Przychody rynku gier PC przebiły przychody rynku konsolowego

Rynek gier PC w ostatnim czasie bardzo prężnie się rozwija. Głównie ze względu na tytuły reprezentujące gatunek free-to-play, jak również elektroniczną dystrybucję, wprowadzaną przez większość szanujących się sklepów i sieci dystrybucyjnych.

@ 28.04.2014, 14:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps2, ps3, psp, xbox 360, press info, psv, ds3, wiiu, ps4, xbox one, free 2 play

Przychody rynku gier PC przebiły przychody rynku konsolowego

Rynek gier PC w ostatnim czasie bardzo prężnie się rozwija. Głównie ze względu na tytuły reprezentujące gatunek free-to-play, jak również elektroniczną dystrybucję, wprowadzaną przez większość szanujących się sklepów i sieci dystrybucyjnych. Analitycy firmy DFC Intelligence twierdzą nawet, że przychody z rynku komputerów PC przekroczyły już te, które notują wszystkie obecnie dostępne konsole, i to razem wzięte.

"Globalnie rzecz biorąc, gry PR przekroczyły gry konsolowe" - powiedział szef DFC Intelligence, David Cole, podczas rozmowy z PCR.

"Wśród graczy corowych, większość osób grających na konsolach, także gra na komputerach PC. Duża różnica polega na tym, że konsole to przedmiot luksusowy, podczas gdy PC jest koniecznością. Kilka lat temu mieliśmy do czynienia z czymś odwrotnym. Oznacza to, że PC-ty mają znacznie szersze grono odbiorców".

A jakie gry dominują nad pozostałymi? Myślę, że większość z Was bez problemu zgadła, że chodzi o free-to-play, a jeśli miałbym być bardziej precyzyjnym, to o produkcje należące do gatunku MOBA, a tak przynajmniej twierdzi Cole.

Przychody rynku gier PC przebiły przychody rynku konsolowego
"Gry MOBA, League of Legends oraz DOTA 2 dominują konkurencję, wielokrotnie przewyższając to, co udało się osiągnąć innym tytułom".

Mimo to, dominacja nie jest nieskończona. Analitycy dostrzegają bowiem pewne zmiany, a to oznacza, że za jakiś czas MOBA może nie być już na pierwszym miejscu rankingów. Jakieś to zagrożenie na nie czyha?

"Możemy powiedzieć, że nasza lista top 20 za rok 2013 nie miała ani jednego tytułu, wydanego w tym właśnie roku, a w pierwszym kwartale 2014 zauważyliśmy trzy nowe produkcje, wdrapujące się na szczyt: DayZ, Rust oraz Hearthstone".

Gdzie zmierza branża? W jakim kierunku? Najpewniej w stronę większej integracji pomiędzy platformami. Widać coraz mocniej, że deweloperzy próbują łączyć platformy stacjonarne i mobilne, zyskując większe przywiązanie, które w najbliższym czasie będzie kluczowe. Konkurencja jest bowiem zbyt mocna, aby twórcy gier walczyli jedynie o nowe konta. Muszą zacząć się bić o czas poszczególnych grających.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:59, 28.04.2014
"Wśród graczy corowych, większość osób grających na konsolach, także gra na komputerach PC. Duża różnica polega na tym, że konsole to przedmiot luksusowy , podczas gdy PC jest koniecznością. Kilka lat temu mieliśmy do czynienia z czymś odwrotnym. Oznacza to, że PC-ty mają znacznie szersze grono odbiorców".

W życiu wiekszej głupoty nie czytałem, zwłaszcza że luksus za 1700zł a PC za 2500zł Zdziwiony no tak ale to Konsole są większym luksusem i są droższe (ja tak to rozumiem bo luksus jakby nie było jest drogi)

I to nie konsole a sam rynek dystrybucji + jej przeceny są właśnie tym kamieniem milowym w stosunku do Konsol, gdzie przeceny są ale cholernie późno, dobrym przykładem są gry z Microsoftu(Wiosenna Wyprzedaż gier na Xbox Live -75%) które zrobiły przeceny ale nie są one tak tanie jak w wersji na PC. Podobnie jest z SONY identycznie tez mają przeceny ale bardzo późno + nie dorównują przecenom z PCta.
To jest cała furtka sukcesu

PC ma drogie gry jeżeli chodzi o cyfrową dystrybucję(pod kątek pudełka to pudełko opłaca się kupić aniżeli Cyfrówkę dobrym przykłądem jest Diablo III i jego DLC Reaper of Souls) powoli cena spada, ale gdy gra konsolowa już spadnie do ceny np: 79zł a gra PCtowa w cyfrowej dystrybucji też jest na tym pułapie 79zł (bo po kilku miechach jest spadek ceny) to można walnąć obniżkę z 79 na 59zł czy nawet 49zł i w ten sposób wersja PCtowa jest tańsza od konsolowej. Błędem jest że rynek konsolowy w cyfrowej dystrybucji nie robi mocnych obniżek cenowych. No i dopiero po latach sprzedaje gry za grosze po 10-15-25zł(-75%) gdzie na PC na taką obniżkę nie trzeba czekać długo, bo po 2 latach takiego wiedźmina 2 mogliśmy już kupić do 30zł(i to edycje rozszerzoną) gdzie na wersji konsolowej mogliśmy o tym pomarzyć. I musieliśmy poczekać kolejne dwa lata by dostać grę za 39-45zł.
Aczkolwiek nie wiem czy warto brać pod uwagę MOBE i gry F2P to tez jest mocna przewaga PCtów nad Konsolami, a teraz konsole wchodzą wielkimi krokami w rynek F2P.
0 kudosKreTsky   @   00:53, 29.04.2014
Przy tym zalewie mikroplatnosci, nie ma sie co dziwic, ze PC przebija konsole.
0 kudosLucas-AT   @   01:00, 29.04.2014
Cytat: Fox46
W życiu wiekszej głupoty nie czytałem, zwłaszcza że luksus za 1700zł a PC za 2500zł Zdziwiony no tak ale to Konsole są większym luksusem i są droższe (ja tak to rozumiem bo luksus jakby nie było jest drogi)

Tu chodzi o to, że komputery niejednokrotnie są kupowane dzieciom "do nauki" i "do pracy". Komputery są niezbędne, by prawidłowo funkcjonować w dzisiejszym świecie (potrzebne są chociażby do napisania CV). PC jest swego rodzaju koniecznością. Konsola natomiast służy... do grania. Jest więc tylko... zabawką dla przyjemności? A zatem towarem luksusowym, bo teoretycznie zbędnym.
0 kudosJackieR3   @   07:42, 29.04.2014
No właśnie.Kupowanie zabawki,konsoli za 1700 PLN to dla mnie przegięcie i raczej sobie na to nie pozwolę.A komputer to i owszem,co parę lat znajdę jakieś środki żeby kupić nowy bo to sprzęt dzisiaj niezbędny w domu.