Albion Online - co uległo zmianie od testów alfa


bigboy177 @ 13:53 26.11.2015
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Po pewnym czasie dostrzegłem kolejną nowość, przebudowany system umiejętności głównego bohatera, zorganizowany w ramach tablicy przeznaczenia (dodanej w okolicy wakacji). Wcześniej działała ona w ten sposób, że, celem podrasowania jakiegoś skilla, trzeba było poświęcić garść punktów nauki. Problem polegał na tym, że jeśli ktoś zbyt szybko rozwijał zdolności, mógł dobrnąć do momentu, w którym dalsza progresja była niemożliwa. W wersji beta punkty nauki nie są już koniecznością, a bonusem, przyspieszającym rozwój. Nowe rozwiązanie poprawia balans w grze, zarówno w trybie PvP, jak i PvE.

Skoro jesteśmy przy starciach, warto wspomnieć o nowym systemie walki, który twórcy określili mianem 2.0. Pierwotnie w Albion Online nie było klas postaci. Każdy mógł być dobry mniej więcej w tym samym, miał podobne słabości oraz mocne strony. Szybko jednak dostrzeżono, że koncepcja taka nie sprawdza się w potyczkach GvG (Gildia vs. Gildia) i zdecydowano się ją zmienić. W rezultacie wprowadzono do gry trzy rodzaje pancerzy (lekkie, średnie i ciężkie) oraz mnóstwo uzbrojenia, a te pozwalają modyfikować zadania poszczególnych członków gildii tudzież grupy. Osoba z lekkim pancerzem będzie szybka i zwinna, będzie w stanie skutecznie posługiwać się np. sztyletami oraz zaklęciami. Gracz posiadający pancerz średni wyśmienicie sprawdzi się wsparcie, a wojownicy w ciężkich zbrojach będą doskonałymi tankami, chroniącymi pozostałych przed najcięższymi atakami oponentów, osobiście wymachując toporami lub młotami. Nowe rozwiązanie całkowicie zmienia sposób toczenia pojedynków i jestem bardzo rad, że zdecydowano się je wprowadzić. Cieszy mnie też fakt, że w trakcie potyczek między gildiami, nie można się już teleportować prosto z zielonej strefy do terytorium, o które toczy się bitwa. Trzeba to zrobić do obszarów sąsiednich. To także coś, co udało mi się odkryć po pewnym czasie.

Idąc dalej, w edycji gry sprzed roku nie było trybu PvP, a przynajmniej nie kojarzę, abym miał możliwość go sprawdzić. Tym razem takowy zaimplementowano, a całość działa w niezwykle prosty sposób. Są oczywiście miejsca dedykowane potyczkom PvP, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby w dowolnym momencie i miejscu zmienić swoją postawę na agresywną (służy do tego ikonka w lewym górnym rogu ekranu). Protagonista jest wówczas w stanie atakować innych graczy z włączoną agresywną postawą, jak również bronić się przed takowymi. W takiej sytuacji cios może nadejść znienacka, trzeba więc bacznie obserwować otoczenie. Tym bardziej, że śmierć oznacza utratę całego posiadanego ekwipunku. Jeśli chodzi o tryb PvP to wypada jeszcze wspomnieć o systemie skrzyń ze skarbami, które otwierać można tylko kilka razy dziennie, a o które gracze muszą walczyć; oraz o rozmieszczonych w wirtualnym świecie stanowiskach rzemieślniczych. Ich także wcześniej nie było. Występowały tylko w osadach.

Jak widać do tej pory, zmian jest naprawdę dużo, a to nie koniec. Kolejne nowości dostrzec można w przedmiotach oraz rolnictwie. W trakcie beta testów gracze będą mogli zrobić użytek z całkiem nowego ogrodu ziołowego. Daje on dostęp do wielu unikatowych surowców, a te zaś możemy zamienić w potężne mikstury, istotnie wpływające na możliwości naszego protagonisty.

Następny w kolejce jest system kupowania i sprzedawania prywatnych wysp. Można takową bowiem nabyć, a następnie rozbudować wedle własnych preferencji. Wyspy nie narzucają już ograniczeń co do stosowanych na nich struktur czy budowli. Stawiać można swobodnie, a jeśli uznamy, że wyspa nam nie odpowiada, zawsze jesteśmy w stanie zlicytować ją na aukcji, odzyskując pieniądze, bądź wręcz zarabiając.

Prócz tego, co już wymieniłem jest jeszcze całe mnóstwo innych większych lub mniejszych zmian i poprawek. Dla przykładu sprawniej działa interfejs użytkownika, gra jest znacznie bardziej stabilna i poprawiono optymalizację. Całość prezentuje się też znacznie przyjemniej, dodano więcej roślin, a las wreszcie wygląda, jak las.

Wszystkie poczynione zmiany wydają się być w odpowiednim kierunku i w zgodzie z graczami, co zdecydowanie cieszy. Zapowiada się naprawdę wyśmienity tytuł, a bawić się przy nim będziemy nie tylko za sprawą komputera, ale również z wykorzystaniem urządzeń przenośnych, działających pod kontrolą systemów android i iOS. Więcej na ten temat w kolejnych artykułach. Póki co zachęcam do zapoznania się z grą.

Dołącz do rozgrywek!
Więcej informacji o tym, jak dołączyć do testów beta znajdziecie w tym miejscu.

Sprawdź także:

Albion Online

Premiera: 17 lipca 2017
PC

Albion Online to przedstawiciel niezwykle popularnego gatunku MMORPG. Producenci, chcąc maksymalnie poszerzyć grono grających, zdecydowali się wybrać model free-to-play, ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRomeus   @   14:19, 26.11.2015
Już od dawna obserwuję ten tytuł i wciąż się waham, czy warto zagrać. Moje dotychczasowe doświadczenia z grami MMO kończyły się prędzej czy później (raczej jednak prędzej) znudzeniem powtarzalnością czynności, które trzeba było wykonywać. Tu aktywności jest jak widzę coraz więcej i coraz bardziej różnorodne, więc może.... kto wie... :-)
0 kudosnovy13   @   20:49, 27.11.2015
Ja też nie jestem zbytnim zwolennikiem gier MMO ale z tej przyczyny że zawsze wolałem grać w singla jak w multi, może z wyjątkiem Heroes 3. Ale ta gierka ogólnie ciekawa, aż zainteresowała mnie. Zobaczymy jak będzie się grać