Crysis 2 (XBOX 360)

ObserwujMam (50)Gram (13)Ukończone (27)Kupię (13)

Crysis 2 - już widzieliśmy! (XBOX 360)


bigboy177 @ 19:50 13.05.2010
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Pierwszy Crysis, podobnie jak Far Cry podniósł poprzeczkę grafiki komputerowej o co najmniej kilka oczek w górę. Tytuł przeznaczony był tylko dla komputerów PC i do dnia dzisiejszego żadna inna produkcja nie oferuje doznań wizualnych na jego poziomie.

Pierwszy Crysis, podobnie jak Far Cry podniósł poprzeczkę grafiki komputerowej o co najmniej kilka oczek w górę. Tytuł przeznaczony był tylko dla komputerów PC i do dnia dzisiejszego żadna inna produkcja nie oferuje doznań wizualnych na jego poziomie. Konkurencji próżno szukać pośród gier konsolowych, nawet największe hity pokroju Killzone 2, Gears of War czy Uncharted 2 nie są w stanie zawalczyć z dziełem studia Crytek. Mimo graficznego splendoru, Crysis posiadał jednak różne drobne ułomności, a jedną z nich jest dość przeciętnie opowiedziana fabuła oraz stosunkowo mało otwarty świat, jak na projekt promujący koncept tzw. sandboxu. Właśnie między innymi te słabości ma zlikwidować kontynuacja, która w przeciągu najbliższych kilku miesięcy winna trafić na półki sklepowe. To, czy rzeczywiście tak się stanie w tym momencie określić trudno, pewne jest natomiast, że Crytek zamierza powalczyć o koronę króla FPS-ów nie tylko na PieCach, lecz również, a może przede wszystkim, na konsolach obecnej generacji. Produkcja powstaje bowiem zarówno dla Xboxa 360, jak i PlayStation 3, a silnikiem odpowiedzialnym za wszelakie ekranowe bajery jest najnowsza edycja CryEngine, oznaczona numerkiem 3.0.

W związku z tym, że gra jest jedną z najbaczniej obserwowanych premier bieżącego roku, podczas zorganizowanej w Londynie imprezy EA Games Showcase, w której mieliśmy okazję uczestniczyć, nie mogło zabraknąć ekipy Crytek prezentującej nowego Crysisa.



Prowadzący na wstępie wyjaśnił co dokładnie przyczyniło się do tego, że zdecydowano się nieco okroić możliwości Nano kombinezonu. Okazało się, że z przeprowadzonych przez EA badań wynikło, iż gracze korzystali ze wszystkich wspomagaczy w swego rodzaju grupach. Dlatego zdecydowano się połączyć dostępne pierwotnie opcje, zmniejszając ich ilość, ale jednocześnie nie ograniczając przyjemności towarzyszącej zabawie. Pierwszy typ graczy lubujący się w cichej eksterminacji podchodził do swoich oponentów robiąc użytek z kamuflażu oraz szybkiego poruszania się. Nie przywiązywali tak dużej uwagi do dodatkowej siły tudzież wzmocnionego pancerza. Te dwie możliwości interesowały natomiast drugą grupę graczy, którzy woleli bezpośrednie starcia. Dlatego Crytek połączył owe opcje, oferując tylko dwa tryby pracy kombinezonu. Choć operacja wydaje się być bezcelowa, proces „kastracji”, według dewelopera, ma sens. Jego najważniejszym zadaniem jest uczynienie zabawy płynniejszą, bardziej wciągającą. Gracz nie będzie musiał zbyt często przeskakiwać pomiędzy trybami poruszania się, a zatem więcej uwagi poświęci czystej rozwałce. Po obejrzeniu prezentacji nie jestem w stanie określić, czy rzeczywiście tak jest, nie uważam też, że wcześniej dostępne pięć trybów funkcjonowania kombinezonu sprawiały jakiekolwiek problemy. Mam zatem mieszane uczucia i póki nie dorwę w swoje ręce jakiejś edycji "preview" tudzież finalnej do recenzji, nie mogę z przekonaniem określić, czy podjęta przez producenta decyzja była słuszna, czy nie.



Po krótkim wstępie i obejrzeniu trailera, który widzicie powyżej, rozpoczęła się główna faza prezentacji, w której zobaczyliśmy dwa fragmenty wyciągnięte bezpośrednio z rozgrywki. Pierwszy przenosi gracza na ostatnie piętra nowojorskiego drapacza chmur. Grający niepewnym krokiem podszedł swym wirtualnym ego do spowitego światłem okna, jego wizja się wyklarowała, a przed oczami stanęła dżungla – betonowa oczywiście. By ukazać piękno wykreowanego na potrzeby gry świata, zatrzymał się na chwilę przy samej krawędzi i pokręcił głową. Pierwsze wrażenie niewątpliwie bardzo dobre. Tekstury wyglądają w porządku, efektów specjalnych nie brakuje, a całość działa płynnie, i to na Xboksie 360. Przyznam byliśmy trochę zaskoczeni, że prezentacja odbywała się na konsoli, niemniej niestety nie mieliśmy na to wpływu. Ciężko określić, dlaczego EA nie zdecydowało się pokazać najładniejszej, pecetowej edycji, a zatem musieliśmy się zadowolić tym, co było. Deweloper skutecznie wymigiwał się też od odpowiedzi na pytania dotyczące wersji dla blaszaków, twierdząc, że więcej szczegółów poznamy już wkrótce, ale na ten moment nie jest w stanie podzielić się żadnymi konkretami.

Screeny z Crysis 2 (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   19:52, 13.05.2010
Jedyne czego teraz brakuje do szczęścia to dokładna data premiery
0 kudosdominik2126   @   20:05, 13.05.2010
Zapowiada sie że będzie znowu hicior mam jedynkę troche monotonna ale ok w sumie tylko czy nie zjebią na konsole o to pytanie ale mam nadzieje że Ok
0 kudosFox46   @   22:32, 13.05.2010
No tak racja Hicior może tak ale są spore obawy że nie przebije Crysisa 2 skoro wersja konsolowa tak bardzo uszczupla pewne elementy Crysisa 2 w których crisis 1 były głównymi atutami może mieć ciężko ja się boje jedynie aby to się nie odbiło na PC bo jeżeli tak to wypadnie znacznie gorzej od pierwszej części

Co do multi to porównywali je ze chcą przebić Halo albo cochasz w pewnym stopniu mu dorównać za halo nie przepadam ale nie sadze aby Crysis 2 trybem multiplayer przebił Halo no i fabuła jeżeli faktycznie nie będzie zbyt dobra to gra może wypaść Średnio/Dobrze
0 kudososkarsom   @   22:36, 13.05.2010
Ja już mam pre-order i z niecierpliwością czekam.
0 kudosPietek=)   @   19:13, 14.05.2010
Okrojenie możliwości kombinezonu Konsternacja ? jeśli faktycznie ma to pomóc rozgrywce to jak najbardziej się z tym zgadzam.

Świetnie że będzie można postrzelać do "kosmitów" z ich broni Dumny , ale martwi mnie ta obawa co do wersji konsolowej Smutny choć mam nadzieję że to tylko wersja na Xboxa jest taka słaba ( oby nie dotyczyło to PS3 Niewinny ).

...co do fabuły to mogła by być w końcu jakaś porządna, a nie tylko znajdź i zlikwiduj Uśmiech .

Czekam na kolejne wieści z niecierpliwością Puszcza oko .
0 kudosHexor   @   21:32, 14.05.2010
Jako że "jedynka" przypadła mi do gustu, czekam z niecierpliwością na część drugą. Ale znając życie, druga część będzie gorsza od pierwszej...takie życie.
0 kudosfilip2698   @   13:40, 15.05.2010
miałem 1 była fajna ale dalej czekam na 2 na x360 mam nadzieje że będzie lepsza od 1 ta 2 i ciekawie tylko kiedy dokładnie ona wyjdzie
0 kudosgregory16mix   @   15:26, 15.05.2010
Wyjdzie na pewno w 2010 roku Dumny I Pietek ma rację Dumny Mniejsze możliwości kombinezonu to więcej satysfakcji z zabawy Dumny choć i więcej pracy będzieSzczęśliwy a broń obcych pozwoli tylko strzelając pośmiać się, mówiąc "bierzcie co swoje" Dumny
0 kudosFreshman69   @   15:58, 16.05.2010
bez kitu crysis to jedna z najlepszych strzelanin w jaką grałem
0 kudosRonaldo_   @   21:15, 22.05.2010
Gra zapowiada się bardzo ciekawie.Trailer ciekawy z piękną muzyką
0 kudosMasterTomster   @   00:08, 23.05.2010
Już czekam żeby znów założyć nanoskafander.
100% pewniak w kolekcji. Tylko wydanie tej gry wyłącznie na x-klocka mogłoby to odmienić.
0 kudosGruvex   @   09:04, 08.07.2010
Gra bardzo dobra pod względem graficznym reszta jest trochę gorsza
Dodaj Odpowiedź