Alan Wake II - zakulisowy materiał o dźwięku oraz muzyce
Deweloperzy Alan Wake II opowiadają o tym, jak przygotowywali udźwiękowienie dla swojego projektu.
Studio Remedy Entertainment opublikowało w sieci kolejny zakulisowy materiał filmowy, w którym wyjaśniane są najważniejsze aspekty nadchodzącego projektu. Tym razem ekipa deweloperów opowiada nam co nieco na temat udźwiękowienia.
Podczas seansu głos zabiera między innymi dyrektor dźwięku, Richard Lapington, a także starszy projektant dźwięku, Gulli Gunnarsson. Opowiadają oni o wyzwaniach, jakie czekały na deweloperów w trakcie budowania atmosfery Alan Wake II. Twórcy chcieli bowiem zatrzeć granicę pomiędzy projektem dźwięku, a muzyką. Zauważymy to przede wszystkim w tzw. Mrocznym Miejscu.
Trzy grosze dołożył też kompozytor muzyki, Petri Alanko, który po raz pierwszy przygotowywał ścieżkę dźwiękową dla gry. Opowiada on o rozmaitych, nietypowych technikach, jakie wykorzystywał w trakcie komponowania utworów dla Alan Wake 2. Korzystał on m.in. z nietypowych instrumentów, aby budować atmosferę i odpowiedni klimat, dopasowując muzykę do tego, co dzieje się na ekranie.
"Jeśli doświadczyłeś kiedykolwiek czego, co Cię zszokowało, potrzebujesz chwili, aby naprawdę zrozumieć co zaszło. To jest opóźnienie nerwowe, lub opóźnienie nerwów. Jeśli opóźnisz ten efekt dźwiękowy choćby na moment, zwiększa to reakcję twojego organizmu i sprawia, że jest ona potężniejsza", powiedział Alanko.
Datę premiery Alan Wake 2 zaplanowano na 27 października, a grać będziemy wówczas na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler