niej skorzystali oceniając ją na podstawie przejścia gry w formie częściowej nie korzystając z wszystkich jej możliwości. Szczerze mówiąc nie chce mi się wierzyć, żeby gra od strony fabularnej była produktem nie najwyższych lotów. Nieraz trzeba grę przejść dwa razy, żeby dobrze zrozumieć o co w niej chodzi. Tak czy inaczej grę na pewno kupię, a niedopowiedzenia fabularne sam ocenię. W HR też pojawiały się zarzuty o niedopowiedzeniach i historii nie trzymającej się kupy, a ja jednak tego nie zauważyłem i wszystko było dla mnie jasne.
0 kudosbigboy177   @   09:44, 10.10.2013
Remik - tylko jeden wątek jest. Nie ma żadnych wyborów - niczego. 10 godzin w sumie to trwa, a dałoby się skondensować w 3. Bo przez pozostałe 7 nuda, że strach. Oczywiście nie twierdzę, ze moje zdanie jest jedynym poprawnym, ale jak dla mnie słabizna. Mnóstwo klisz, banałów i wątków pokopiowanych ze znanych filmów. Tylko technikalia są ok, reszta to bieda.
0 kudosremik1976   @   10:06, 10.10.2013
Jak jest tylko jeden wątek to faktycznie nie ma wyboru i fabuła jest albo dobra, albo słaba. Szkoda, bo liczyłem na takie rozbudowanie jak w HR czyli pewną swobodę w budowaniu fabuły.
0 kudossebogothic   @   10:51, 10.10.2013
Cytat: remik1976
Nieraz trzeba grę przejść dwa razy, żeby dobrze zrozumieć o co w niej chodzi.

Sam Cage zaleca zagranie TYLKO raz, pewnie dlatego by gracze nie zobaczyli, że większość wyborów jest iluzoryczna. Jako, że scenki są ułożone niechronologicznie nasze działania nie mogą mieć wpływu na dalsze losy bohaterki. Dopiero końcówka taką możliwość daje. W Heavy Rain wszystko było ułożone chronologicznie, a bohaterowie którymi sterowaliśmy mogli zginąć. Sprawiało to, że o wiele bardziej obchodziły nas losy bohaterów
No i te skoki w czasie zupełnie odzierają Beyond z klimatu. Kiedy ni z tego ni z owego znajdujemy się w jakimś dziwnym miejscu, nie wiemy co tam robi Jodie, ani dlaczego. Naprawdę niełatwo się wtedy wczuć. Oglądam grę na YT, niektóre scenki są ciekawe, ale jak dla mnie niewiele, jak na razie, z nich wynika.
0 kudosKrru   @   07:37, 02.02.2014
Mariaż filmu z grą nie wyszedł Cage'owi zbyt dobrze. W Beyond jest mnóstwo fabularnych głupot. W przeciwieństwie do Haevy Raina, w którym każda z prowadzonych przez gracza postaci mogła zginąć, tutaj tego nie ma. Przez to ani przez chwilę nie bałem się o los Jodie. Gameplay? Dno. Fabuła? Tak samo słaba jak całe to Beyond.
0 kudosmareczek_89   @   07:51, 02.02.2014
A nawet kupowałem pre-order i w sumie żałuję, po sukcesie jakim był dla mnie Heavy Rain byłem nastawiony optymistycznie do nowej produkcji. Niestety się zawiodłem. Fabuła słaba i nie do końca przemyślana. Gdzie te wybory co były w HR? Gra niestety przeciętna i bym ją ocenił na 4/10
0 kudossebogothic   @   12:36, 09.04.2017
Dlaczego Beyond: Two Souls nie ma w encyklopedii wersji na PS4? Heavy Rain posiada takową.
0 kudosDirian   @   13:26, 09.04.2017
Cytat: sebogothic
Dlaczego Beyond: Two Souls nie ma w encyklopedii wersji na PS4? Heavy Rain posiada takową.

Już jest Puszcza oko
Dodaj Odpowiedź