Przychody rynku gier PC przebiły przychody rynku konsolowego
Rynek gier PC w ostatnim czasie bardzo prężnie się rozwija. Głównie ze względu na tytuły reprezentujące gatunek free-to-play, jak również elektroniczną dystrybucję, wprowadzaną przez większość szanujących się sklepów i sieci dystrybucyjnych.
bigboy177 @ 28.04.2014, 14:58
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps2, ps3, psp, xbox 360, press info, psv, ds3, wiiu, ps4, xbox one, free 2 play
Rynek gier PC w ostatnim czasie bardzo prężnie się rozwija. Głównie ze względu na tytuły reprezentujące gatunek free-to-play, jak również elektroniczną dystrybucję, wprowadzaną przez większość szanujących się sklepów i sieci dystrybucyjnych. Analitycy firmy DFC Intelligence twierdzą nawet, że przychody z rynku komputerów PC przekroczyły już te, które notują wszystkie obecnie dostępne konsole, i to razem wzięte.
"Globalnie rzecz biorąc, gry PR przekroczyły gry konsolowe" - powiedział szef DFC Intelligence, David Cole, podczas rozmowy z PCR.
"Wśród graczy corowych, większość osób grających na konsolach, także gra na komputerach PC. Duża różnica polega na tym, że konsole to przedmiot luksusowy, podczas gdy PC jest koniecznością. Kilka lat temu mieliśmy do czynienia z czymś odwrotnym. Oznacza to, że PC-ty mają znacznie szersze grono odbiorców".
A jakie gry dominują nad pozostałymi? Myślę, że większość z Was bez problemu zgadła, że chodzi o free-to-play, a jeśli miałbym być bardziej precyzyjnym, to o produkcje należące do gatunku MOBA, a tak przynajmniej twierdzi Cole.
"Gry MOBA, League of Legends oraz DOTA 2 dominują konkurencję, wielokrotnie przewyższając to, co udało się osiągnąć innym tytułom".
Mimo to, dominacja nie jest nieskończona. Analitycy dostrzegają bowiem pewne zmiany, a to oznacza, że za jakiś czas MOBA może nie być już na pierwszym miejscu rankingów. Jakieś to zagrożenie na nie czyha?
"Możemy powiedzieć, że nasza lista top 20 za rok 2013 nie miała ani jednego tytułu, wydanego w tym właśnie roku, a w pierwszym kwartale 2014 zauważyliśmy trzy nowe produkcje, wdrapujące się na szczyt: DayZ, Rust oraz Hearthstone".
Gdzie zmierza branża? W jakim kierunku? Najpewniej w stronę większej integracji pomiędzy platformami. Widać coraz mocniej, że deweloperzy próbują łączyć platformy stacjonarne i mobilne, zyskując większe przywiązanie, które w najbliższym czasie będzie kluczowe. Konkurencja jest bowiem zbyt mocna, aby twórcy gier walczyli jedynie o nowe konta. Muszą zacząć się bić o czas poszczególnych grających.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler