Chmura w Xbox One mogłaby posłużyć do odtworzenia streamingu na wzór Gaikai z PS4

O tym, że Xbox One korzysta z "potęgi" chmury informowaliśmy Was wielokrotnie. Microsoft chwali się opracowaną przez siebie technologią kiedy tylko może, a jednym z najbardziej rozmownych przedstawicieli korporacji jest Albert Penello, z którym niedawno miała przyjemność porozmawiać ekipa portalu Gamespot.

@ 05.09.2013, 15:29
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Chmura w Xbox One mogłaby posłużyć do odtworzenia streamingu na wzór Gaikai z PS4

O tym, że Xbox One korzysta z "potęgi" chmury informowaliśmy Was wielokrotnie. Microsoft chwali się opracowaną przez siebie technologią kiedy tylko może, a jednym z najbardziej rozmownych przedstawicieli korporacji jest Albert Penello, z którym niedawno miała przyjemność porozmawiać ekipa portalu Gamespot. Zapytany o to, czy dzięki chmurze Microsoft jest w stanie stworzyć coś podobnego do Gaikai na PS4, Penello odpowiedział:

"Tak, oczywiście. To jedna z tych rzeczy, które czynią chmurę jednocześnie interesującą oraz trudną do opisania dla ludzi. Ponieważ to, co potrafi chmura jest trudne do opisania. Kiedy mówisz klientowi, że chcesz aby konsola była zawsze w sieci, to chcesz aby deweloper wiedział, że chmura jest zawsze w zasięgu ręki. Nie próbujemy nic zmyślać."

"Jest tyle rzeczy, które można zrealizować dzięki serwerom. Korzystając z naszych serwerów Azure, możesz np. realizować przetwarzanie głosu. Mogą też być bardziej skomplikowane rzeczy, jak np. renderowanie pełnej wersji gry, na wzór Gaikai, a następnie wysłanie jej do konsoli. Musimy po prostu, w miarę upływu czasu, zobaczyć jak to osiągnąć i ile to kosztuje, abyśmy mieli do czynienia z pozytywnym doświadczeniem."

Jeśli chmura faktycznie jest w stanie dostarczać pełne wersje gier, to być może Microsoft będzie mógł zrealizować dzięki niej wsteczną kompatybilność konsoli Xbox One. Tak, jak to zamierza uczynić Sony z usługą Gaikai. Dzięki niej, w założeniu, będzie realne granie w gry z poprzednich odsłon PlayStation, na najnowszej wersji konsoli. Kwestia tylko kosztów, bo to one zdefiniują czy będzie to w ogóle opłacalne.

Dajcie znać co o tym myślicie w komentarzach.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   17:30, 05.09.2013
Ja myślę tak... potężna chmura jest nic nie warta bez dobrego internetu. Polska jest światowym liderem jeśli chodzi o rozwój internetu mobilnego co oczywiście nie leży w parze z jego jakością. Jeżeli chodzi o stały dostęp do stacjonarnego internetu to jesteśmy światowym ogonem i nie spełniamy nawet minimalnej średniej prędkości jaka obowiązuje na świecie czyli 2.9 MB/s. Chmura może i ma potencjał, ale nie jest dla nas. Wszystko pięknie wygląda w teorii, ale w praktyce nie ma z nią nic wspólnego.
0 kudosKreTsky   @   00:21, 06.09.2013
Tu sie zgadzam. Sam testowalem OnLive na dobrym laczu i rewelacji nie bylo, glownie chodzilo o to, ze serwery byly w USA. Jezeli tak samo bedzie z ich chmurami, to u nas sobie nie posmigamy.