Poradnik do Gray Matter (PC)
Wychodzimy z naszego pokoju i znajdujemy się w kuchni. Rozmawiamy automatycznie z gosposią. Oglądamy gazetę, która leży na stole i patrzymy na artykuł. Hm, dziwne. Udajemy się na tor Horspath.
Tor Horspath
Oglądamy wzór na bieżni i rozmawiamy z chłopakiem obok.
Centrum Oxfordu
Widzimy stragan, na którym kobieta sprzedaje kwiaty. Jeśli chcemy możemy kupić bukiecik. Idziemy do sklepu magicznego i rozmawiamy z Mefistofelesem. Po skończonej rozmowie patrzymy na sklepowe półki i kupujemy potrzebny nam sprzęt. Weź: sztuczną krew, generator hałasów Trzask, klej, magnes i sztuczny kciuk (czyli wszystko, co się dało). Klikamy na drzwi sklepowe i automatycznie płacimy za wszystko. Udajemy się na Queen’s Street i wchodzimy do pubu. Rozmawiamy z barmanem. Po rozmowie przyglądamy się rogowi i próbujemy na nim zagrać. Wysłuchujemy śmiechów i ponownie rozmawiamy z barmanem i dostajemy od niego ustnik. Oglądamy róg i używamy ustnika na jego końcówce. Dostajemy fragment rebusa i pocztówkę z katedrą Christ Church. Idziemy do Christ Church.
Christ Church
Idziemy do katedry. Rozmawiamy z przewodnikiem. Idziemy do ołtarza. Pociągamy dźwignię na ścianie. Otwieramy chrzcielnicę i wyławiamy fragment rebusu z wody. Teraz mamy już wszystkie kawałki! Klikamy na nie w ekwipunku i układamy w jedną całość. Czas rozwiązać rebus. Hm… Czyżby budka telefoniczna koło wieży Carfax? Przenosimt się do centrum Oxfordu.
Centrum Oxfordu
Klikamy na budkę telefoniczną i podnosimy słuchawkę. Wklepujemy 583279 (tak by cyfry tworzyły imię Judasz). Zabieramy żeton. Przenosimy się do St Edmund Hall
St. Edmund Hall
Wysłuchujemy rozmowy. Potem przenosimy się do Bodleian Library
Bodleian Library
Mamy problem. Żeby wejść do biblioteki potrzebna jest legitymacja studencka. Na szczęście przy stole siedzi Helena. Zagadujemy do niej. Nie chce nam pożyczyć swojej legitymacji, ale dowiadujemy się, że posiada ona dwa egzemplarze. Helena pokazuje nam obie legitymacje. Musimy je odpowiednio skomentować. Nową legitymację należy pochwalić, a więc wybieramy opcje (od góry) drugą i trzecią w lewej kolumnie oraz drugą, trzecią i piątą w prawej. Stare zdjęcie według Heleny jest ohydne, a więc musimy je skrytykować wybierając opcje pierwszą, czwartą i piątą po lewej oraz pierwszą i czwartą po prawej. Czas na kolejną sztuczkę! Najpierw jednak używamy generatora hałasów na niszczarce znającej się przy wejściu. Klikamy na Helenę i wybieramy trik „Sztuczka ze zniszczonym i odtworzonym pierścieniem”. Aby przeprowadzić ją poprawnie należy:
1) Wziąć pilot w lewą dłoń
2) Wziąć legitymację w prawą dłoń
3) Kliknąć przycisk manipuluj prawą ręką
4) Odwrócić uwagę widza
5) Manipulować lewą ręką
6) Schować legitymację do prawego rękawa.
Udało się, możemy teraz wejść do środka! Używamy legitymacji na przejściu blokującym nam drogę. Zagadujemy do bibliotekarki. Potem idziemy do terminala komputerowego. Przeglądamy po kolei artykuły, a szczególnie ten ostatni. Po filmiku idziemy do Dread Hill.
Dread Hill
Wchodzimy do posiadłości i automatycznie odbieramy telefon. Idziemy do kuchni i rozmawiamy z panią Dalton o wypadku. Schodzimy do laboratorium głównego. Czytamy notatkę, jaką Styles zostawił nam na biurku. Musimy uporządkować jego akta. Klikamy na szafki z aktami w głębi pomieszczenia. Należy to zrobić alfabetycznie (pierwsza litera artykułu wskazuje, do której szafki należy włożyć folder). Wyjątkiem są tu własne publikacje Stylesa, które wchodzą do szufladki „P”. Kiedy już się z tym uporamy, klikamy na szafkę „N” i klikamy na pierwszy folder od góry. Zabieramy spis numerów telefonów. Następnie klikamy na szafkę „L” i z pierwszego artykułu od góry zabieramy artykuł. Klikamy szufladę „E” i zabieramy artykuł z pierwszej teczki i czytamy go (jak wszystkie). Kilkamy szufladkę „F” i z pierwszego folderu zabieramy potwierdzenie darowizny. Przenosimy się do Radcliffe Infirmary
Radcliffe Infirmary
Wchodzimy do biura Susan. Automatycznie rozmawiamy z sekretarką na wszystkie tematy (tym samym przekazujemy jej też potwierdzenie daru). Po skończonej rozmowie automatycznie wchodzimy do gabinetu Headleya. Rozmawiamy z nim na wszystkie tematy. Po skończonej rozmowie automatycznie opuszczamy gabinet. Musimy wiedzieć więcej! Rozmawiamy z Susan. Fortel z kawą niestety nie zadziałał. Musimy zdobyć klucz do szafki. Patrzymy na kubek z kluczem w środku. Patrzymy na Susan i wybieramy z księgi trik „Kubek bez dna”. Aby sztuczka się udała musimy:
1) Wziąć magnes w prawą dłoń
2) Wziąć filiżankę w lewą dłoń
3) Przenieść filiżankę do prawej dłoni
4) Manipulować prawą dłonią
5) Odwrócić uwagę
6) Wziąć klucz w lewą dłoń
7) Ukryć klucz w lewym rękawie
Mamy klucz! Ale to nie koniec magii. Klikamy na Susan ponownie i wybieramy sztuczkę „Wyjątkowo paskudna, samolecząca się rana”. Najpierw jednak czeka nas małe przygotowanie. Wychodzimy na korytarz i idziemy do kuchni. Bierzemy apteczkę ze ściany i Sam automatycznie ją chowa. Wracamy do biura Susan. Wybieramy z ekwipunku sztuczną krew i używamy jej na sztucznym kciuku. Na zakrwawionym kciuku używamy klej. Gotowe. Teraz ponownie klikamy na Susan i przygotowujemy pierwszą część triku.
1) Bierzemy nóż do listów w lewą dłoń
2) Manipulujemy lewą dłonią
3) Odwracamy uwagę
4) Manipulujemy lewą dłonią
Udało się, Susan wyszła. Bierzemy klucz z ekwipunku i używamy go na szafce. Zabieramy ze środka plan eksperymentu. Bierzmy plan z ekwipunku i używamy go na kserokopiarce. Po wyjściu z gabinetu rozmawiamy z Malikiem na wszystkie tematy. Po wszystkim wracamy do Dread Hill
Dread Hill
Schodzimy do piwnicy i wchodzimy do głównego laboratorium. Patrzymy na szafkę z aktami i otwieramy szufladkę „K”. Wyciągamy z niej kartę kondolencyjną. Otwieramy ją i widzimy różne nazwiska. Bierzemy w ekwipunku kartę kondolencyjną i klikamy na spis telefonów. Wykreślamy z listy nazwiska, które pojawiają się na karcie. Zostaje tylko Styles i Linkweller.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler