Mass Effect: Andromeda - Mac Walters opowiada o mimice twarzy oraz potencjalnych kontynuacjach

Uniwersum Mass Effect: Andromeda jest bogate i rozbudowane. Twórcy nie zamierzają opuścić rodzeństwa Ryder.

@ 06.12.2016, 13:27
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Mass Effect: Andromeda - Mac Walters opowiada o mimice twarzy oraz potencjalnych kontynuacjach

Redakcja portalu GameSpot miała przyjemność porozmawiać z jednym z pracowników studia BioWare, kreatywnym dyrektorem gry Mass Effect: Andromeda. W trakcie konwersacji poruszono kilka ciekawych tematów, m.in. potencjalne kontynuacje oraz niekoniecznie idealną mimikę twarzy.

Jedno z pierwszych pytań dotyczyło animacji postaci. Jeden z fanów serii Mass Effect zauważył na Twitterze, że mimika twarzy podczas jednej ze scen pozostawia wiele do życzenia. Redakcja Gamespotu postanowiła o to zapytać. Mac Walters, wspomniany dyrektor kreatywny, odpowiedział, że scenki nie są jeszcze w swojej finalnej postaci.

"Przerywniki są bardzo skomplikowane i jest w nich wiele zależności. Poziomy, postaci, oświetlenie... wszystko musi być we właściwym miejscu, aby dało się doszlifowywać scenki", rozpoczął Walters. "Jako ekipa wykończeniowa, są w zasadzie na samym końcu. Wspomniany wycinek pochodził ze zwiastuna z rozgrywką, podjęliśmy więc decyzję o pokazaniu fragmentów z gry, a nie prerenderowanych scen. Bądźcie jednak spokojni, wszystko będzie wyglądać świetnie w dniu premiery. Więcej postaci, opowieści oraz przerywników pokażemy przed debiutem".

W dalszej części wywiadu pracownik BioWare został zapytany o wspomniane w zwiastunie gry rozliczne światy. Redaktor chciał wiedzieć czy są one tworzone przez projektantów czy może generowane proceduralnie, jak np. w No Man's Sky. Z wypowiedzi wynika, że mamy do czynienia z mieszanką obu rozwiązań.

"Mamy garść światów, które zostały ręcznie przygotowane, są bogate i pełne detali. Każda planeta ma własną opowieść, a także przeszłość, są opracowane tak, aby mieć unikatowe postaci, wątki, wyzwania oraz wybory. Każdy ma też własną narrację, główny wątek fabularny oraz kluczowe decyzje, które wpływają na dalsze losy planety w grze. Wszystkie zadania poboczne oraz przygody na tej planecie powiązane są w jakiś sposób z jej opowieścią, albo głównym wątkiem".

Pod koniec rozmowy poruszono jeszcze jedną kwestię, a konkretnie potencjalne kontynuacje. BioWare jakiś czas temu zapowiadało, że Mass Effect: Andromeda nie będzie nową trylogią, nie oznacza to jednak, że bohaterów z tejże odsłony serii już nie zobaczymy. Ryder, protagonista (lub protagonistka), może powrócić.

"Ryderowie to część Andromedy. Jestem przekonany, że w taki czy inny sposób zobaczymy ich w przyszłości".

Jeśli macie ochotę zerknąć na cały wywiad, kliknijcie w linka na samej górze niniejszej wiadomości. Jest zaś chodzi o Mass Effect: Andromeda, w ostatnim czasie mieliśmy dla Was sporo informacji na temat gry. Pisaliśmy o materiale z rozgrywką, trybie rozgrywek wieloosobowych oraz misjach pobocznych. Koniecznie zerknijcie na listę wiadomości dotyczących projektu.

Premiera Mass Effect: Andromeda zaplanowana została na marzec 2017 roku, na PC, PS4 i Xboksie One.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   14:43, 06.12.2016
Cytat: TheCerbis
Ale że niby gdzie ta strategia, symulator czy Simsy? o.o
W proceduralnym tworzeniu planet, na których będziemy: oczyszczali, szukali, stawiali bazę... potem ta sama cutscenka z osiedlającymi się ludźmi i... do następnej planety Smutny

Tak było w Dragon Age Inkwizycja Smutny
Oczyszczałeś, stawiałeś słupek, TADAM... muzyczka i już obóz tętni życiem, tyle że z tego życia nic nie wynikało Dumny
0 kudosTheCerbis   @   15:13, 06.12.2016
Mhm... Nie grałem w Inkwizycję jeszcze. Natomiast w W3 było oczyszczanie miejsc z potworów, gdzie osiedlali się ludzie i też zawsze tak samo to wyglądało.
0 kudosshuwar   @   16:15, 06.12.2016
Jeśli ME będzie miało oczyszczanie wzorowane na W3, to będzie gitara. W DA:I miało to mocny związek z fabułą i było to delikatnie mówiąc nudne. W Wiedźminie ten typ zabawy można było sobie darować.
0 kudosmrPack   @   18:32, 06.12.2016
Dobrze by było gdyby każda z planet, o których mowa miała rzeczywiście własną historię i zadania. Choć pewnie ogólne założenia będą podobne dla wszystkich światów, to może jakoś je urozmaicą.
0 kudosshuwar   @   10:44, 07.12.2016
Kurcze... ale faktycznie jak się tak nad tym zacząłem zastanawiać, i próbować sobie to jakoś poukładać, to pojawiają się pytania: Jeśli Arki przybyły do Andromedy stosunkowo niedawno (powiedzmy, że pasażerowie pojawili się na niej rok, dwa przed akcją gry), to co robią tam ludzie, kroganie, turianie? To inna galaktyka, więc co robią w niej rasy z naszej drogi mlecznej?
0 kudosMicMus123456789   @   11:32, 07.12.2016
Pojawienie sie ludzi i znanych nam ras z trylogi w Andromedzie pewnie zostaje jakoś wyjaśnione.
0 kudosshuwar   @   12:30, 07.12.2016
Tylko jak... jakoś nic mi nie przychodzi do głowy. No chyba, że taki nowy cerberus przeprowadził również taką wycieczkę na Andromedę, tyle, że wcześniej.

Bardzo bym chciał dostać świetną grę fabularną, jednak obawy cały czas przychodzą do głowy, czy aby Bioware nie zrobi takiego odgrzewanego kotleta i nie zacznie wypuszczać co kilka lat kolejnych wersji.

Oby nie. Po publikacji gameplay'a byłem spokojny, jednak z biegiem czasu, czytając opinie innych zaczynają nachodzić złe przeczucia.
0 kudoslogan23   @   13:52, 07.12.2016
Czyli jednym słowem trzeba czekać na recenzje i przygotować się na powtórkę z Inkwizycji. Poczekam na recenzje i dopiero wtedy może kupię.
0 kudoslogan23   @   15:21, 07.12.2016
Ja to widzę jeszcze słabiej. Mi się zdaje że w marcu kupujemy drugą część Dragon Age Inkwizycji.
0 kudoskobbold   @   17:26, 07.12.2016
Ja tam jestem spokojny, na moim sprzęcie gra i tak nie odpali, więc jej nie kupie wcześniej niż po jego wymianie za lat kilka Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   18:27, 07.12.2016
Ja tak samo, chociaż powoli się przymierzam w wymiany. Może w przyszłym roku kupię cały nowy sprzęt.
0 kudoslogan23   @   19:58, 07.12.2016
Jakby się tak zastanowić jeśli oni chcą wykorzystać silnik z Dragon age Inkwizycji to może nie będzie miało nie wiadomo jakich wymagań ale poczekajmy aż będę podane wymaganie to wtedy będzie się można zastanowić nad wymianą sprzętu.
0 kudosJackieR3   @   08:48, 08.12.2016
Jeśli chodzi o mimikę twarzy to do gościa na zdjęciu nie można się przyczepić.
0 kudosshuwar   @   09:35, 08.12.2016
Ja w sumie nie wiem, czemu tak ludzie do tej mimiki się przyczepili. Rewelacyjna nie jest, ale to nie jest najważniejsze. Mi bardziej przeszkadzają te plastikowe facjaty, jak u Barbie i Kena Dumny
Dodaj Odpowiedź