State of Decay 2 - zaoferuje większy świat niż jedynka, gracze mogą poruszać się w pojedynkę

Deweloperzy nie odkrywają jeszcze wszystkich kart, ale kilka ciekawych szczegółów poznaliśmy.

@ 06.12.2016, 14:25
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one

State of Decay 2 - zaoferuje większy świat niż jedynka, gracze mogą poruszać się w pojedynkę

Szef studia Undead LabsJeff Strain, rozmawiał niedawno z redakcją portalu IGN, a w trakcie konwersacji poruszył kilka ciekawych tematów dotyczących State of Decay 2. Jak wynika z rozmowy, kontynuacja będzie znacznie większa od oryginału. Możliwe też będzie wykonywanie misji w pojedynkę, albo w większym gronie.

"Wiem, że fani SoD nie mogą się doczekać szczegółów na temat liczby map, regionów oraz kilometrów kwadratowych obszaru, po którym będą w stanie się poruszać, ale nie nadszedł na to jeszcze odpowiedni moment. Na razie wystarczy, że powiem, iż teren działań gracza jest znacznie większy od tego ze State of Decay", powiedział Strain.

Deweloper podkreślił również, że State of Decay 2 będzie grą nastawioną na tryb współpracy, a nie MMO. W rezultacie gracz będzie w stanie oddzielić się od swoich kompanów, jeśli zajdzie taka potrzeba i realizować założenia misji na własną rękę.

"Mogą być chwile, kiedy taktyczną przewagę zapewni zrobienie tego (oddzielenia się - dop.red.). Dla przykładu, musisz pozyskać lekarstwa albo inne zasoby medyczne, a następnie przewieźć je do swojej bazy - możesz w tym momencie podzielić się na dwie grupy. Pierwsza zajmie się przeszukiwaniem apteki, podczas gdy druga znajdzie odpowiednio duży samochód do przewiezienia zapasów. Możesz nawet pracować całkiem samodzielnie, a spotykać się z innymi tylko w miarę potrzeby. Ostatecznie radził będziesz sobie lepiej w grupie, ale, jak zwykle w przypadku State of Decay, grasz tak, jak chcesz".

Do rozmowy dołączył się też dyrektor projektu, Richard Foge, dodając iż State of Decay 2 nie może być projektem PvP, w którym gracze walczą ze sobą. Nie oznacza to jednak, że nie można mieć wrogów, jest bowiem "sporo metod na to, aby być czyimś przeciwnikiem, wpływając przy okazji na całą symulację". Chodzi w tym przypadku np. o ściąganie zombie, albo doprowadzanie do innych sytuacji, w wyniku których gracz może stracić życie.

State of Decay 2 nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery. Debiutu projektu spodziewamy się jednak w 2017 roku, na PC oraz Xboksie One. Przedsięwzięcie jest jednym z tytułów dostępnych w ramach Play Anywhere. Zakupienie którejkolwiek wersji, daje nam drugą za darmo.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosAzumiChan   @   20:46, 06.12.2016
Chylę czoło przed panem J.Strainem i jego ekipą z UL, epicka gra przy której spędziłem grubo ponad 1000 godzin i wciąż gram do dziś, dzięki niej kompletnie zmieniłem zdanie o grach z gatunku survival, grywalność po prostu tam miażdży.
Zdecydowanie najbardziej wyczekiwana premiera 2017 dla mnie.
0 kudosIgI123   @   21:05, 06.12.2016
Wiele razy podchodziłem do SoD1, ale ilość bugów była odwrotnie proporcjonalna do możliwości jakie gra dawała graczowi. Brak kooperacji w takiej grze także wołał o pomstę do nieba. Może sequel naprawi niedoskonałości poprzedniczki.