E3 '14: Podsumowanie konferencji Microsoftu
Dirian @ 15:23 10.06.2014
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
Cztery najważniejsze konferencje tegorocznych E3 już za nami, więc czas na krótkie podsumowania każdej z nich. Przez ostatnich kilkanaście godzin napisaliśmy dla Was łącznie około 70 wiadomości z wszelakimi zapowiedziami, gameplayami czy nowymi informacjami na temat gier, jakie pokazywano na prezentacjach Microsoftu, Electronic Arts, Ubisoftu i Sony.
Cztery najważniejsze konferencje tegorocznych E3 już za nami, więc czas na krótkie podsumowania każdej z nich. Przez ostatnich kilkanaście godzin napisaliśmy dla Was łącznie około 70 wiadomości z wszelakimi zapowiedziami, gameplayami czy nowymi informacjami na temat gier, jakie pokazywano na prezentacjach Microsoftu, Electronic Arts, Ubisoftu i Sony. Aby łatwiej było ogarnąć ogrom doniesień, przygotowaliśmy podsumowania.
Microsoft na E3 2014
Zaczynamy od Giganta z Redmond, którego wystąpienie o 18.30 zainicjowało imprezę. Firma rozpoczęła od wielkiego przytupu informując, że... dodatki do Call of Duty: Advanced Warfare będą czasowo ekskluzywne! Kto by się spodziewał. Dalej zobaczyliśmy gameplay z gry, który, szczerze mówiąc, niespecjalnie nas w redakcji porwał. Ot, kolejne, nieco ładniejsze Call of Duty, tyle że w odległej przyszłości. Nieco później na scenę wjechała Forza Horizon 2, razem z datą premiery i świeżym zwiastunem. Pokazano ponadto zajawkę Dragon Age: Inkwizycja, gameplay z Assassin's Creed: Unity, ukazujący tryb współpracy, film z Fable Legends czy Project Spark. Ciekawostką okazała się zapowiedź Ori and the Blind Forest, klimatycznej platformówki, dostępnej jedynie na Xboksie. Fani dynamicznej rozwałki powinni zaś zainteresować się Sunset Overdrive, szaloną, ekskluzywną strzelanką. Następnie na scenę wkroczyli twórcy Halo, potwierdzając oficjalnie Halo 2 Anniversary oraz zapowiadając Halo: The Master Chief Collection (zestaw składający się z czterech pierwszych części cyklu). Po Halo nastała kolej na twórców mrocznego Limbo, którzy zaprezentowali Inside, swój nowy, równie tajemniczy projekt.
W dalszej części konferencji Microsoft pochwalił się współpracą z producentami niezależnymi w ramach programu ID@Xbox – to kolejne dziesiątki czy nawet setki gier, tworzonych dla Xboksa One. Rozbudziliśmy się, gdy na ekranie pojawiła się Lara Croft. Oznaczało to jedno – zapowiedź Rise of the Tomb Raider, kolejnych przygód pani archeolog. Po niej na scenie zjawiły się chłopaki z CD Projekt RED, pokazując zupełnie świeży gameplay z Wiedźmina 3. Gra potwierdziła, że zapowiada się rewelacyjnie. Na koniec Microsoft zostawił pokaz Phantom Dust oraz nowe ujęcia z rozgrywki z The Division – sieciowa strzelanka Ubisoftu nadal wygląda rewelacyjnie i nic w tej kwestii nie uległo zmianie. Ostatnie z zaprezentowanych tytułów to Scalebound od Platinum Games i nowe Crackdown.
Konferencja Microsoftu raczej nie rzuciła nikogo na kolana, ale okazała się bardzo solidną. Zaprezentowano kilka nowych gier i pokazano wyczekiwane gameplaye z ciekawie zapowiadających się tytułów. Microsoft dał radę!
● Call of Duty: Advenced Warfare (gameplay);
● Forza Horizon 2 (data premiery, gameplay);
● Dragon Age: Inkwizycja (trailer, informacje o dodatkach);
● Evolve (trailer)
● Assassin's Creed: Unity (kooperacja, gameplay);
● Fable Legends (gameplay);
● Rise of The Tomb Raider (zapowiedź, trailer);
● Ori and the Blind Forest (zapowiedź);
● Inside (trailer)
● Phantom Dust (zapowiedź);
● Wiedźmin 3: Dziki Gon (gameplay);
● The Division (gameplay);
● Halo (zapowiedź, gameplay);
● Sunset Overdrive (gameplay);
● Crackdown (zapowiedź);
● Scalebound (zapowiedź).
To by było na tyle. Podsumowanie Electronic Arts i kolejnych konferencji pojawi się na stronie niebawem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler