Narzędzie moderskie do Alana Wake'a udostępnione przez samego modera

Studio Remedy oficjalnie zaprzeczyło, jakoby miało w planach udostępnienie narzędzi do modowania Alana Wake'a.

@ 03.03.2012, 19:01
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc

Narzędzie moderskie do Alana Wake'a udostępnione przez samego modera

Studio Remedy oficjalnie zaprzeczyło, jakoby miało w planach udostępnienie narzędzi do modowania Alana Wake'a. Jednak nic nie powstrzyma zatwardziałych fanów, którzy za wszelką cenę będą chcieli udoskonalić ukochaną grę.

Z odsieczą wszystkim zainteresowanym poprawianiem pecetowej konwersji dzieła fińskiego dewelopera, przyszedł jeden człowiek, tworząc AlanWTool - program zdolny wypakować dane i poddać je odpowiedniej obróbce.

Jak na to zareagowali twórcy? Prostym "dobra robota" - oznacza to, że nie powinno być ścigania moderów.

Jeśli ktoś jest chętny do zabrania się za upiększanie Alana Wake'a, może to za dramo zrobić pobierając AlanWTool z tego miejsca. Instrukcja, jak obchodzić się z aplikacją, dostępna jest pod tym adresem. Miłego modowania!

Narzędzie moderskie do Alana Wake'a udostępnione przez samego modera

Sprawdź także:
Alan Wake

Alan Wake

Premiera: 16 lutego 2012
PC, PS3, XBOX 360

Alan Wake jest grą zrealizowaną w konwencji psychologicznego thrillera. Głównym bohaterem gry jest Alan Wake, który ma same problemy z życiem. Alan jest pisarzem, który p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosrewen.   @   22:27, 03.03.2012
Ja jakoś nawet nie widzę sensu w modowaniu Alan Wake'a. Zmieniać coś w grze, która i tak jest dobra i grają w nią w ludzie. Jakby było małe zainteresowanie to jeszcze bym zrozumiał, a tak gra jest doceniana.
0 kudosDaerdin   @   22:56, 03.03.2012
Przecież wiele znakomitych gier jest modowanych, więc modyfikacje nie zawsze mają na celu zwiększenie popularności Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   23:05, 03.03.2012
UP: Święte słowa. Przykładem są mody do chociażby Q3, Deus Ex, Crysisa... Kto tych gier nie doceniał? Zebrały wysokie noty, a mody tylko przedłużyły ich żywot i pozwoliły zbudować wokół nich wierną społeczność.
Teraz konsolowcy będą zazdrościć pecetowcom. Kto wie, czy nie znajdzie się ktoś zdolny i stworzy przygodę, która dorówna fabule bądź ją przewyższy.
Aprobata twórców gry bardzo mnie cieszy. Walka z fanami, którzy chcą inwestować w ich grę swój czas oraz umiejętności byłaby głupotą i strzałem w stopę.
0 kudosrewen.   @   23:19, 03.03.2012
W takim razie, zgadzam się z wami, może to być coś ciekawego. Mimo to nadal nie jestem przekonany, akurat do modowania tej gry.
0 kudosguy_fawkes   @   23:33, 03.03.2012
Cieszy mnie to. Uśmiech
Mody mają także inną zaletę - czasem pozwalają naprawić to, co spaprali twórcy. Akurat o pecetowym AW nie mówi się w kontekście problemów technicznych, ale z tego co mi wiadomo, trzeci Gothic zyskał bardzo wiele dzięki społeczności. Podobnie Resident Evil 4, który dostał wsparcie dla myszki.
Kto wie, być może w Bright Falls rozegra się jeszcze niejedna, piękna historia, a ktoś dostanie pracę w Remedy? W końcu eventy typu Make something Unreal już niejednemu zdolniasze otwarły drogę do kariery w branży. Uśmiech
I tak na koniec mędrkowania o modach - Counter Strike. To sztandarowy przykład tego, jak wielki wpływ mogą mieć mody na całą branżę. Uśmiech
0 kudosDaerdin   @   23:45, 03.03.2012
Do Gothic 3 jak dobrze pamiętam, wyszedł ogromny fanowski patch, który doprowadził tę grę do stanu używalności. Był on konkretnie chyba do dodatku "Zmierzch Bogów".

Poza tym, scena moderska dalej bardzo dobrze się ma w pierwszym Wiedźminie, nawet niektórzy z większego zespołu moderskiego zostali zaproszeni na praktyki do CDPR.
0 kudosrewen.   @   23:47, 03.03.2012
Czyli mamy kolejny plus do modowania, no jeszcze trochę pogadacie i sam się tym zajmę Cool
0 kudosguy_fawkes   @   23:53, 03.03.2012
Często do modowania zachęcają sami deweloperzy. Właśnie trwa konkurs organizowany przez nasz rodzimy Techland. Ma on formę kursu LS, czyli Level Desing'u. Zapisujesz się, dostajesz materiały szkoleniowe, edytor pracujący z piątą generacją Chrome Engine i czas do bodaj kwietnia na upichcenie w nim czegoś interesującego. Kto wykaże się szczególnym talentem, być może będzie miał powód do przeprowadzki nad Odrę. Uśmiech
Warto spróbować swoich sił, bo można łyknąć podstawy tej dziedziny. I nie zostaniesz sam z edytorem, w którym kompletnie nie wiesz, co można zrobić, bo wszystko zostanie wyjaśnione. Jak dla mnie - świetna sprawa.
0 kudosrewen.   @   23:58, 03.03.2012
Świetna sprawa, ale nie dla mnie. Mieszkam w Anglii i o takim czymś jak Ty opisujesz nie słyszałem, a brzmi naprawdę interesująco.
0 kudosrewen.   @   00:11, 04.03.2012
Dzięki za linka, na pewno spróbuję. Skąd w ogóle się o tym dowiedziałeś?
0 kudosguy_fawkes   @   00:19, 04.03.2012
Takie wieści rozchodzą się z prędkością błyskawicy. Uśmiech
Stosownego newsa podała większość polskich serwisów growych, na MG chyba też pojawił się stosowny, więc ciężko było przegapić taką informację.


Obrazek


Napis "I edycja kursu" sugeruje, że będą kolejne. I dobrze.
0 kudosDaerdin   @   00:29, 04.03.2012
Tak, na MG również była ta informacja. Widać Rewen nieuważnie śledzisz Dumny
0 kudosrewen.   @   00:38, 04.03.2012
Akurat mnie wtedy na MG nie było...zawitałem jak już ten news wylądował daleko daleko w najniższej szufladzie.
Dodaj Odpowiedź