Twórcy moda DayZ uważają, że scena moddingowa wcale nie upada
Jakiś czas temu Patrick Bach ze studia DICE, sugerował, że scena modderska nie jest tym, czym kiedyś była.
bigboy177 @ 11.07.2013, 12:35
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc
Jakiś czas temu Patrick Bach ze studia DICE, sugerował, że scena modderska nie jest tym, czym kiedyś była. Coraz mniej graczy się nią interesuje, a w rezultacie, dla deweloperów przestaje być opłacalnym udostępnianie narzędzi, pozwalających na modyfikowanie ich produkcji przez społeczność. Dodatkowo, granie w mody nie jest już tak popularne, jak kiedyś.
Jeden z deweloperów DayZ - Matt Lightfoot - jest przeciwnego zdania. W wywiadzie dla ekipy AusGamers, powiedział on, że DayZ, mimo że też jest moddem, wciąż przyciąga nowych graczy.
"Ludzie wciąż streamują DayZ i mają tysiące oglądających każdej nocy, a to wszystko za sprawą zabugowanego moda, do trzyletniej gry - po prostu nie sądziliśmy, że to się uda." - powiedział Matt.
"Producent wykonawczy serii Battlefield: Bad Company stwierdził, że moddowanie umarło, my udowadniamy, że tak nie jest." - dodaje.
"Uwielbiam ArmA ze względu na możliwości modyfikowania: mogłeś pobrać moda i dostać nowy samolot - do tej gry jest tyle modów i to sprawiło, że wciąż grałem. Poświęciłem tysiące godzin w ArmA zanim nadeszło DayZ, a to wydłużyło życie produkcji w nieskończoność."
"Zdecydowanie nie sądzę, że moddowanie umarło. Kiedy spojrzysz na Half-Life i Black Mesa na silniku Source, to widzisz ogromną grę. Nie sądzę że to umrze w najbliższej przyszłości."
A Wy jak myślicie, scena modderska umiera? Czy ma się dobrze? Na pewno narzędzia są coraz trudniejsze do ogarnięcia ze względu na skomplikowanie gier, ale czy ludzie rzeczywiście nie będą sobie w stanie z nimi poradzić?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler