Artykuł - I Love Gaming #2 – Czy „najlepsze̶



Offline
silverkin //grupa Mieszczanie » [ Lord (exp. 121513 / 130000) lvl 25 ]0 kudos
Nagrody na targach przyznawane są w większości nie od jakości gry, a od wywołanego szumu medialnego (Ochy i achy) przed jak i po powstaniu.

Spójrzmy np. na Amnesia: The Dark Descent. Gra jest jedną z najlepszych gier typu survival horror, a jednak żadnych nagród nie zdobyła.

Offline
dabi132 //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Lord Sith (exp. 13594 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
Nie każda gra może być najlepszą. Jeśli zachwyca dobrą grafiką ścieżką dźwiękową to nie musi być najlepsza pod względem grywalności. Najlepsza gra musi mieć to coś co wciąga na kilka godzin, nie pozwala od niej odejść i zawsze daje dużo zabawy i ogólnie zachęca gracza by do niej powrócił.

Offline
Decoy7pk //grupa Growi Bohaterowie » [ Komandor Shepard (exp. 749 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Gra jednak powinna być też w pewien sposób odkrywcza, bo jak dla mnie wszystkie aktualne FPSy to w większości klony i próby uzyskania efektu CoD4:MW. Ja wiem, że każda nowa gra nie może być totalnie oryginalna, bo jednak większość produkcji czerpie coś z innych, chodzi mi jednak o przesłanie większe niż cut-scenki ładnie (żeby to chociaż wszystkie) wyglądające a do bezsensownej strzelanki nic nie wnoszące. Uwziąłem się na FPSy, bo to one muszą kombinować, co zrobić, by zaszokować i zachęcić widza/gracza, choć oczywiście inne gatunki nie mają łatwiej, jednak odnoszę wrażenie, że to właśnie strzelanki zaczynają przechodzić kryzys-w jakich realiach osadzić, by było dobrze, co zrobić by gra nie była kolejną pustą rozwalanką itd.
Zaś poruszony w artykule Heavy Rain po prostu zrzucił mnie z kanapy,a grałem (niestety) tylko w demo, które przeszedłem 5razy pod rząd...to o czymś znaczy,a nie potrzeba wiele-gry interaktywne to naprawdę może być przyszłość branży i nie chodzi mi tu o Kinecto-Move'o-Wii,ale nawet takie rozwiązanie jak to zastosowane w w.w. HR. Jaki był skutek fenomenalnej gry? Średnia sprzedaż...

Offline
Antares //grupa Mieszczanie » [ Mieszczanin (exp. 58 / 100) lvl 5 ]0 kudos
HR niestety idealny nie był, bo paradoksalnie ambitniejsze gry spotykają się z "ambitną" krytyką znawców, którzy nagle zaczynają je porównywać do najlepszych produkcji filmowych. Pod kątem fabuły, HR miał kilka drobnych błędów, ale zgadzam się, że na średnią sprzedaż ta gra absolutnie nie zasługiwała. Podobnie Alan Wake. Problem w tym, że tego typu gry przechodzi się najwyżej kilka razy, a w multiplatformowe strzelanki gra się miesiącami przez sieć. Jest to powód ekonomiczny, który czasem dołącza się do problemu aktualnych trendów w tworzeniu gier. Za 200zł gracz woli kupić przysłowiowego CoDa, w którego będzie tłukł okrągły rok aż wyjdzie kolejny CoD.

Liczba czytelników: 475835, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53841 wątków oraz napisali 676015 postów.