Dead Space 2 (XBOX 360)

ObserwujMam (18)Gram (4)Ukończone (12)Kupię (6)

Dead Space 2 - już widzieliśmy (XBOX 360)


bigboy177 @ 14:53 31.05.2010
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Bronią może być też środowisko, w którym przebywamy. Dzięki zaawansowanej fizyce otoczenia, gracz do eliminowania oponentów wykorzysta przeróżne przedmioty martwe. W jedynce interakcja ze światem przebiegała jedynie w kilku, specjalnie do tego celu przeznaczonych miejscach. Tym razem wpłyniemy na wiele więcej fragmentów umeblowania. Będzie można coś roztrzaskać na fragmenty, a następnie jeden z owych fragmentów wykorzystać jako oręż. Dobrym sposobem likwidacji Nekromorfów jest robienie pożytku z kosmicznej próżni. Jako że na zewnątrz Sprawl panują bardzo niegościnne warunki, we wnętrzu musi być utrzymywane odpowiednie ciśnienie, temperatura itd. Widząc jakiś przeciwników w pobliżu okna lub innej łatwej do zniszczenia powierzchni możemy ją po prostu roztrzaskać, a powstała w ten sposób próżnia wyciągnie bandytów na zewnątrz. Niestety w takiej sytuacji sami też jesteśmy narażeni. Aby przeżyć musimy błyskawicznie wycelować w specjalny przełącznik umieszczony w pobliżu okna tudzież innego powstałego przed sekundą otworu. Gdy w niego trafimy, spada potężna zasłona, przywracając równowagę ciśnień w pomieszczeniu.



Okazyjnie, przewagę nad przeciwnikami zapewni nam też interaktywne światło. Zabawa nie zmieni się co prawda w skradankę, w której pozostawanie w cieniu zapewni nam nietykalność; aczkolwiek w pewnych okolicznościach ciemność będzie przydatna. Choćby ze względu na to, że staniemy się trudniejsi do zauważenia, a zatem niektórych oponentów podejdziemy po cichu (ślepi wrogowie?). Mi osobiście mechanika skradanki podrzuciła myśl, jakoby w grze miały być levele, w których nie walczymy tylko z Nekromorfami, lecz również zwykłymi ludźmi – górnikami, wojskiem? Kto wie. Czekamy na kolejne detale.

Jeśli chodzi o przeciwników, w grze zobaczymy cały zestaw bandziorów z części pierwszej, jak również garść nowych dziwadeł. Dwa z nich mieliśmy okazję zobaczyć. Pierwszym był Stalker, którego główną umiejętnością jest skradanie się, przemykanie w cieniu i niejako polowanie na gracza. Koleś jest całkiem cwany i nie łatwo się go pozbyć, szczególnie, że potrafi się błyskawicznie przemieszczać i korzystać z otoczenia, by nas zgubić. Drugim nowym oponentem są „zmutowane” dzieciaki. Przypominają one te z Dante’s Interno i podobnie jak one, walczą w większych grupach, stosując technikę szturmu frontalnego.

Abyśmy poradzili sobie z nowymi oszołomami, deweloper wrzuca do gry sporo nowych rodzajów pancerzy. Jednocześnie zapowiedziano też, że wszystkie „ubranka” z „jedynki” nadal będą dostępne, ewentualnie wzbogacone nowymi bajerami. Na wzór podstawki, pancerze w Dead Space 2 to również wskaźniki życia oraz energii specjalnej. Gra nie zawiera żadnych interfejsów ekranowych, a wszystko wyświetlane jest bezpośrednio w wirtualnym świecie Isaaca.



Jeśli chodzi o oprawę audio-wizualną, w tym momencie ciężko coś wróżyć. Podczas prezentacji dało się zauważyć, że strona techniczna projektu jest jeszcze lepsza niż w przypadku poprzednika, aczkolwiek była to jedynie trzydziestominutowa demonstracja. Tekstury zdawały się ostrzejsze, świat bardziej upchany szczegółami, ale równie klimatyczny, co w pierwowzorze. Dźwięk trzymał oczywiście taki sam, wysoki poziom.

Wszystko wskazuje na to, że Dead Space 2 będzie sequelem, na jaki wszyscy czekają. Tym bardziej z wielką niecierpliwością wypatruję premiery, która powinna się odbyć w pierwszym kwartale 2011 roku. Na sprecyzowany dzień debiutu wciąż niestety czekamy.

Podsumowanie:
Dead Space było jedną z najlepszych gier ostatnich lat, należącą do gatunku survival horrorów. Chyba tylko kontynuacja ma szansę przebić jej spektakularny sukces.
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Dead Space 2 (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   15:17, 31.05.2010
Ciekawe czy będzie można jeszcze bardziej rozbudowywać swój ekwipunek niż w pierwszej części. I ciekawe czy wyjaśni się o co chodzi z tym artefaktem który jest sprawcą tego całego zamieszania.
0 kudosPietek=)   @   16:54, 31.05.2010
"będzie jeszcze szybciej reagował na nasze polecenia, a jego ruchy będą idealnie ze sobą współgrać.'
co fakt to fakt, w Dead Space ruchy bohatera nie były zbyt płynne, a nawet dość ograniczone momentami Poirytowany .

Eksploracja miasta najbardziej mnie interesuje Szczęśliwy, Ishimura nie była mała ale na pewno nie tak obszerna jak będzie zapewne miasto Sprawl Dumny

"kołkownica, przy pomocy której przybijemy wrogów do ścian i innych powierzchni." Rozbawiony już mi się ta broń podoba Diabelski pomysł


Miotanie zwłokami hmm ciekawe ciekawe... Niewinny

Ogólne wykorzystanie pomieszczenia oraz "wybijanie szyb" bardzo mnie ciekawi Dumny .

Ciekawi mnie jeszcze motyw ze światłem, czyżby Sam Fisher w kosmosie Zdziwiony

Czekam z niecierpliwością na kontynuację świetnej "jedynki" która klimatem i rozgrywką wryła mi się w pamięć Uśmiech .

Świetna zapowiedź; czekam(y) na kolejne Puszcza oko
0 kudoshunter   @   21:34, 31.05.2010
Cytat: Pietek=)
"kołkownica, przy pomocy której przybijemy wrogów do ścian i innych powierzchni." Rozbawiony już mi się ta broń podoba Diabelski pomysł


Czuć pejn killera ;]
0 kudosPietek=)   @   15:10, 11.06.2010
Gra może aż tak zniewalająco nie wygląda Dumny ale klimatem po prostu "miażdży" Puszcza oko .

Klimat+świetne = gra niemalże rewelacyjna Uśmiech . Grafika w tedy schodzi na drugi plan Cool .
0 kudosgregory16mix   @   20:19, 11.06.2010
Oj oj oj Dumny chyba kupię jedynkęSzczęśliwy po opiniach wygląda rewelacyjnieSzczęśliwy a jeśli Pietek tak chwali to seria warta jest świeczkiSzczęśliwy
0 kudosPietek=)   @   22:51, 11.06.2010
Gregor polecam Ci Dead Space i to bardzo Cool , gra jest rewelacyjna Dumny . Ja przeszedłem i czekam teraz na dwójeczkę która ; mam nadzieję Niewinny będzie za równo świetna Uśmiech .
0 kudosAndrease   @   20:25, 17.06.2010
Gra jest swietna mam ja i jest nawet w niektorych miejscach trudna>
0 kudosGruvex   @   08:57, 08.07.2010
Gra o charakterystycznym klimacie
0 kudosbigfut28   @   00:47, 19.01.2011
taa jedynka w pyte byla czekam z niecierpliwoscia na dwujke i znuw mnie tydzien nie bedzie
Dodaj Odpowiedź