Unity wprowadzi opłaty od liczby instalacji danej gry; deweloperzy są pełni obaw
Opłata, która wywołała oczywiście kontrowersje, zostanie wprowadzona w 2024 roku.

Unity to jeden z najpopularniejszych silników graficznych na świecie. Jego twórcy postanowili wprowadzić specjalną opłatę, zależną m.in. od tego, ile razy dana gra została zainstalowana. Opłata będzie zależna od wybranej wersji silnika oraz tego, o jakiej grze mowa.
Jeśli deweloperzy wykorzystają silnik Unity Personal albo Unity Plus i zarobią co najmniej 200 tysięcy dolarów w ostatnich 12 miesiącach, a jednocześnie zanotują co najmniej 200 tysięcy instalacji ogólnie, będą musieli zapłacić. Opłatę ustalono na poziomie 0,2 dolara za każdą instalację powyżej wyznaczonego progu.
W przypadku Unity Pro oraz Unity Enterprise, zarobki muszą przekroczyć 1 mln dolarów w ostatnich 12 miesiącach, a także gra musi mieć co najmniej 1 mln instalacji. W przypadku tych dwóch licencji opłata będzie niższa i będzie maleć w miarę, jak rosła będzie liczba instalacji. Zaczyna się ona na $0,005, a kończy na $0,02.
Deweloperzy nie zareagowali najlepiej na nową opłatę, albowiem obawiają się o to, że szybko pojawią się rozmaite nadużycia. Niektóre instalacje mogą być po prostu nieprawdziwe, a mimo to twórcy i wydawcy będą musieli za nie płacić. Dodatkowo dochodzą problemy w przypadku rozmaitych usług subskrypcyjnych, zestawów charytatywnych, piractwa oraz gier free-to-play. W ich przypadku także będą naliczane opłaty, a zyski mogą ich nie pokryć.
Dalszy rozwój sytuacji będziemy oczywiście obserwować, przekazując Wam nowe informacje.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler