Metro: Exodus - demo technologiczne ukazujące raytracing
Deweloperzy chwalą się globalnym oświetleniem.
Przedstawiciele studia 4A Games zjawili się na tegorocznej imprezie GDC. Przybyli z demem technologicznym, ukazującym nową metodę renderowania obrazu zwaną Nvidia RTX. Korzysta ona z raytracingu realizowanego w czasie rzeczywistym, co sprawia, że oprawa wizualna jest naprawdę wysokiej jakości.
Technologię RTX ukazano na przykładzie Metro Exodus. Co ciekawe, zwiastun składa się z ujęć wyciągniętych bezpośrednio z gry, a ich celem jest zobrazowanie globalnego oświetlenia oraz cieniowania, zmieniającego się w zależności od tego, jak promienie światła padają na określoną powierzchnię.
"Dynamiczne oświetlenie zawsze było priorytetem w serii Metro. Specjalnie unikamy wcześniej przygotowanych danych i polegamy na metodach generujących oświetlenie w czasie rzeczywistym. Globalna iluminacja jest ważna dla odpowiedniego umiejscowienia przedmiotów oraz czytelności kształtów, co natomiast ułatwia nawigację oraz zwiększa wpływ oprawy na gracza", powiedział Oleksandr Shyshkovtsov, szef technologii w studiu 4A Games.
Premierę Metro Exodus zaplanowano na jesień bieżącego roku. Będzie ono dostępne na PC, PS4 oraz Xboksie One, a jeśli chodzi o dystrybucję w Polsce, zajmie się nią firma Techland Wydawnictwo. Szczegółów jeszcze nie znamy, ale niebawem na pewno się to zmieni.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler