Salt and Sanctuary to zręcznościowa platformówka 2D z elementami RPG. Za grę odpowiada ekipa Ska Studios.
W produkcji wcielamy się w marynarza, który rozbił się na tajemniczej wyspie. Chwilę później ocalały cudem mężczyzna postanawia rozejrzeć się po okolicy, szybko natrafiając na pierwszych przeciwników. Sama gra wyraźnie czerpie z serii Dark Souls - mamy tu coś na wzór znanych z dzieła From Software ognisk, po śmierci tracimy część zdobytego doświadczenia, leczymy się przy użyciu specjalnych flaszek, a jakby tego było mało, możemy zostawiać innym graczom podpowiedzi w specjalnych butelkach. Co więcej, produkcja oferuje wygórowany poziom trudności, więc nieraz przyjdzie nam zginąć, a za każdym rogiem może na nas czekać walka z jednym z licznych bossów.
Salt and Sanctuary, mimo bycia grą 2D, oferuje nam szeroki zakres uzbrojenia, w tym miecze, kusze, bronie dwuręczne, tarcze czy łuki. Nic nie stoi ponadto na przeszkodzie by użyć potężnej, lecz zarazem niełatwej w opanowaniu magii. Twórcy zadbali nawet o rozwój postaci, którą awansujemy na kolejne poziomy i wykupujemy nowe umiejętności w zamian za zdobywaną w grze sól, traconą w wypadku śmierci (coś na wzór dusz z Dark Souls).
Produkcja została utrzymana w specyficznym, ponurym klimacie, podsycanym przez mroczną ścieżkę dźwiękową.
Choć seria Souls jest jedyna w swoim rodzaju pod niejednym względem, to wielu grom przypisano już miano "alternatywnego Dark Souls". Gdy jednak zagłębiało się w te produkcje, liczba podobieństw okazyw...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler