Skalowanie PlayStation Spectral Super Resolution celuje w 4K i 120 FPS albo 8K i 60 FPS?

W sieci pojawiły się kolejne informacje na temat konsoli PlayStation 5 Pro, która będzie korzystać z nowej technologii skalowania obrazu, by poprawić wydajność w grach.

@ 19.03.2024, 11:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Skalowanie PlayStation Spectral Super Resolution celuje w 4K i 120 FPS albo 8K i 60 FPS?

Mimo że obecnie dostępne na rynku konsole stacjonarne są urządzeniami wydajnymi, to jednak nie radzą sobie szczególnie dobrze w wyższych rozdzielczościach i najczęściej nie są w stanie generować obrazu z płynnością 60 klatek na sekundę. A przynajmniej nie w bardziej zaawansowanych tytułach. Sony chce to zmienić za sprawą PS5 Pro.

Odświeżony wariant konsoli Japończyków nie został jeszcze oficjalnie zapowiedziany, ale ostatnio pojawia się sporo szczegółów na jego temat. Poznaliśmy m.in. jego rzekomą specyfikację techniczną, a dziś mamy garść plotek na tego, jak działać będzie skalowanie zwane PlayStation Spectral Super Resolution.

Technologia ta pozwoli nam podobno na granie w 4K przy 120 klatkach na sekundę albo w 8K przy 60 klatkach na sekundę. Obecne SDK (zestaw narzędzi deweloperskich) nie zapewnia twórcom jeszcze pełnej mocy, ale jego finalne wydanie, czyli SDK 10, ma zapewnić nam w grach naprawdę znaczący skok.

Jak donosi Insider Gaming, z rzekomych testów przeprowadzonych na dwóch grach (tytułów nie podano) - model PlayStation 5 Pro radził sobie sporo lepiej od bazowego. W przypadku trybu nastawionego na jakość, PS5 osiągało rozdzielczość 1800p i 30 FPS, a gdy przestawiono tryb na wydajność było to 1080p i 60 FPS. Dzięki PSSR konsola PlayStation 5 Pro była w stanie zaoferować 1440p w 60 FPS, więc różnica w rozdzielczości była zauważalna.

Druga z testowanych gier oferowała ponadto ray-tracing. W przypadku zwykłego PS5 zarejestrowano 60 FPS, ale tylko z wyłączony RT. Dopiero odpalenie gry na PS5 Pro pozwoliło deweloperom aktywować RT i cieszyć się z płynnych 60 klatek na sekundę.

Wygląda to wszystko ciekawie, ale czekamy oczywiście na oficjalną zapowiedź urządzenia.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?