
Styx: Shards of Darkness to kontynuacja gry Styx: Master of Shadows z 2014 roku. Za tytuł odpowiedzialne jest studio Cyanide.
W grze wcielamy się w tytułowego Styxa, goblina-zabójcę, który wyrusza na infiltrację górskiego miasta Körangar, zamieszkanego przez Mroczne Elfy. Na miejscu okazuje się, że wspomniane Elfy knują z Krasnoludami nad przymierzem, mającym na celu zgładzenie rasy Goblinów. Zadaniem Styxa jest pokrzyżowanie tego niecnego spisku.
Mechanika opiera się na podobnych założeniach, co pierwowzór. Mamy więc do czynienia z klasyczną skradanką, wzorowaną nieco na serii Thief, choć zdecydowanie bardziej zabójczą. W kontynuacji Styx zyskuje nowe umiejętności, związane zarówno z poruszaniem się, jak i sprawnym wykonywaniem zabójstw.
Shards of Darkness oferuje zdecydowanie bardziej urozmaicony świat od Master of Shadows. W "jedynce" poruszaliśmy się głównie po terenie wieży, podczas gdy w kontynuacji zwiedzimy zarówno wspomniane we wstępie elfie miasto, jak i trafimy też m.in. do lokacji mieszczącej się w dokach, zamieszkanej przez groźnych złodziei.
Gra działa na silniku Unreal Engine 4, co pozwoliło twórcom na przygotowanie efektownego, bogatego w szczegóły otoczenia.
Dobrych skradanek nigdy za wiele, a wydane w 2014 roku Styx: Master of Shadows takowym tytułem było. Choć z uwagi na ograniczony budżet produkcja nie mogła dorównać wydanemu dwa lata wcześniej Dishono...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler