Dead Space 2 (PS3)

ObserwujMam (39)Gram (7)Ukończone (18)Kupię (13)

Dead Space 2 (PS3) - recenzja gry


@ 05.02.2011, 17:17
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

W ostatnim czasie gatunek survival horrorów nie jest zbyt chętnie eksploatowany przez producentów gier. Rynek został zdominowany przez kilka marek, a ewentualne nowe projekty mają sporo problemów by przebić się przez konkurencję.

W ostatnim czasie gatunek survival horrorów nie jest zbyt chętnie eksploatowany przez producentów gier. Rynek został zdominowany przez kilka marek, a ewentualne nowe projekty mają sporo problemów by przebić się przez konkurencję. Wyjątkiem w tej kwestii okazało się wydane niedawno Amnezja: Mroczny Obłęd – szpila pokazała się znikąd i natychmiast zawojowała serca i umysły graczy pragnących mocnych wrażeń i pełnych emocji nocnych sesji przy ekranie telewizora, tudzież monitora. Mimo że produkcja okazała się nadzwyczajna, stanowiła odmienną gałąź gatunku. Kręciła się głównie wokół rozwiązywania zagadek i unikania ścigających nas bestii. Protagonista był tak po prawdzie mięczakiem, który na znak najmniejszego nawet zagrożenia szukał miejsca do przyczajki i tam czekał aż oponent zniknie z horyzontu. Koncept działał, ale co z osobami, które lubią odrobinę akcji? Był niby Resident Evil 5 ze swoim ułomnym, archaicznym sterowaniem. Był też Silent Hill Homecoming, w którym fabuła okazała się nieco zbyt zakręcona dla przeciętnego śmiertelnika. A co z Alan Wake? Klimat – był. Mroczny las – był. Złe moce – były. Ale i tak czegoś brakowało. Pustkę stara się wypełnić studio Visceral Games, przynosząc do stołu Dead Space 2 – kontynuację jednego z najlepszych horrorów ostatnich lat. Isaac Clarke powraca by znowu stanąć do walki z Nekromorfami. Gra jest większa, szybsza, ale czy lepsza?



Dead Space 2 to dalsza część przygód wspomnianego powyżej protagonisty. Facet uciekł w „jedynce” ze statku kosmicznego zwanego USG Ishimura, tylko po to, by pewnego niekoniecznie pięknego dnia obudzić się w czymś, co, bez dwóch zdań, wygląda jak zakład psychiatryczny. Dlaczego się tam znalazł? Kto cały czas próbuje się z nim komunikować i czemu wszyscy w okolicy są albo martwi, albo w postaci wymiętoszonych zwłok starają się go zabić? Właśnie na te wszystkie pytania znajdziemy odpowiedź przemierzając Sprawl – dawną kolonię górniczą, z którą nagle ucina się jakikolwiek zewnętrzny kontakt. Jakby tego było mało, Marker, który uległ zniszczeniu w pierwowzorze jakimś cudem nadal produkuje Nekromorfy. A może to nie jego sprawka? Cóż, nie zamierzam zdradzać nic więcej. Wystarczy, że napiszę, iż fabuła, choć nieco przewidywalna i infantylna oferuje kilka ciekawych zwrotów akcji. Trzyma w napięciu w zasadzie do samego końca, ale nie tylko ze względu na główny wątek, lecz również z powodu tego, co dzieje się z głową bohatera. Jak już zacząłem grać, nie mogłem przestać. Musiałem na własnej skórze doświadczyć finału tej jakże pokręconej opowieści i myślę, że wszyscy fani gatunku będą mieć podobnie. Jest naprawdę w porządku.

Jak nie trudno się domyślić, Isaac wędruje przez większą część rozgrywki w pojedynkę. Okazyjnie na kogoś natrafi, są to jednak spotkania chwilowe i w żaden sposób nie łagodzą one klimatu zaszczucia i bezustannego strachu. Pewną dozę spokoju zapewnia natomiast uzbrojenie, jakim dysponujemy. Na pierwszy plan wysuwa się garść genialnie przygotowanych kombinezonów. Zaczynamy ze standardowym ubraniem inżyniera, by następnie zdobyć jeszcze trzy inne. Tutaj mały zawód – w pierwszej części „pancerzy” mieliśmy sześć. Dlaczego tym razem o dwa mniej? Wydaje mi się, że producent już niedługo uraczy nas jakimś DLC, w którego skład wejdą nowe wdzianka. Jeśli cena nie będzie wygórowana, pewnie się skuszę. W obecnych zestawach Clarke wygląda zacnie, ale chętnie zobaczyłbym np. coś na wzór Scorpion Suit z „jedynki”.

Dead Space 2 (PS3)

Prócz „pancerza” wleczemy ze sobą niemały inwentarz. W jego skład wchodzą m.in. apteczki, naboje, schematy pozwalające kupować nowe przedmioty w sklepikach, a nawet płytki elektroniczne, które po opchnięciu zapewniają niezły przypływ gotówki. Nic nie jest jednak tak istotne, jak broń. Pośród dzierżonego arsenału znajdujemy wiele giwer z pierwszej części gry. Są to zmodyfikowane narzędzia inżynierskie, wyspecjalizowane w rozczłonkowywaniu Nekromorfów. Mamy zatem Piłę Plazmową, Pistolet Linowy, Miotacz Ognia czy Rozpruwacz, będący utrzymywaną kinetycznie piłą tarczową. Wszystkie spluwy sprawują się świetnie, a dzięki temu, że jednocześnie możemy trzymać tylko cztery z nich, musimy wybierać te, z których strzela się najlepiej. Warto też pamiętać, iż nie każda broń nadaje się do każdego typu oponenta. Twardszych bydlaków można dość łatwo eliminować Piłą Plazmową, niemniej jednak, wątłych lub szybkich Nekromorfów pokroju Lurkera załatwimy znacznie skuteczniej, gdy do rąk chwycimy karabinek lub wspomnianego Rozpruwacza.


Screeny z Dead Space 2 (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRaaistlin   @   20:37, 05.02.2011
A co to, 8.5 zła ocena? Wydaje mi się, że błędu należy szukać w samym postrzeganiu ocen. Wszak 8.5 to bardzo mocna ocena. No ale tak, teraz 7/10 to średniak dla 80% ludzi.
0 kudospanmis   @   21:16, 05.02.2011
Akurat ja survival horroru to tu nie znalazłem.
0 kudosMicMus123456789   @   22:07, 05.02.2011
Recka dobra zgadzam się z nią w stu procentach Uśmiech Multi w tej grze to nie był do końca dobry pomysł a singiel jest jak najbardziej udany.

Jeden minus "Isaac to idiota" jak rozumiem odnosi się on do "tępego" wykonywania cudzych poleceni? Jeżeli powstanie trójka mam nadzieję że Isaac będzie bardziej samodzielny.
0 kudosMaterdea   @   22:39, 05.02.2011
Cytat: Raaistlin
A co to, 8.5 zła ocena? Wydaje mi się, że błędu należy szukać w samym postrzeganiu ocen. Wszak 8.5 to bardzo mocna ocena. No ale tak, teraz 7/10 to średniak dla 80% ludzi.

8.5 jeszcze rok temu było niezwykle wysoką oceną. Niemniej oceny takie jak 9/10 czy 9.5/10 nastrajały na bardzo wysoko. Jednak w ostatecznym rozrachunku nie jest źle.
0 kudosnolfe   @   00:49, 06.02.2011
Bardzo ciekawa recenzja, jeszcze trochę szelągów i zakupie sobie Uśmiech A co do filmiku to prawie spadłem z krzesła, już po kilku pierwszych sekundach Dumny
0 kudosPietek=)   @   16:29, 06.02.2011
Oj bardzo bym chciał już zagrać Dumny .
Jedynka była rewelacyjna Uśmiech .
0 kudosDirian   @   21:21, 06.02.2011
Cytat: panmis
Akurat ja survival horroru to tu nie znalazłem.


Bo Dead Space to raczej survival, niż horror, ale miejscami można się przestraszyć, szczególnie jak gra się nocą. Niemniej jednak nie jest to tytuł, który wzbudza jakąś mocną grozę.
0 kudosMessi3215   @   13:46, 07.02.2011
Po tym trailerze widać że to musi być mocna gierka.
0 kudosRaaistlin   @   23:50, 07.02.2011
Cytat: Materdea

8.5 jeszcze rok temu było niezwykle wysoką oceną. Niemniej oceny takie jak 9/10 czy 9.5/10 nastrajały na bardzo wysoko. Jednak w ostatecznym rozrachunku nie jest źle.


8.5 nadal jest bardzo wysoką oceną, a że Ty postrzegasz to inaczej, świadczy jedynie o fakcie, że uległeś większości...
0 kudosDirian   @   18:12, 08.02.2011
Generalnie moje odczucie jest takie, że większość gier ze średnią około 80% to już naprawdę udane tytuły, na które warto wydać pieniądze. Nad tymi poniżej 80% należy się natomiast zastanowić, choć oczywiście często są to również udane i wciągające produkcje.
0 kudosMaterdea   @   20:55, 08.02.2011
Cytat: Raaistlin
Cytat: Materdea

8.5 jeszcze rok temu było niezwykle wysoką oceną. Niemniej oceny takie jak 9/10 czy 9.5/10 nastrajały na bardzo wysoko. Jednak w ostatecznym rozrachunku nie jest źle.


8.5 nadal jest bardzo wysoką oceną, a że Ty postrzegasz to inaczej, świadczy jedynie o fakcie, że uległeś większości...

Naturalnie, ale czy powiedziałbyś np. rok temu, że gra która dostałą 8.5 mogłaby być słaba? Nie, tak samo dzisiaj, produkcja która została oceniona na mniej niż 8 jest przez większość uważana za cienką. Nie mówię od razu, że dla mnie tak gra jest średniakiem, ale patrząc na zagraniczne media, to ocena jaką wystawił Xbox Official Magazine (jeżeli się mylę, poprawcie) nastrajała na naprawdę wysokie oceny pokroju 90%+.
0 kudosmichu2705   @   17:07, 09.02.2011
zapowiada sie niezle chyba zakupie ten tytul
0 kudosSzymono111   @   15:44, 12.02.2011
No cóż tak jak podejrzewałem.Survival zdominował horror.A właśnie za horror kochałem jedynkę.Chyba będę musiał poczekać na trójkę ponieważ dwójka nie spełniła moich oczekiwań.Jest dobra tak jak powinna być(odpadanie kończyn,dramatyczne strzelanie do potworów),ale jak dla mnie DOBRA to zdecydowanie zbyt mało jak na produkcje tego pokroju od tak wielkiego dystrybutora jakim jest EA.
0 kudosDecoy7pk   @   16:59, 15.02.2011
Jak dla mnie gierka też nie ma już tego pazura co jedynka, która potrafiła mnie porządnie nastraszyć, a ta to już mniej survival horror, a bardziej akcja z wieloma brzydkimi do ustrzelenia Dumny
Mimo to gierka zaiste godna polecenia Uśmiech
Dodaj Odpowiedź