Strona główna » Nowinki ze świata » Podgląd tematu
Mafia III otrzymała demo; zadebiutował też kolejny dodatek - komentarze

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9318 / 10800) lvl 13 ]2 kudos
Przez pierwszy akt można dać się trochę oszukać, bo pierwsze godziny, tak samo jak końcówka, zakłamują obraz gry.

Gra byłaby doskonała jakby wycieli 50% contentu i skupili się na gęstej linii fabularnej. Schematyczność i powtarzalność przy chamskim wydłużaniu rozgrywki to niewybaczalny minus. Zastrasz, zabij, zdemoluj towar 20x per dzielnicę? Nie mam wolnych 40h tygodniowo by jakieś repetytywne side questy wykonywać. Świetny klimat, kozak główny bohater, klimatyczna muza, fajna misje główne, super początek i jeszcze lepsze zakończenie + soczysty gunplay na 15h by starczyły. Nie trzeba robić na siłę sandboksa na 50h w stylu GTA, gdy wychodzi to nieudolnie.



Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
Ja oceniłem Mafię 3 wysoko. Monotonia? Hm... możliwe, jeśli ktoś chciałby grać w Mafię ciągiem przez 5 - 8h dziennie.
Trójka nie jest może tak dobra fabularnie, jak M2, ale za to miasto ma więcej aktywności do zrealizowania przez gracza.

Grajcie, nie pożałujecie, tym bardziej, że gra otrzymała już sporo patchy, a jej cena jest bardzo atrakcyjna.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9318 / 10800) lvl 13 ]2 kudos
Cytat: shuwar
Monotonia? Hm... możliwe, jeśli ktoś chciałby grać w Mafię ciągiem przez 5 - 8h dziennie.

No tak to nie działa, bo idąc takim tokiem rozumowania nawet nudny grind z prostego MMO z przeglądarki nie jest powtarzalny. Gra jest powtarzalna albo nie, nie ważne, ile się przy niej spędza czasu dziennie. Równie dobrze do gry można po roku wracać. Mafia 3 to idealny przykład niepotrzebnego parcia za modą otwartych światów, zamiast trzymania się ducha serii.

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]1 kudos
Cytat: Lucas-AT
Mafia 3 to idealny przykład niepotrzebnego parcia za modą otwartych światów
A z tym się zgodzę. Dziwny jest ten trend otwartych światów, które nie koniecznie sprawdzają się wszędzie.

Takie samo odczucie mam odnośnie Dragon Age Inkwizycja i Mass Effect Andromeda. Moim zdaniem w tych grach ta otwartość nie była konieczna i nie ma dobrego wpływu na grę. Korytarzowa trylogia ME powodowała, że cały czas brnąłem do celu nie rozpraszając się. A rozwidlenia akcji i tak miały miejsce przecież.

Offline
dabi132 //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Lord Sith (exp. 13594 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
Bo inni próbują dorównać Rockstarowi i ich serii GTA, żeby zarobić na sandboxach. A przecież nie każda gra nadaje się do tego rodzaju rozgrywki. Czasami lepiej jest przygotować trochę mniej otwarty świat i postawić na lepszą, bardziej wciągającą linię fabularną niż wpakować kupę powtarzalnych pobocznych zadań tylko po to by dać graczowi całkowicie wolną rękę w możliwości spędzania czasu w grze.

Offline
Festus_ //grupa Wojownicy RPG » [ Wojownik (exp. 339 / 400) lvl 7 ]0 kudos
U mnie Mafia czekała na półce od dnia premiery, bo zakupiłem w preorderze, ale dopiero niedawno znalazłem czas, żeby w nią zagrać. Jak już znalazłem czas na Mafię, to nie miałem czasu na nic innego, bo klimat gry mnie pochłonął całkowicie. I mi jej powtarzalność nie przeszkadzała w ogóle - przyrównałbym ją do rozgrywki Far Cry'a 3. Oczywiście różni się ona całkowicie od poprzedniczek pod tym względem, ale jeśli dla kogoś to nie przeszkoda nie do przeskoczenia, a do tego klimat lat 60' go pieści - jak najbardziej warto zagrać.

PS. Grając tyle czasu po premierze z najnowszymi patchami nie zauważyłem jakichkolwiek błędów w grze.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9318 / 10800) lvl 13 ]1 kudos
Cytat: dabi132
Czasami lepiej jest przygotować trochę mniej otwarty świat i postawić na lepszą, bardziej wciągającą linię fabularną niż wpakować kupę powtarzalnych pobocznych zadań tylko po to by dać graczowi całkowicie wolną rękę w możliwości spędzania czasu w grze.

Wszystko byłoby dobrze, gdyby te zadania poboczne nie były obowiązkowe pomiędzy misjami fabularnymi. Można byłoby się tym pobawić po ukończeniu wątku fabularnego, bez presji, w dowolnym momencie. Tak właśnie działa większość gier z otwartym światem. Przecież zmuszanie do przejścia powtarzalnych misji to jakieś średniowieczne praktyki. Brak pomysłu na grę i tyle. Za stary jestem na grind. Za dużo przyjemniejszych rzeczy mogę robić w tym czasie. Nie przeszkadzałoby mi jakby gra trwała 8-10h, ale była przy tym świetna. Nie akceptuję tego, jak gra przez 70% jest mierna, a tylko 30% zajebistości gdzieś tam się ukrywa. ;)

Jak gra się sili na bycie sandboksem, powinna zaoferować również świat, który chce się oglądać. Mafia 3 jednak tu nie domaga - wszechobecna mgła, praktyczny brak fajnych widoków na horyzoncie, kupiasto wyglądająca woda, modele pojazdów - brakuje mi tego, co w GTA V czy Batmanie - pięknego świata, który można podziwiać.

Zresztą średnia 62% na metacritic mówi sama za siebie.

Liczba czytelników: 475835, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53841 wątków oraz napisali 676017 postów.