Gray Matter (PC)

ObserwujMam (24)Gram (11)Ukończone (25)Kupię (7)

Poradnik do Gray Matter (PC)


Toddziak @ 23:09 06.01.2011
Alicja "Toddziak" Wojciechowska

Kierujemy Sam. Idziemy do kuchni. Wychodzimy i schodzimy do piwnicy. Rozmawiamy z mężczyzną. Próbujemy otworzyć drzwi do prywatnego laboratorium, ale pozostaje zamknięte. Idziemy do kuchni i rozmawiamy z gosposią. Idziemy na górę. Oglądamy wszystko, co tylko się da, a potem schodzimy na dół. Wychodzimy na zewnątrz domu. Idziemy za dom i klikamy na drzwi do wieży. Klikamy na posąg obok i podnosimy klucz. Używamy klucza na drzwiach. Klikamy na schody i wchodzimy na górę. Patrzymy na krzesło, a potem na okno i łóżko Davida. Na szybie coś jest. Wracamy do posiadłości i idziemy do kuchni. Rozmawiamy z gosposią i zabieramy mąkę (obok drzwi naprzeciwko wejścia). Wracamy do wieży. Używamy mąki na szybie. Klikamy na odcisku ręki, a potem na krześle. Idziemy do Radcliffe Infirmary.

Radcliffe Infirmary

Wchodzimy do gabinetu Linkwellera. Chwilę później wychodzimy i przenosimy się do Christ Church.

Christ Church



Wchodzimy do jadalni. Przechodzimy na prawą stronę jadalni i klikamy na dyplom nad kominkiem. Oglądamy go. Klikamy na kominek. Klikamy dwa razy na głowę figurki po prawej. Odkręcamy głowę poprzez kilka kliknięć i zabieramy papier ze środka. Idziemy na lewą stronę ekranu i klikamy na obraz. Oglądamy go i klikamy na książkę na obrazie, aż Sam nie stwierdzi, że coś jest pod spodem. W prawym dolnym rogu obrazu znajduje się logo klubu Dedala. Wyjmujemy scyzoryk z ekwipunku i klikamy na książkę. Wycinamy dziurę i wyjmujemy ze środka kawałek rebusu. Mamy już wszystkie części, więc układamy je w całość. Rozwiązanie to łąki Christ Church. Idziemy do ogrodów Christ Church i rozmawiamy z siedzącym tam Charlesem. Po rozmowie idziemy na łąki Christ Church. Musimy znaleźć króliczą norę. Zanim jednak wybierzemy się na poszukiwania możemy zadzwonić do mamy Charlesa. Wybieramy jej numer na naszej komórce i rozmawiamy z nią. Po rozmowie czas wyruszyć na poszukiwanie nory. Znajduje się ona w pobliżu lewego płotu przy jeziorku (prawie naprzeciw wieży). Patrzymy na dziurę i Sam wpełźnie do środka. Klikamy na króliczka. Musimy wystukać na klawiaturze imię gry. Poprawne rozwiązanie to anagram C RAILER SWOLL, czyli LEWIS CARROLL – 539 472 277 655. Zabieramy żeton ze skrytki w zegarku. Wychodzimy z nory i przenosimy się do centrum Oxfordu.

Centrum Oxfordu



Idziemy do sklepu magicznego. Wchodzimy i automatycznie rozmawiamy z Mefistofelesem. Dostajemy od niego magiczną latarnię. Rozmawiamy z nim jeszcze raz. Teraz czas na zakupy. Patrzymy na półki w sklepie i bierzemy znikający atrament. Wychodzimy. Oglądamy scenkę. Udajemy się później na Tor Horspath.

Tor Horspath

Rozmawiamy z Eddiem i zabieramy jeden dysk ze stosu. Przenosimy się do Bodleian Library

Bodleian Library

Wchodzimy do środka używając legitymacji. Patrzymy na Harveya, a potem rozmawiamy z nim. Po skończonej rozmowie widzimy, że przydałaby się sztuczka. Klikamy na chłopaku i wybieramy trik „Zniszczona i odtworzona gazeta”. Potrzebujemy jednak papieru, aby wykonać sztuczkę. Bierzemy ryzę papieru, która leży koło bibliotekarki i wracamy do Harveya. Klikamy na nim i wykonujemy poprawnie trik, w ten oto sposób:

1) Chowamy ryzę papieru w lewym rękawie
2) Bierzemy pracę Harveya w prawą dłoń
3) Przekładamy ryzę do lewej dłoni
4) Przekładamy pracę do lewej dłoni
5) Odwracamy uwagę
6) Przekładamy ryzę do prawej dłoni
7) Przenosimy papier do lewego rękawa
8) Manipulujemy prawą ręką
Oglądamy scenkę. Przenosimy się do St. Edmund Hall.

St. Edmund Hall

Wchodzimy do budynku. Po wyrwaniu się strażnikowi, znajdujemy się na górze. Bierzemy do ekwipunku klucz do pokoju Heleny i otwieramy drzwi. Bierzemy spinkę do włosów ze stolika. Klikamy na szufladę biurka. Przeglądamy list. Patrzymy na program teatralny na stoliku. Patrzymy na pudełeczko pod łóżkiem i otwieramy kłódkę za pomocą spinki. Och nie… Wychodzimy z pokoju Heleny i wchodzimy na trzecie piętro. Klikamy na papierowe kubki leżące pod drzwiami do 302 i zabieramy je. Klikamy na konserwatora. Klikamy na skrzynkę z bezpiecznikami. Klikamy na przełącznik obok czerwonej naklejki. Musimy się pozbyć konserwatora. Klikamy na niego i wybieramy sztuczkę „Przewidywanie z kubkiem i kulką”. Nie jest zbyt trudny, ale trzeba się skupić i słuchać. Śledzenie pozycji kubka ze smugą na nim, również może pomóc. Kiedy sztuczka nam się uda, każemy konserwatorowi przynieść sobie kawę. Kiedy sobie pójdzie, przełączamy przełącznik obok czerwonej naklejki. Alarm w drzwiach prowadzących do drugiego skrzydła został wyłączony. Przechodzimy do drugiego skrzydła. Spotykamy Malika i automatycznie rozmawiamy z nim. Pukamy do pokoju 322. Wchodzimy do środka. Rozmawiamy z jej współlokatorką. Po rozmowie klikamy na dziewczynie jeszcze raz i wybieramy „Ostatnią wielką sztuczkę ze znikającym atramentem”. Kiedy dziewczyna sobie pójdzie, przeszukujemy pokój. Patrzymy na biurko i gazetę w szufladzie. Potem spójrz na akta obok – popatrz na zdjęcie i resztę dokumentu. Obejrzyj zdjęcie ojca Angeli i jej rodzinnej wyspy na komodzie. Spójrz na farbę do włosów. Wychodzimy z pokoju, ale zaczepia nas współlokatorka. Po rozmowie wychodzimy i przenosimy się do Dread Hill.

Dread Hill

Wchodzimy do środka i zabieramy leżące na stoliku zaproszenie od klubu Dedala. Patrzymy z bliska w ekwipunku na oba żetony zebrane od klubu Dedala w poprzednich zagadkach. Otwieramy w ekwipunku mapę Londynu. Zaznaczamy na mapie cztery budynki: Pałac Buckingham, British Museum, St. Paul’s Cathedral i Houses of Parliament. Łączymy Pałac Buckingham z katedrą, a muzeum z parlamentem. Schodzimy do głównego laboratorium. Idziemy w głąb i rozmawiamy z doktorem na wszystkie tematy. Wychodzimy z laboratorium. Wybieramy numer Heleny na komórce i dzwonimy do niej. Przenosimy się teraz do St. Edmund Hall

St. Edmund Hall

Oglądamy scenkę, a potem filmik.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Gray Matter (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmikul1991   @   20:06, 13.01.2011
Nikt nie może napisać choćby: "dziękuję"? Stworzenie poradnika wymaga czasu. Tu macie go za free i nawet nic nie napiszecie.
0 kudosGilberto   @   23:41, 16.01.2011
Widocznie jeszcze nikt z niego nie skorzystał.
0 kudossoldonog   @   23:41, 16.01.2011
Dzięki wielkie za poradnik. Pomógł gdy utknęłam na maxa. Jeszcze raz wielkie dzięki!
0 kudosmistico   @   23:27, 27.02.2011
dzięki wielkie za pomoc. Niektóre zagadki w tej grze są naprawdę skomplikowane i ciężko na nie wpaść z logicznego punktu widzenia ... gdyby nie ten poradnik, to gra pewnie dawno zniknęła by z mojego pc. Jestem niecierpliwy Dumny
0 kudosDenise   @   20:02, 13.07.2013
Mam problem z rozdziałem 5, kiedy David jest na przystani musi porozmawiać z człowiekiem, który wypożycza łódki, lecz gdy klikam na niego David tylko mówi "wypożyczalnia łódek" czy coś takiego. Proszę o pomoc, bo wszystko zrobiłam wg poradnika, a w tym momencie utknęłam.
Dodaj Odpowiedź