Gray Matter (PC)

ObserwujMam (24)Gram (11)Ukończone (25)Kupię (7)

Poradnik do Gray Matter (PC)


Toddziak @ 23:09 06.01.2011
Alicja "Toddziak" Wojciechowska

Wychodzimy z naszego pokoju i znajdujemy się w kuchni. Rozmawiamy automatycznie z gosposią. Oglądamy gazetę, która leży na stole i patrzymy na artykuł. Hm, dziwne. Udajemy się na tor Horspath.

Tor Horspath



Oglądamy wzór na bieżni i rozmawiamy z chłopakiem obok.

Centrum Oxfordu

Widzimy stragan, na którym kobieta sprzedaje kwiaty. Jeśli chcemy możemy kupić bukiecik. Idziemy do sklepu magicznego i rozmawiamy z Mefistofelesem. Po skończonej rozmowie patrzymy na sklepowe półki i kupujemy potrzebny nam sprzęt. Weź: sztuczną krew, generator hałasów Trzask, klej, magnes i sztuczny kciuk (czyli wszystko, co się dało). Klikamy na drzwi sklepowe i automatycznie płacimy za wszystko. Udajemy się na Queen’s Street i wchodzimy do pubu. Rozmawiamy z barmanem. Po rozmowie przyglądamy się rogowi i próbujemy na nim zagrać. Wysłuchujemy śmiechów i ponownie rozmawiamy z barmanem i dostajemy od niego ustnik. Oglądamy róg i używamy ustnika na jego końcówce. Dostajemy fragment rebusa i pocztówkę z katedrą Christ Church. Idziemy do Christ Church.

Christ Church

Idziemy do katedry. Rozmawiamy z przewodnikiem. Idziemy do ołtarza. Pociągamy dźwignię na ścianie. Otwieramy chrzcielnicę i wyławiamy fragment rebusu z wody. Teraz mamy już wszystkie kawałki! Klikamy na nie w ekwipunku i układamy w jedną całość. Czas rozwiązać rebus. Hm… Czyżby budka telefoniczna koło wieży Carfax? Przenosimt się do centrum Oxfordu.

Centrum Oxfordu

Klikamy na budkę telefoniczną i podnosimy słuchawkę. Wklepujemy 583279 (tak by cyfry tworzyły imię Judasz). Zabieramy żeton. Przenosimy się do St Edmund Hall

St. Edmund Hall

Wysłuchujemy rozmowy. Potem przenosimy się do Bodleian Library

Bodleian Library

Mamy problem. Żeby wejść do biblioteki potrzebna jest legitymacja studencka. Na szczęście przy stole siedzi Helena. Zagadujemy do niej. Nie chce nam pożyczyć swojej legitymacji, ale dowiadujemy się, że posiada ona dwa egzemplarze. Helena pokazuje nam obie legitymacje. Musimy je odpowiednio skomentować. Nową legitymację należy pochwalić, a więc wybieramy opcje (od góry) drugą i trzecią w lewej kolumnie oraz drugą, trzecią i piątą w prawej. Stare zdjęcie według Heleny jest ohydne, a więc musimy je skrytykować wybierając opcje pierwszą, czwartą i piątą po lewej oraz pierwszą i czwartą po prawej. Czas na kolejną sztuczkę! Najpierw jednak używamy generatora hałasów na niszczarce znającej się przy wejściu. Klikamy na Helenę i wybieramy trik „Sztuczka ze zniszczonym i odtworzonym pierścieniem”. Aby przeprowadzić ją poprawnie należy:

1) Wziąć pilot w lewą dłoń
2) Wziąć legitymację w prawą dłoń
3) Kliknąć przycisk manipuluj prawą ręką
4) Odwrócić uwagę widza
5) Manipulować lewą ręką
6) Schować legitymację do prawego rękawa.

Udało się, możemy teraz wejść do środka! Używamy legitymacji na przejściu blokującym nam drogę. Zagadujemy do bibliotekarki. Potem idziemy do terminala komputerowego. Przeglądamy po kolei artykuły, a szczególnie ten ostatni. Po filmiku idziemy do Dread Hill.

Dread Hill

Wchodzimy do posiadłości i automatycznie odbieramy telefon. Idziemy do kuchni i rozmawiamy z panią Dalton o wypadku. Schodzimy do laboratorium głównego. Czytamy notatkę, jaką Styles zostawił nam na biurku. Musimy uporządkować jego akta. Klikamy na szafki z aktami w głębi pomieszczenia. Należy to zrobić alfabetycznie (pierwsza litera artykułu wskazuje, do której szafki należy włożyć folder). Wyjątkiem są tu własne publikacje Stylesa, które wchodzą do szufladki „P”. Kiedy już się z tym uporamy, klikamy na szafkę „N” i klikamy na pierwszy folder od góry. Zabieramy spis numerów telefonów. Następnie klikamy na szafkę „L” i z pierwszego artykułu od góry zabieramy artykuł. Klikamy szufladę „E” i zabieramy artykuł z pierwszej teczki i czytamy go (jak wszystkie). Kilkamy szufladkę „F” i z pierwszego folderu zabieramy potwierdzenie darowizny. Przenosimy się do Radcliffe Infirmary

Radcliffe Infirmary

Wchodzimy do biura Susan. Automatycznie rozmawiamy z sekretarką na wszystkie tematy (tym samym przekazujemy jej też potwierdzenie daru). Po skończonej rozmowie automatycznie wchodzimy do gabinetu Headleya. Rozmawiamy z nim na wszystkie tematy. Po skończonej rozmowie automatycznie opuszczamy gabinet. Musimy wiedzieć więcej! Rozmawiamy z Susan. Fortel z kawą niestety nie zadziałał. Musimy zdobyć klucz do szafki. Patrzymy na kubek z kluczem w środku. Patrzymy na Susan i wybieramy z księgi trik „Kubek bez dna”. Aby sztuczka się udała musimy:

1) Wziąć magnes w prawą dłoń
2) Wziąć filiżankę w lewą dłoń
3) Przenieść filiżankę do prawej dłoni
4) Manipulować prawą dłonią
5) Odwrócić uwagę
6) Wziąć klucz w lewą dłoń
7) Ukryć klucz w lewym rękawie

Mamy klucz! Ale to nie koniec magii. Klikamy na Susan ponownie i wybieramy sztuczkę „Wyjątkowo paskudna, samolecząca się rana”. Najpierw jednak czeka nas małe przygotowanie. Wychodzimy na korytarz i idziemy do kuchni. Bierzemy apteczkę ze ściany i Sam automatycznie ją chowa. Wracamy do biura Susan. Wybieramy z ekwipunku sztuczną krew i używamy jej na sztucznym kciuku. Na zakrwawionym kciuku używamy klej. Gotowe. Teraz ponownie klikamy na Susan i przygotowujemy pierwszą część triku.

1) Bierzemy nóż do listów w lewą dłoń
2) Manipulujemy lewą dłonią
3) Odwracamy uwagę
4) Manipulujemy lewą dłonią

Udało się, Susan wyszła. Bierzemy klucz z ekwipunku i używamy go na szafce. Zabieramy ze środka plan eksperymentu. Bierzmy plan z ekwipunku i używamy go na kserokopiarce. Po wyjściu z gabinetu rozmawiamy z Malikiem na wszystkie tematy. Po wszystkim wracamy do Dread Hill

Dread Hill



Schodzimy do piwnicy i wchodzimy do głównego laboratorium. Patrzymy na szafkę z aktami i otwieramy szufladkę „K”. Wyciągamy z niej kartę kondolencyjną. Otwieramy ją i widzimy różne nazwiska. Bierzemy w ekwipunku kartę kondolencyjną i klikamy na spis telefonów. Wykreślamy z listy nazwiska, które pojawiają się na karcie. Zostaje tylko Styles i Linkweller.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Gray Matter (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmikul1991   @   20:06, 13.01.2011
Nikt nie może napisać choćby: "dziękuję"? Stworzenie poradnika wymaga czasu. Tu macie go za free i nawet nic nie napiszecie.
0 kudosGilberto   @   23:41, 16.01.2011
Widocznie jeszcze nikt z niego nie skorzystał.
0 kudossoldonog   @   23:41, 16.01.2011
Dzięki wielkie za poradnik. Pomógł gdy utknęłam na maxa. Jeszcze raz wielkie dzięki!
0 kudosmistico   @   23:27, 27.02.2011
dzięki wielkie za pomoc. Niektóre zagadki w tej grze są naprawdę skomplikowane i ciężko na nie wpaść z logicznego punktu widzenia ... gdyby nie ten poradnik, to gra pewnie dawno zniknęła by z mojego pc. Jestem niecierpliwy Dumny
0 kudosDenise   @   20:02, 13.07.2013
Mam problem z rozdziałem 5, kiedy David jest na przystani musi porozmawiać z człowiekiem, który wypożycza łódki, lecz gdy klikam na niego David tylko mówi "wypożyczalnia łódek" czy coś takiego. Proszę o pomoc, bo wszystko zrobiłam wg poradnika, a w tym momencie utknęłam.
Dodaj Odpowiedź