Deweloper Wiedźmina 3: multiplatformowe premiery prowadzą do kompromisów
CD Projekt RED to studio z zasadami. Jego członkowie wielokrotnie powtarzali, i wciąż powtarzają, że najważniejsze jest dla nich to, aby gracze byli zadowoleni.
bigboy177 @ 05.04.2013, 10:12
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4
CD Projekt RED to studio z zasadami. Jego członkowie wielokrotnie powtarzali, i wciąż powtarzają, że najważniejsze jest dla nich to, aby gracze byli zadowoleni. Idealnym na to przykładem jest wczorajsza wiadomość o rezygnacji z zabezpieczeń antypirackich. Dzisiaj natomiast mamy kilka słów Marcina Iwińskiego na temat gier, wydawanych na kilka platform jednocześnie, sądzi on bowiem, że prowadzi to do kompromisów.
"Chcemy dostarczyć ludziom doznań AAA następnej generacji. Wiedźmin 3 jest tak ogromny, jego świat rozleglejszy niż ten w Skyrim, a w związku z tym, niemożliwe było wydanie go na konsolach obecnej generacji." - powiedział Marcin.
"Musielibyśmy poświęcić kilka lat na przygotowanie gier (dla Xbox 360 i PS3 - dop.red.), a nawet wtedy doznania byłyby średnie. Nigdy byśmy tak nie zrobili. Jasno dawaliśmy do zrozumienia, że wydamy grę tylko na next-genach."
"PC to ciągle next-gen, to jest w nim świetne. Wiele słynnych marek będzie miało teraz niemały problem, co oczywiście sprowadzi wiele kompromisów, a graczy na tym stracą."
Przyznam że wypowiedź trochę enigmatyczna, ale zapewne chodzi o to, że deweloperzy będą musieli zdecydować czy chcą wydawać na konsole obecnej (dysponujące szerszą publiką), czy na maszynki kolejnej (ograniczone liczbą graczy, ale oferujące większe możliwości) generacji. Bardzo ciekawe będzie obserwowanie tego, co się będzie działo. Ja zakładam, że deweloping będzie się odbywał dla next-genów, natomiast current-geny otrzymają edycje zubożone. A wy jak myślicie?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler