Crysis 2 (PC)

ObserwujMam (345)Gram (137)Ukończone (236)Kupię (131)

Recenzja gry Crysis 2 (PC)


@ 26.03.2011, 15:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Crytek to studio, które tworząc gry bardzo dużo czasu poświęca na ich dopieszczenie pod względem technicznym. Wystarczy bowiem wspomnieć, że ich debiut – strzelanka Far Cry – był szpilą, która przez wiele lat wyznaczała standardy graficzne i służyła do testowania możliwości komputerów.

Crytek to studio, które tworząc gry bardzo dużo czasu poświęca na ich dopieszczenie pod względem technicznym. Wystarczy bowiem wspomnieć, że ich debiut – strzelanka Far Cry – był szpilą, która przez wiele lat wyznaczała standardy graficzne i służyła do testowania możliwości komputerów. Później przyszedł czas na Crysis, któremu ponownie udało się sprowadzić do parteru praktycznie każdy, nawet najmocniejszy zestaw komputerowy, a dosłownie wczoraj w sklepach pojawił się Crysis 2, który choć nie stanowi już tak dużego skoku jakościowego, jak w przypadku Far Cry czy swojego pierwowzoru, nadal jest jedną z najlepiej wyglądających gier i nie szybko znajdzie się konkurent, potrafiący mu ten tytuł odebrać. Na szczęście tym razem Crytek nie skupił się głównie na grafice, a w związku z tym, sporo czasu poświęcono też doszlifowaniu grywalności, intrygującej fabule i kilku innym elementom, tak istotnym w każdej szanującej się produkcji z kategorii AAA.



Głównym bohaterem Crysis 2 jest żołnierz pseudonimie Alcatraz. Jest on członkiem oddziału, którego zadaniem jest dotarcie do Nowego Jorku i nawiązanie kontaktu z pewnym naukowcem, mogącym posiadać lek na szerzącą się w metropolii zarazę. Podróż zostaje brutalnie przerwana za sprawą ataku jakiejś dziwnej maszyny latającej. Wszyscy członkowie oddziału giną, a przeżywa tylko Alcatraz. Na ratunek przychodzi mu bowiem super żołnierz znany z poprzednich odsłon serii Crysis – niejaki Prorok. Facet jest już nieco wymordowany walkami z obcymi, jego ciało jest też skażone wirusem. W związku z czym nie jest w stanie dalej mordować najeźdźców. Zadanie to zrzuca na nasze barki, a chwilę później strzela sobie w łeb. Od tego momentu musimy postarać się wykonać misję Proroka, uratować ludzkość przed inwazją i jednocześnie nie dać się zatłuc. Czy to nieznanemu, acz niebywale groźnemu wirusowi, czy też biegającym wszędzie dookoła żołnierzom paramilitarnej organizacji C.E.L.L., czy obcym, potrafiącym w przeciągu dosłownie kilku minut ukatrupić cały pluton. Fabuła jest całkiem w porządku, rozwija się w odpowiednim tempie, a sposób prezentacji kolejnych faktów przykuwa uwagę. Kampania dla jednego gracza wystarcza mniej więcej na 9 godzin zabawy, co przy dzisiejszych standardach jest wynikiem całkiem niezłym. Wszak pogracie singlowo ponad dwukrotnie dłużej niż w przypadku takiego Call of Duty: Black Ops, co już samo w sobie jest reklamą.

Główne skrzypce w Crysis 2 odgrywa nowa wersja Nano Kombinezonu, który po raz pierwszy pojawił się w „jedynce”. Kombinezon jest skonstruowany tak, że jego struktura ulega zmianie w zależności od aktualnej potrzeby taktycznej. Kiedy włączymy ukrywanie, stajemy się praktycznie niewidzialni dla oponenta. Możemy wtedy niepostrzeżenie wkroczyć do bazy wroga i po cichu eliminować kolejnych strażników. Drugi sposób funkcjonowania kombinezonu poprawia naszą szybkość, zręczność i siłę. Po jego aktywowaniu biegamy niczym błyskawica, skaczemy nawet na wysokość pierwszego piętra, a gdy zajdzie taka potrzeba możemy przy pomocy siły własnych mięśni wyrwać jakiś przedmiot i cisnąć nim w stronę oponentów. Ostatni tryb działania wdzianka czyni z nas niejako Robocopa. Łuski skafandra twardnieją i ustawiają się tak, że żadna kula nie jest nam groźna. Możemy szturmować pozycje nieprzyjaciół na tzw. krzywy ryj i nie przejmować się zbytnio ostrzałem. No przynajmniej póki energia skafandra nie spadnie do zera, wówczas sprawy się odrobinę komplikują.



Każdy sposób działania naszego pancerza pochłania energię zgromadzoną w jego akumulatorach. Dla przykładu, w trybie skradania się, kiedy jesteśmy niewidzialni, wszelkie ruchy sprawiają, że poziom energii dość szybko chyli się ku zeru, to natomiast może spowodować, że ni stąd, ni zowąd stracimy kamuflaż i staniemy się widzialnymi w samym środku obozu nieprzyjaciela. W przypadku niskiego poziomu energii nie możemy też włączyć grubszego pancerza, a to natomiast sprawia, że stajemy się wrażliwsi na kule. Skafander, choć daje potężną przewagę na polu bitwy, jest tylko jednym z narzędzi, mogących poprowadzić gracza do zwycięstwa. Nieumiejętne z niego korzystanie bardzo szybko prowadzi do porażki. W Crysis 2 istotna jest taktyka walki, stosowanie różnych strategii i właściwych dróg ataku.


Screeny z Crysis 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdaro2142   @   21:46, 29.03.2011
Najwieksze rozczarowanie 2011r.Słabe tekstury słaba fizyka beznadziejne AI przeciwników....fabuła strasznie słaba.Gdyby nie prorok i nanosuit to by była całkiem inna gra i można było by ja nazwac inaczej.Crytek nie postarał sie przy tej grze.Jest ona zrobiona pod konsole a nie pod PC.Fabuła opowiada nie wiadomo jaką historie.Gdzie się podziali kosmici z Crysis 1 i Warhead??Czemu nie wiadomo nic co sie stało na wyspie?Co się stało z Nomandem i Psycholem??Czemu Ci kosmici wyglądają jak wyglądają a nie jak w częsci 1??I czemu do cholery nie dzieje się to na wyspie tylko w głupim Ny?? :/ powinni teraz wydać dodatek co by uzupełnił całą historię co się wydarzyło na wyspie jak Prorok tam wrócił i co stało się przez te 3 lata.....Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach
0 kudosMarcus00   @   14:57, 30.03.2011
daro2142, przesadzasz. Nie chcę nawracać ludzi na swoją drogę, ale mówię Ci, musisz być albo kimś naprawdę ślepym, albo nadzwyczaj wymagającym, skoro uważasz tekstury za słabe. Co można mówić o tym to można, ale nie to, że ma słabą grafikę. A co do SI wrogów... jest beznadziejne bo dla Ciebie wrogowie są zbyt potężni? Jakoś tak wszyscy twierdzą inaczej. Pobaw się fizyką, myśl, jak w prawdziwej walce: wszystko jest bronią, nie tylko Ty, twój skafander i pukawka.

Też nie kocham Nowego Jorku, ale cóż począć? Rozumiem, że Ci się nie podoba, ale tak się teraz dzieje z grami. Wiesz, jak bardzo wielu z nas zawiodło się na Dragon Age 2? Postaraj się poszukać w tej grze dobrych stron, bo na pewno jest nią multi i możliwości taktyczne.
0 kudossilverkin   @   19:41, 30.03.2011
Procek ok, ram ok, ale ta karta... Ustawienia bardzo wysokie (tak się nazywają w grze, ale w rzeczywistości są to średnie ustawienia Dumny ) i ~35FPS powinno być.
0 kudosGargameloss   @   14:19, 31.03.2011
Cytat: Marcus00
A co do SI wrogów... jest beznadziejne bo dla Ciebie wrogowie są zbyt potężni? Jakoś tak wszyscy twierdzą inaczej.


Powiedz że żartowałeś Rozbawiony Szczerze, w całej grze są tylko dwa typy naprawde niebezpiecznych cepidów. Pierwszy to ulepszona wersja łowcy posiadajaca pole siłowe (coś ala plazmowe wyładowania pokrywające jego ciało), tych kolesi zdecydowanie powinno się zachodzić od tyłu i likwidować po cichu zwlaszcza gdy jest ich więcej, bo spokojnie przyjmują dwa magazynki z K-Volt'a na klate i dalej sobie biegają jak gdyby nic się nie stało. Drugi typ to końcowa generacja łowcy, będziecie z nimi walczyć przed wejściem do litostaku w ostatnim etapie. Wcześniej można go spotkać zaraz po wejściu do katakumb pod nowojorską katredrą i na moment pojawiają się też dwa obok płąnącego autobusu przed budynkiem nowojorskich władz (nie pamiętam nazwy tego poziomu, ale to ten po pojawieniu się pierwszej wieży z zarodnikami, gdy naszym przewodnikiem staje się Hargrave) Ten typ posiada coś ala własny nanosuite, z trybem pancerza i pełnym maskowaniem i tutaj już nie ma żartów. Natomiast reszta, włącznie z "tripodem" to cienkie bolki Puszcza oko
Nie chce twierdzić, że C2 to gniot, bo było by to niesprawiedliwe. To naprawdę świetna gra, ale jako kontynuacja zawodzi pod względem fabuły. Przynajmniej ja jestem zawiedziony. Czytałem gdzieś, że to co działo się po powrocie Proroka, Psyho, Nomada i Hellen R. na Lingshan ma być opowiedziane w formie komiksu jaki twórcy gry mają zamiar wydać Rozbawiony Tak więc na dodatek ala CrysisWarhad do dwójki, w którym zostałoby to wyjaśnine nie ma co liczyć. Cenzura

Cytat: daro2142
Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach
Po tym jakie niektóre patenty zostały wprowadzone w dwójce (zwłaszcza niektóre uproszczenia w sterowaniu) nie dziwie się że niektórzy mają podejrzenia, że C2 na PC to port wersji konsolowej. Powiedzmy sobie szczerze, jeżeli tak jest, to wcale mnie to nie dziwi. Popatrz sobie na dane dotyczące legalnej sprzedaży. 85% legalnych użytkowników to konsolowcy, na PC to tylko 15%. Dlaczego ? Bo reszta pecetowców jedzie na piratach. Owszem na konsole też są pirackie kopie, ale jako były użytkownik konsoli powiem Ci że nie każdemu chce się grzebać w oprogramowaniu czy bebechach konsoli, lub kupować specjanle karty pamięci po 200 zeta z groszmi, by odpalić pirata. Mnie się nie chciało. Tymczasem na PC wystarczy wersja .iso + keygen + crack i już sobie można grać. Tak więc nie ma się co dziwić, że twórcy idą w tym kierunku. To nie wina samych konsol tylko piractwa na masową skalę dotycząca gier na PC.
0 kudosLucas-AT   @   14:48, 31.03.2011
Cytat: daro2142
Najwieksze rozczarowanie 2011r.Słabe tekstury słaba fizyka beznadziejne AI przeciwników....fabuła strasznie słaba.Gdyby nie prorok i nanosuit to by była całkiem inna gra i można było by ja nazwac inaczej.Crytek nie postarał sie przy tej grze.Jest ona zrobiona pod konsole a nie pod PC.Fabuła opowiada nie wiadomo jaką historie.Gdzie się podziali kosmici z Crysis 1 i Warhead??Czemu nie wiadomo nic co sie stało na wyspie?Co się stało z Nomandem i Psycholem??Czemu Ci kosmici wyglądają jak wyglądają a nie jak w częsci 1??I czemu do cholery nie dzieje się to na wyspie tylko w głupim Ny?? :/ powinni teraz wydać dodatek co by uzupełnił całą historię co się wydarzyło na wyspie jak Prorok tam wrócił i co stało się przez te 3 lata.....Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach

A teraz mi powiedz co ma piernik do wiatraka. Jaki wpływ platforma może mieć na fabułę? Co z tego, że gra ukazała się na konsoli? Gdyby deweloper chciał, to by zrobił czystą kontynuację fabuły z jedynki. Na forach można wyczytać coś innego - gra jest ciekawsza od pierwszej części, jest bardziej grywalna i nie tak nudna. Nie jest już tylko graficznym benchmarkiem.
0 kudosMarcus00   @   19:53, 31.03.2011
Lucas zdecydowanie ma rację. A zresztą, jak chcecie dobrej fabuły, radzę sięgnąć po Dragon Age z 2009 Szczęśliwy Albo Planscape'a Pokręcony
0 kudosFox46   @   19:36, 01.04.2011
Ja bym do minusów dał szczególnie kulejące AI przeciwników bo nawet na normalnym poziomie trudności nie stanowią dla nas wyzwania . No i Brak DX11 jakby nie było to jest pewien minus.

Wiadomo że jeżeli gra wychodzi też na Konsole to już trzeba z wielu rzeczy zrezygnować . I kto się nastawiał że gra będzie coś na wzór Crysisa 1 + lepsza fabuła to się zawiedzie. Wiadomo że jakby Crysis 2 wyszedł tylko na PC to nie byłby też drugim Bad Cmpany 2 gdzie wszystko się zawala i niszczy, ale pewnie pokazałby więcej niż obecna konwersja. Jestem pewien że wyjdzie od nich jakaś gra która będzie wykorzystywała w pełni Cry Engine 3.0. Lub Crysis 3 będzie na tym samym silniku i już da totalnego kopa (wyjdzie na wszystkie platformy z tym że na nowa generację konsol )
0 kudosMarcus00   @   19:43, 01.04.2011
Z tym, że na każda karta obsługuje DX 11, dobry człowieku. Jak się ma starszą maszynkę?

Niestety, ataku konsol ciąg dalszy, ale PC się tak łatwo nie podda. Niech konsolowcy postronni wżdy zapamiętają, że PCtowcy nie gęsi i swoje gry też mają.
0 kudosFox46   @   20:08, 01.04.2011
A kto każe eliminować wsparcie DX9 wtenczas gdy wyjdzie DX11 ?? nikt ,równie dobrze gra morze obsługiwać DX9,10,11 a jaka była by różnica niewielka po prostu posiadacze starszych kart nie mogli by grac na ultra detalach a cieszyli by się tylko Bardzo wysokimi. I tyle oto cała filozofia aż tak stratni by nie byli.
0 kudosMarcus00   @   20:10, 01.04.2011
No nie byliby. To ma sens, zresztą wszystko zmienia się i ewoluuje, niekoniecznie w dobrą stronę. Ale wiecie, jaka gra mnie pozytywnie zaskoczyła? Sims: Średniowiecze.
0 kudosFox46   @   21:48, 01.04.2011
Mnie to raczej zanudziło Szczęśliwy niż zaskoczyło

A zaskoczył mnie Shift 2 Unleashed jak ktoś napisze posta w komentarzach wersji PC towej to napisze co nie co o niej bo nie chce robić spamu :]
0 kudosMarcus00   @   09:06, 02.04.2011
A w nowego Shifta nie grałem... tak nie chciałem marnować pieniędzy na wyścigi... Wiem wiem, stuknięty jestem...
0 kudosjulek107   @   18:48, 25.04.2011
1.Poradnik do gry Crysis 2-https://darmoweporadniki.pl/poradnik-do-crysis-2/
Mam nadzieję że niektórym pomogłem ;]
0 kudosdodo1252   @   22:08, 07.05.2011
Moim zdaniem gra wymiata Uśmiech Grafika powala ;]. Pierwsza część nawet nie skończyłem ponieważ była nuda i ciężko było połapać się z tymi różnymi mocami do wyboru
0 kudosceslak123   @   15:11, 30.07.2013
przegrałem zaledwie jakieś 30 min moje pierwsze wrażenia są takie że gra jest bardzo dobra ale mogła by być lepsza
Dodaj Odpowiedź