Epic Games prezentuje raytracing w czasie rzeczywistym na silniku Unreal Engine 4

Do przygotowania dema technologicznego wykorzystano układy Volta od firmy NVIDIA.

@ 22.03.2018, 10:29
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Epic Games prezentuje raytracing w czasie rzeczywistym na silniku Unreal Engine 4

Studio Epic Games postanowiło przygotować całkiem interesujące demo technologiczne, prezentujące możliwości silnika graficznego Unreal Engine 4. Co ciekawe, do jego opracowania wykorzystano uniwersum Gwiezdne Wojny.

Demonstracja jest o tyle interesująca, że pokazuje nam ona możliwości technologii NVIDIA RTX, czyli raytracingu w czasie rzeczywistym, realizowanego z wykorzystaniem nowego oprogramowania Microsoftu.

Jak zobaczycie poniżej, pierwsze skrzypce gra w tym przypadku zaawansowane oświetlenie oraz cieniowanie, z naciskiem na odbicia. Techniki wykorzystane do wyświetlania obrazu powstały w ramach współpracy firm NVIDIA oraz ILMxLAB i pozwalają na osiągnięcie naprawdę fotorealistycznej grafiki.

Zgodnie z najnowszymi trendami, raytracing w czasie rzeczywistym to przyszłość oprawy wizualnej w grach, a także wszelkiej maści efektach specjalnych przygotowywanych z myślą o filmach. Ze względu na to, że pochłania on mnóstwo zasobów systemowych, obecne urządzenia sobie z nim nie radzą, ale w przyszłości na pewno się to zmieni.

Film znajdziecie poniżej, a jeśli chodzi o podobną oprawę w grach, istnieje przekonanie, że zobaczymy ją nie w kolejnej, ale jeszcze następnej generacji sprzętu.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?