Sekwencje motion-capture w Uncharted 3!
Seria Uncharted już od początku mogła poszczycić się przepiękną grafiką i ładnymi animacjami postaci. "Dwójka" pokazała, że główny bohater to nie tylko kukła z wielokątów i także może dysponować "kocimi" ruchami.
Materdea @ 22.05.2011, 18:20
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
ps3
Seria Uncharted już od początku mogła poszczycić się przepiękną grafiką i ładnymi animacjami postaci. "Dwójka" pokazała, że główny bohater to nie tylko kukła z wielokątów i także może dysponować "kocimi" ruchami. Jak zatem "trójka" zaprezentuje się na tle konkurencji?
Według twórców - bardzo dobrze. Jak stwierdził jeden z developerów, Uncharted 3: Drake's Deception jest "na czele peletonu" jeśli chodzi o użycie technologii mocap.
Ale nie zawsze tak było. Gdy nagrywano sekwencje motion-capture do pierwszej części, czyli Drake's Fortune, ekipa za nie odpowiedzialna nie miała najlepszych warunków. Wszystkie elementy wykonywano w obskurnej i ciasnej hali, gdzie otwarte okna powodowały nieziemską akustykę i uniemożliwiały nagranie dobrych próbek dźwięków. Koniec końców wyszło znośnie.
Po sukcesie "jedynki" ekipa z Naughty Dog wynajęła inną firmę do przeprowadzenia sekwencji motion-capture, dzięki czemu wszystko zaowocowało fenomenalnymi ruchami Natana. Były płynne, dobrze wyważone, a i odgłosy przy okazji udało się zarejestrować.
Teraz developerzy mają własne studio, własny sprzęt i własne pomysły na wiele rozwiązań. Żebyście się sami przekonali jak wszystko wygląda od kuchni odsyłam do tego artykułu na blogu PlayStation, gdzie zamieszczono sporo zdjęć.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler