Heavy Rain mogło ukazać się na Xboksie 360, ale Microsoft bał się kontrowersji
Szef studia Quantic Dream - David Cage - wyjawił małą ciekawostkę dotyczącą gry Heavy Rain. Okazało się, że projekt zamiast na konsoli Sony mógł ukazać się na Xboksie 360 (tudzież na obu platformach), jednak firma Microsoft przestraszyła się kontrowersyjnej historii.
zvarownik @ 04.09.2013, 08:42
Kamil "zvarownik" Zwijacz
ps3, xbox 360
Szef studia Quantic Dream - David Cage - wyjawił małą ciekawostkę dotyczącą gry Heavy Rain. Okazało się, że projekt zamiast na konsoli Sony mógł ukazać się na Xboksie 360 (tudzież na obu platformach), jednak firma Microsoft przestraszyła się kontrowersyjnej historii.
Dokładnie chodzi o kwestie porwania dziecka. Koncern z Redmond bardzo cenił sobie wcześniejszą grę francuskiego dewelopera (Fahrenheit) i pragnął zrobić Heavy Rain, jednak "nie chcieli wywoływać skandalu" - powiedział Cage. "Nie mogliśmy razem pracować" - dodał. Jednocześnie stwierdził, że Microsoft jest świetną firmą, ale po prostu nie udało się im dogadać.
Z pewnością był to błąd ze strony twórców konsol Xbox. Tytuł bowiem zarobił dla konkurencyjnej firmy 100 mln euro i został ciepło przyjęty przez media i graczy. O żadnych większych kontrowersjach także nie słyszałem. Chyba więcej było kłótni, że jest to festiwal QTE, a nie gra, niż pogaduszek o porwaniu dzieciaka.
Sony wyszło na tym wszystkim doskonale, obecnie ściśle współpracując ze studiem Quantic Dream, które wkrótce wypuści swój kolejny projekt - Beyond: Dwie Dusze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler