Immortals of Aveum miało imponujący budżet

Immortals of Aveum było przygotowywane jako niezależna gra AAA. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, miało ono naprawdę spory budżet.

@ 13.02.2024, 11:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Immortals of Aveum miało imponujący budżet

Immortals of Aveum przygotowane zostało przez studio Ascendant, a jego wydaniem zajęło się Electronic Arts. Projekt trafił do sprzedaży w ramach inicjatywy EA Originals, do której amerykańska spółka wybiera najciekawsze, najbardziej obiecujące jej zdaniem przedsięwzięcia zewnętrznych deweloperów. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, budżet Immortals of Aveum - jak na grę EA Originals - był naprawdę imponujący.

Immortals of Aveum okazało się niestety porażką, zarówno komercyjną, jak i krytyczną. Recenzenci dość zgodnie twierdzili, że tytuł jest niedopracowany i mocno schematyczny, a w rezultacie nie sprzedał się on najlepiej. Szef studia Ascendant, Bret Robbins, był jednak innego zdania. W jego opinii największym problemem był upakowany premierami 2023 rok. Immortals of Aveum nie było w stanie przebić się przez konkurencję i dlatego odniosło porażkę.

Teraz dowiadujemy się garści interesujących informacji zza kulis. Anonimowy deweloper rozmawiał z redakcją portalu IGN, a w trakcie konwersacji zdradził, że Immortals of Aveum dysponowało budżetem 85 milionów dolarów! Electronic Arts dorzuciło natomiast kolejne 40 milionów dolarów na marketing, dzięki czemu całość miała budżet równy 125 mln zielonych, czyli bardzo solidny i niespotykany w tego typu projektach.

"Na wysokim poziomie, Immortals miało zbyt dużą skalę, jak na debiut studia", powiedział anonimowy deweloper. "Koszt produkcji był około 85 milionów dolarów, a ja myślę, że EA dorzuciło $40 milionów na marketing oraz dystrybucję. W studiu byli oczywiście naprawdę utalentowani ludzie, ale zrobienie jednoosobowej strzelanki AAA w dzisiejszych czasach to naprawdę straszny pomysł, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że to nowa marka, wykorzystująca Unreal Engine 5. Mieliśmy więc przesadnie rozbudowaną i schematyczną kampanię, która była o wiele zbyt długa".

Jeśli nie graliście jeszcze w Immortals of Aveum, koniecznie rzućcie okiem na naszą recenzję. Pamiętajcie, że projekt dostępny jest na PC, PS5 oraz XS, a gdybyście chcieli w niego zagrać na PC, zapoznajcie się z wymaganiami sprzętowymi, bo są dość wysokie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?