Farming Simulator 22 (PC)

ObserwujMam (3)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (2)

Widzieliśmy Farming Simulator 22 - sam zostań Rolnikiem z Podlasia (PC)


bigboy177 @ 09:13 08.09.2021
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Farming Simulator 22 coraz bliżej. Jako że mieliśmy już okazję zobaczyć je w akcji, spisaliśmy krótkie wrażenia z prezentacji. Trzeba przyznać, że już teraz całość prezentuje się bardzo solidnie.

Farming Simulator to cykl, który od dawna cieszy się w naszym kraju ogromną popularnością. Gdy pojawiła się okazja ujrzenia najnowszej odsłony serii, Farming Simulator 22, natychmiast zdecydowałem się przyjąć zaproszenie deweloperów. Ciekawy tego, co uległo zmianie i w jakim zakresie zasiadłem do ekranu i wziąłem udział w specjalnej sesji za zamkniętymi drzwiami. Po transmisji jestem spokojny i myślę, że po jesiennej premierze fani rolnictwa będą wniebowzięci.

Zmian w Farming Simulator 22 jest sporo, a z oczywistych względów deweloperzy nie odkryli jeszcze wszystkich kart. Już na pierwszy rzut oka widać jedną z najważniejszych – znacznie poprawioną oprawę wizualną, dostosowaną zarówno do nowoczesnych komputerów osobistych, jak i – co chyba ważniejsze – konsol obecnej generacji. Tegoroczna zabawa w farmera po raz pierwszy nie jest ograniczona do mocno wysłużonego PlayStation 4 oraz Xboksa One. Deweloperzy mogli popuścić wodzę fantazji – i naprawdę to zrobili!

Wcześniej było tak, że wirtualny świat gry składaj się w znacznej mierze z płaskich tekstur. Co z tego, że właśnie zaoraliśmy pole albo obsialiśmy je jakąś roślinnością. Zmieniała się w zasadzie tylko tekstura. W Farming Simulator 22 zaorane pole nie jest płaskie. Widać wyrzeźbione przez maszynę rowki, przerzucone fragmenty gleby, jakąś roślinność, resztki organiczne itd. Jest w tym wszystkim głębia, a nie tylko płaska tekstura. Oczywiście zmiany dostrzec można też w maszynach rolniczych, konstrukcji farm itd. Wszystko prezentuje się znacznie lepiej niż dotychczas. Haczyk? Jeden. Trzeba mieć albo konsolę obecnej generacji albo solidnego blaszaka.

Zmiany w grafice nie są oczywiście jedynymi. Jako że pole, na którym pracujemy nie jest już płaską teksturą ma to bezpośredni wpływ na rozgrywkę. Chodzi o to, że ciągnik bezustannie kiwa się na boki, wjeżdża i zjeżdża z nierówności, a my w tym czasie musimy nad nim zapanować, kontrolując kierunek, w jakim się porusza. Wygląda to świetnie, a przy okazji wymaga precyzji, zręczności oraz sprytu. Musimy dodatkowo bowiem nasłuchiwać tego, jak brzmi prowadzona maszyna. Inne dźwięki wydaje pod obciążeniem, a inne gdy niczym w masło wcina się w glebę. Trzeba na wszystko baczyć – bez tego, ani rusz.

Farming Simulator 22 to oczywiście wiele nowości w stosunku do odsłon poprzednich. Wśród nowych upraw znaleźć można winogrona, oliwki oraz sorgo. Z każdą należy postępować w inny sposób, a przykładem niechaj będą winogrona. Pola winorośli trzeba traktować w unikatowy sposób. Najpierw koniecznie jest odpowiednie rozmieszczenie roślin, by miały miejsce do rozrastania się. Następnie, gdy urosną, musimy zabrać owoce, po czym przyciąć winorośle, dzięki czemu za rok znowu będą z nich owoce. Także transportowanie winogron jest unikatowe, bo potrzebna jest do tego specjalna przyczepa.

Screeny z Farming Simulator 22 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKerberos   @   00:19, 09.09.2021
Claas Trion to seria kombajnów a nie traktorów - tak na marginesie ;)

Co do samej gry to odsłona 22 jest po prostu dopakowaną najlepszymi modami 19stką z dodatkiem nowych maszyn, upraw oraz paroma ficzerami. O ile przy premierze każdej nowej odsłony FS nowe maszyny to już pewien obowiązek ze strony GIANTS, na który zapaleni gracze serii przymykają oko (ponieważ obecna flota pojazdów i maszyn jest naprawdę gigantyczna i jest w końcu w czym wybierać) to na te dopieszczone usprawnienia zwracana jest największa uwaga. Realistyczne dźwięki silników pod obciążeniem, lepszy wygląd gleby (mimo, że nadal to nie jest gleba 3D, ale całe szczęście nie jest to już malowanie teksturą) oraz "łańcuch produkcyjny" to coś o co fani wrzeszczeli już od wersji 15 i w końcu to dostali. Mnie jednak najbardziej cieszy usprawnienie mechaniki stawiania budynków gospodarskich, lepsze AI zatrudnionych pracowników oraz obietnica większej złożoności hodowli zwierząt. Mam jeszcze nadzieję na jakiś sensowny system konserwacji sprzętu w tym losowe awarie maszyn i ich naprawa/serwis. A resztą pierdół zajmie się, jak zwykle, wspaniała scena modderska tej gry.

Ogólnie jako pasjonat rolnictwa i agrotechniki FS22 to dla mnie pozycja "must have", ale na pewno nie na preorder. W mojej opinii zakupu najlepiej dokonać jakiś miesiąc, może dwa, po premierze, gdy pojawią się bardziej immersyjne mapy, na których nie ma kwadratowych pól. Tak, czy siak, spodziewam się ponownie miło zaskoczyć, jak było to w przypadku FS19.
1 kudosbigboy177   @   09:53, 09.09.2021
Cytat: Kerberos
Claas Trion to seria kombajnów a nie traktorów - tak na marginesie ;)

Dzięki za zwrócenie uwagi! Miałem to poprawić przy korekcie, ale mi umknęło! Jeszcze raz dzięki!